DS-WIFI/internet

Voor alles rondom Nintendo DS WiFi.
Plaats reactie
marcovanhouttum
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-07-2008 19:09

DS-WIFI/internet

Bericht door marcovanhouttum » 24-08-2008 10:50

Op de Poll die ik onder ff voorstellen heb gezet bij mijn introductie blijkt dat er interesse is voor dit onderwerp. Veel mensen kennen de mogelijkheid niet eens en/of vinden het technisch te ingewikkeld.
Misschien een uitdaging voor de techneuten onder ons om eens een heldere uitleg te geven over de manier waarop je met je DS kunt internetten en of via WIFI kunt spelen. Al hoewel ik hier op het forum zelf wel de benodigde informatie heb kunnen vinden.

groetjes,

Marco

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 24-08-2008 11:44

Zoals je zelf ook al aangeeft is deze informatie op het forum al aanwezig, maar wat met name een vrij onmogelijke taak is, is het beschrijven van de instellingen per merk/type router.
Deze instellingen wijken per router enigzins af en de benamingen omtrent die instellingen zijn dan ook over het algemeen niet uniform (lees: gelijkwaardig), laat staan de locatie waar betreffende instellingen zich bevinden.

Zolang mensen aangeven welk merk/type router ze hebben, kunnen we proberen op basis van eventueel beschikbare manuals een zo\n goed mogelijke beschrijving te maken.
Die voor de DS en Wii zelf kunnen we goed beschrijven en is over het algemeen ook al goed beschreven.

Het zou iig niet aan mijn technische inzicht liggen (het is tenslotte ook mijn werk) om mensen hier verder mee te kunnen helpen.

mlvh
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-03-2008 16:57

wifi op ds

Bericht door mlvh » 24-12-2008 13:38

[quote="Hotmailer"]Zoals je zelf ook al aangeeft is deze informatie op het forum al aanwezig, maar wat met name een vrij onmogelijke taak is, is het beschrijven van de instellingen per merk/type router.
Deze instellingen wijken per router enigzins af en de benamingen omtrent die instellingen zijn dan ook over het algemeen niet uniform (lees: gelijkwaardig), laat staan de locatie waar betreffende instellingen zich bevinden.

Zolang mensen aangeven welk merk/type router ze hebben, kunnen we proberen op basis van eventueel beschikbare manuals een zo\n goed mogelijke beschrijving te maken.
Die voor de DS en Wii zelf kunnen we goed beschrijven en is over het algemeen ook al goed beschreven.

Het zou iig niet aan mijn technische inzicht liggen (het is tenslotte ook mijn werk) om mensen hier verder mee te kunnen helpen.[/quote]

Dat is mooi! ik krijg namelijk steeds een error melding:
Ik heb mijn wifi connectie op de ds ingesteld, juiste netwerk, juiste wep-key en alle ip adressen enzo. Maar als ik mijn connectie bij mario kart dan test krijg ik:
Error code: 51301
Unable to connect to an access point. Confirm Nintendo WFC connection settings and acces point settings.

Ik heb even gekeken welke router ik heb: apple airport extreme (ik heb ook een mac computer). Hier is er een plaatje van: http://img2.timeinc.net/toh/i/a/hometech/wifi-04.jpg

Ik heb dus gewoon draadloos internet.
Heeft iemand een oplossing :?:

marcovanhouttum
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-07-2008 19:09

Bericht door marcovanhouttum » 18-01-2009 20:04

hoi mlvh,

beetjelaat zie ik maar ben je er al uit?

mlvh
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-03-2008 16:57

Bericht door mlvh » 18-01-2009 20:39

[quote="marcovanhouttum"]hoi mlvh,

beetjelaat zie ik maar ben je er al uit?[/quote]

Nee nog steeds niet :P

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 19-01-2009 16:12

[quote="mlvh"][quote="marcovanhouttum"]hoi mlvh,

beetjelaat zie ik maar ben je er al uit?[/quote]

Nee nog steeds niet :P[/quote]
Werkt het alleen niet bij Mario Kart?
Heb je het al eens zonder webkey geprobeerd, dus op de router even uitzetten en dan kijken of het werkt?
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

mlvh
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-03-2008 16:57

Bericht door mlvh » 19-01-2009 17:16

[quote="HereIsTom"][quote="mlvh"][quote="marcovanhouttum"]hoi mlvh,

beetjelaat zie ik maar ben je er al uit?[/quote]

Nee nog steeds niet :P[/quote]
Werkt het alleen niet bij Mario Kart?
Heb je het al eens zonder webkey geprobeerd, dus op de router even uitzetten en dan kijken of het werkt?[/quote]

Het werkt nergens.. Ik heb het nog niet geprobeerd zonder webkey ik zal kijken of dat werkt maar volgensmij kan ie er niet af ik heb nogal een vage router: apple airport extreme

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 19-01-2009 17:30

Ja vaak gaat het fout bij de webkey, dus dat kan je nog even proberen.
Helaas heb ik geen ervaring met de Apple Airport Extreme, maar de meeste standaard routers werken wel goed met de DS.
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 19-01-2009 22:06

[quote="HereIsTom"]Ja vaak gaat het fout bij de webkey, dus dat kan je nog even proberen.
Helaas heb ik geen ervaring met de Apple Airport Extreme, maar de meeste standaard routers werken wel goed met de DS.[/quote]

Ik ben al voor em aan het checken. Een vriend van me heeft een Mac plus Airport Extreme en Time Capsule.
Alleen heb ik hem al een tijd niet gezien en zelf had ik er nog geen tijd voor om elders te kunnen checken...

Anyway, de kans dat het niet werkt met de AE is goed aanwezig, want zelfs Nintendo heeft aangegeven dat niet alle routers functioneren met de DS/Wii.
Het is natuurlijk wel raar als het niet zou werken, aangezien ook Apple zich aan bepaalde wereldstandaarden dient te houden, maar ik denk dat juist Nintendo dit niet doet...vandaar ook die connectie problemen..
Maar goed, ik hoop zsm meer te kunnen vertellen.

En Tom, de Airport Extreme wijkt in alle opzichten af qua instellingen tov een gemiddelde router...heeft allemaal een typisch Apple sausje gekregen. ;-)

mlvh
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-03-2008 16:57

Bericht door mlvh » 19-01-2009 22:19

[quote="Hotmailer"][quote="HereIsTom"]Ja vaak gaat het fout bij de webkey, dus dat kan je nog even proberen.
Helaas heb ik geen ervaring met de Apple Airport Extreme, maar de meeste standaard routers werken wel goed met de DS.[/quote]

Ik ben al voor em aan het checken. Een vriend van me heeft een Mac plus Airport Extreme en Time Capsule.
Alleen heb ik hem al een tijd niet gezien en zelf had ik er nog geen tijd voor om elders te kunnen checken...

Anyway, de kans dat het niet werkt met de AE is goed aanwezig, want zelfs Nintendo heeft aangegeven dat niet alle routers functioneren met de DS/Wii.
Het is natuurlijk wel raar als het niet zou werken, aangezien ook Apple zich aan bepaalde wereldstandaarden dient te houden, maar ik denk dat juist Nintendo dit niet doet...vandaar ook die connectie problemen..
Maar goed, ik hoop zsm meer te kunnen vertellen.

En Tom, de Airport Extreme wijkt in alle opzichten af qua instellingen tov een gemiddelde router...heeft allemaal een typisch Apple sausje gekregen. ;-)[/quote]

hij staat volgensmij wel in de lijst van nintendo als compatible.

Plaats reactie

Terug naar “DS - Wi-Fi - Algemeen”