USB connector

Voor alles rondom Nintendo DS WiFi.
Plaats reactie
Esmar
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 29-12-2007 18:45

USB connector

Bericht door Esmar » 16-01-2008 09:33

Zou ik die wel kunnen gebruiken op een gewone pc zonder draadloos.
Pfff zie door de bomen het bos niet meer mensen. Er is zooo veel.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Re: USB connector

Bericht door Hotmailer » 16-01-2008 11:00

[quote="Esmar"]Zou ik die wel kunnen gebruiken op een gewone pc zonder draadloos.
Pfff zie door de bomen het bos niet meer mensen. Er is zooo veel.[/quote]

Wat bedoel je precies?
De DS heeft geen USB connector en als je de connector bedoelt die er op lijkt (altans meer op een firewire connector), dan kan ik je zeggen dat die alleen maar werkt om de DS op te laden.

Of bedoel je de Nintendo Wi-Fi USB Connector?

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq4Dj8S0][img]http://www.postimage.org/Pq4Dj8S0.jpg[/img][/url]

Die kun je idd gebruiken op een computer met een vaste verbinding naar het internet.
Met die USB connector kun je een draadloze link leggen tussen de DS en de computer.

Hoe je dat in kunt stellen kun je lezen in de [b][url=http://ndsforum.forum2go.nl/ds-wi-fi-wf ... -t277.html]DS Wi-Fi (WFC) uitleg[/url][/b] van HereisTom.

[color=blue]Edit: ha, nu zie ik het..dit behoort bij het draadje [b][url=http://ndsforum.forum2go.nl/is-het-moeilijk-t273.html]Is het moeilijk[/url][/b][/color] :wink:

Esmar
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 29-12-2007 18:45

Bericht door Esmar » 16-01-2008 11:24

Ja ik bedoel idd die wifi usb. Die je als laatste noemde, Dank je wel voor je reactie

marcovanhouttum
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-07-2008 19:09

WIFI USB connector

Bericht door marcovanhouttum » 19-10-2008 12:41

Vraagje, kan ik elke WIFI USB connector gebruiken of alleen de Nintendo WIFI USB connector?

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Re: WIFI USB connector

Bericht door Hotmailer » 19-10-2008 13:15

[quote="marcovanhouttum"]Vraagje, kan ik elke WIFI USB connector gebruiken of alleen de Nintendo WIFI USB connector?[/quote]

De Nintendo Wi-Fi USB connector is speciaal voor een draadloze koppeling tussen de DS/Wii en een PC en gebruikt de internet verbinding van je PC.

Een andere USB Wi-FI connector, zoals je bij de gemiddelde computer speciaalzaak kunt kopen, is alleen bedoeld voor een verbinding tussen een PC (waar de USB connector in zit) en een draadloos connectie punt (Wireless Acces Point) of Draadloze Router. De internet verbinding ontstaat hier bij de Router.

De DS en Wii kijken wat dat betreft specifiek naar een Acces Point/Router en de Nintendo Wi-Fi USB connector wordt apart gedetecteerd als een speciale connectie.
Daarom is het niet mogelijk op die manier met een andere USB Wi-Fi connector dan die van Nintendo te kunnen connecten.

Ik raad je daarom dan ook aan zo\n connector te kopen, of direct een draadloze Router te kopen.
Deze laatste zijn over het algemeen tegenwoordig bijna even duur als zo\n Nintendo USB connector.

marcovanhouttum
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-07-2008 19:09

USB connector

Bericht door marcovanhouttum » 19-10-2008 13:39

ik heb een draadloze router maar wil de beveiliging niet lager zetten, helaas kan de DS dan geen verbinding maken, vandaar mijn vraag.
Ik wil een USB adaptor op de laptop zetten. Als deze draait dan kan ik via hier de DS laten intenetten etc.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Re: USB connector

Bericht door Hotmailer » 19-10-2008 14:35

[quote="marcovanhouttum"]ik heb een draadloze router maar wil de beveiliging niet lager zetten, helaas kan de DS dan geen verbinding maken, vandaar mijn vraag.
Ik wil een USB adaptor op de laptop zetten. Als deze draait dan kan ik via hier de DS laten intenetten etc.[/quote]

Je kunt dan alleen met de Nintendo Wi-Fi USB Connector werken.
Deze vind ik alleen wel vrij prijzig ( /- €50,-) voor hetgeen je er mee kunt doen.

Je zou eventueel een paar maanden kunnen wachten op de Nintendo DSi..deze heeft wel WPA ondersteuning.

Tja, WEP is tenslotte een minder veilige connectie methode, maar wel de enige manier om de DS te connecten met een router.

Plaats reactie

Terug naar “DS - Wi-Fi - Algemeen”