DS Wi-Fi (WFC) uitleg

Voor alles rondom Nintendo DS WiFi.
HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 22-08-2008 00:40

Oh dus je hebt wel verbinding met de router, maar niet met Internet, dan lijkt het erop of er een Firewall o.i.d. op je router aanstaat, die laat dan de DS niet door.
Dus probeer de beveiliging eens even uit te zetten op de router.
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 22-08-2008 10:11

voordat ik de eerste keer op internet kon moest ik mijn ip adres wachtwoord van de computer invoeren.
misschien is dat bij jou ook het geval?

Groetjes

Mariie
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 21-01-2008 19:47

Bericht door Mariie » 22-08-2008 19:20

Nou , ik heb wel al die settings ingevuld die daar staan.
Maar wat bedoel je met wachtwoord van de computer? oops

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 22-08-2008 19:39

mijn (draadloos) internet is beveiligd met een wachtwoord.
die moest ik op de nintendo ds invullen voordat ik ermee kon internetten :)


Groetjes

Mariie
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 21-01-2008 19:47

Bericht door Mariie » 23-08-2008 12:43

Ja , dat heb ik ook gedaan. Maar toen deed die het nogsteeds niet (

Ladydondersteen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-12-2008 21:45

Bericht door Ladydondersteen » 22-12-2008 22:27

Hi

Wij hebben nu ook een N-DSlite en ik wil graag de IE verbinding maken.
Dit lukt niet. Wij hebben IE via UPC en via hun ook een router gekregen van Netgear , type Rangemax WPN824 v2

Hij zite UPC, Myplace & FON, maar zodra ik wil verbinden via UPCzegt hij

The accecpoint\ts security settings are not supported by the nintendo DS. For help call *** or visite teh nintende wifi website welke het ook niet doet.

it is nu de 2e x dat ik het post. Je schijnt geen website\s te mogen vermelden. als je dan op de back knop drukt is alles weg .. pffffffff

Thx

groetjes Sher

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 22-12-2008 23:21

[quote="Ladydondersteen"]Hi

Wij hebben nu ook een N-DSlite en ik wil graag de IE verbinding maken.
Dit lukt niet. Wij hebben IE via UPC en via hun ook een router gekregen van Netgear , type Rangemax WPN824 v2

Hij zite UPC, Myplace & FON, maar zodra ik wil verbinden via UPCzegt hij

The accecpoint\ts security settings are not supported by the nintendo DS. For help call *** or visite teh nintende wifi website welke het ook niet doet.

it is nu de 2e x dat ik het post. Je schijnt geen website\s te mogen vermelden. als je dan op de back knop drukt is alles weg .. pffffffff

Thx

groetjes Sher[/quote]

Ik denk dat het probleem de encryptie (ook wel versleuteling genoemd) methode van de router is.
Deze staat nu waarschijnlijk op WPA of WPA2 en de DS Lite kan alleen overweg met WEP encryptie.
Indien je de router aanpast naar de WEP standaard, dan kun je wel de DS verbinden met internet.

Let wel, WEP encryptie is minder veilig dan WPA(2), maar helaas is dat de enige oplossing als je met de DS wilt verbinden..

NB. Wat betreft het vermelden van een website..dit is wel toegestaan, alleen geen links naar websites die zaken als roms en andere illegale aangelegenheden bespreken!
Tevens dien je rekening te houden met de lengte van een weblink, dus wel bv www.nintendo.nl maar niet http://www.nintendo.nl/blabla/nl/nogmeerblabla
Op die manier houden we alles een beetje overzichtelijk en netjes..

Ladydondersteen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-12-2008 21:45

Bericht door Ladydondersteen » 22-12-2008 23:28

Hi Hotmailer,

Thx voor je snelle berichtje. :D

Ikke is een beetje blond dus zou niet weten hoe ik dat doen moet.....

Is het dan veiliger om een USB dong te halen ervoor ??

Hij gaf aan dat je als je nieuw ben in de 1e 2 berichten geen links mag zetten.
Ik gaf de link van nintendowifi.nl, degene die ook in het scherm staat .....

groetjes Sher

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 22-12-2008 23:41

;-) graag gedaan..hoor eigenlijk al in mijn bed te liggen overigens...om 05:15 gaat de wekker weer.. |-(

Anyway, die Nintendo USB Wi-Fi connector zou dan wel een veiliger alternatief zijn, maar ik vind het zelf een dure oplossing.
Je hebt tenslotte al een draadloos netwerk en dan zou je voor /- €30 á €40,- ook nog zo\n USB connector aan moeten schaffen en deze op een PC aansluiten die op dat moment ook aan moet blijven staan om een draadloze verbinding te kunnen maken met de DS.

Al met al heeft Nintendo er destijds niet goed over nagedacht met de beveiliging.
Maar goed, in het begin van dit topic staan wel een aantal tips hoe je een WEP beveiliging toch nog een beetje veiliger kunt maken, maar ik raad je dan wel aan om dat door een ervaren persoon uit te laten voeren.
Altans ervaren genoeg om te weten wat hij/zij doet...want één verkeerde instelling en je kunt in het uiterste geval helemaal geen internet verbinding meer opzetten en dan moet alles doorlopen worden om dat weer op te lossen.

Helaas ken ik de Netgear Rangemax WPN824 v2 persoonlijk niet, maar de Netgear routers zijn over het algemeen wel goed te configureren (lees: in te stellen), dus een beetje handig persoon mbt routers en internet kan dit zo instellen..

Ik zal nog wel (morgen, of een dezer dagen) wat meer informatie opzoeken over die router, zodat ik je een stappenplan kan doorgeven, zodat je het misschien ook wel zelf in kunt stellen.

Ladydondersteen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-12-2008 21:45

Bericht door Ladydondersteen » 22-12-2008 23:48

Ohjee !!! Dat wordt een erg kort nachtje !!!

Ik ben aan het kijken op MP voor die USB stick.
En de PC staat heir toch altijd aan .... dus dat maakt niet echt uit ....

Ik ben er niet zo happig op om al die instellingen te moeten veranderen...
ben niet zo\n held... en als je al zegt dat het het eventueel helemaal de soep in kan loepn
ben ik snel klaar .... gewoon afblijven als je er geen verstand van hebt... dan maar geen wifi hoor....
of het moet wel heel simpel zijn ....

Thx en teruste werkze alvast

Plaats reactie

Terug naar “DS - Wi-Fi - Algemeen”