op internet met de ds

Voor alles rondom Nintendo DS WiFi.
vicsnor
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2008 18:27

op internet met de ds

Bericht door vicsnor » 29-12-2008 18:47

hallo ik heb een vraagje: is het mogelijk op internet te gaan met de ds op deze manier: ds--> router-->pc-->hsdpa modem-->internet??? zodat je als het ware de router als wifi adapter gebruikt??

groeten victor

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 29-12-2008 22:04

Het zou mogelijk moeten zijn als de computer aangesloten zit op de WAN poort van de router.

De WAN poort is tenslotte de binnenkomende lijn voor de internet verbinding.

Kort samengevat kan je de internet verbinding tussen de DS het snelst opzetten als je een Nintendo USB Wi-Fi connector aansluit op je computer en deze als gateway te gebruiken om de DS met internet te verbinden.
De router kan geen verbinding met internet maken als de HSDPA verbinding niet als primair WAN adres gekoppeld is, maar via de client (LAN) zijde.

vicsnor
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2008 18:27

Bericht door vicsnor » 30-12-2008 11:54

dankjewel :)

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 31-12-2008 00:44

In plaats van de USB Wi-Fi connector kun je ook een draadloze router/modem kopen, kwa prijs bijna hetzelfde, maar dan heb je wel gelijk overal draadloos Internet :idea:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 31-12-2008 00:53

[quote="HereIsTom"]In plaats van de USB Wi-Fi connector kun je ook een draadloze router/modem kopen, kwa prijs bijna hetzelfde, maar dan heb je wel gelijk overal draadloos Internet :idea:[/quote]

Yep, maar aangezien hij al met HSDPA aan de slag wilde gaan, leek het me verstandiger hem duidelijk te maken dat het niet mogelijk is met wat hij wil en aangezien hij nu al een router heeft, is een USB stick de snelste (maar natuurlijk niet de goedkoopste tov een Wireless Router) oplossing om mee te werken..

Hij kan die HSDPA verbinding sowieso niet gebruiken met een router, dus ook geen Wireless Router, want de HSDPA verbinding wordt tot stand gebracht via een GSM of een GSM kaart voor de PC en de PC kan niet als primair device voor de router dienen...
Altans, dat zou mogelijk moeten zijn, indien de PC bepaalde protocollen naar buiten stuurt om zich als een broadband modem (ADSL/Kabel) te manifesteren..

Een hoop werk en niet eenvoudig aan een leek (want daar lijkt de persoon op, qua netwerk kennis) uit te leggen..

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 31-12-2008 01:06

Ja inderdaad, maar die HSDPA is wel een dure verbinding dan om een spelletje te spellen. :mario2:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 31-12-2008 04:22

[quote="HereIsTom"]Ja inderdaad, maar die HSDPA is wel een dure verbinding dan om een spelletje te spellen. :mario2:[/quote]

Duur? Ik betaal hier €4,95 voor de eerste 12 maanden en na een jaar €9,95 per maand voor een flat-fee Web\n\Walk abonnement van T-Mobile.
Werkt perfekt! Overdag MSNen, internetten en ondertussen ook nog wat ISO\s downloaden...gaat natuurlijk trager als mijn kabel abo, maar de verbinding is stabieler als het internet op mijn werk en daar kan ik nix downloaden omdat alles dichtgespijkerd zit. ;-)
Ik heb zelfs WoW (World of Warcraft) online gespeeld via die verbinding zonder enig probleem..

Dus gamen via de DS moet dan helemaal niet moeilijk gaan.

vicsnor
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2008 18:27

Bericht door vicsnor » 31-12-2008 10:52

er zijn bepaalde draadloze router om hsdpa internet te routeren maar die kosten rond de 200 euro...


[quote="Hotmailer"][quote="HereIsTom"]In plaats van de USB Wi-Fi connector kun je ook een draadloze router/modem kopen, kwa prijs bijna hetzelfde, maar dan heb je wel gelijk overal draadloos Internet :idea:[/quote]

Yep, maar aangezien hij al met HSDPA aan de slag wilde gaan, leek het me verstandiger hem duidelijk te maken dat het niet mogelijk is met wat hij wil en aangezien hij nu al een router heeft, is een USB stick de snelste (maar natuurlijk niet de goedkoopste tov een Wireless Router) oplossing om mee te werken..

Hij kan die HSDPA verbinding sowieso niet gebruiken met een router, dus ook geen Wireless Router, want de HSDPA verbinding wordt tot stand gebracht via een GSM of een GSM kaart voor de PC en de PC kan niet als primair device voor de router dienen...
Altans, dat zou mogelijk moeten zijn, indien de PC bepaalde protocollen naar buiten stuurt om zich als een broadband modem (ADSL/Kabel) te manifesteren..

Een hoop werk en niet eenvoudig aan een leek (want daar lijkt de persoon op, qua netwerk kennis) uit te leggen..[/quote]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 31-12-2008 11:09

[quote="vicsnor"]er zijn bepaalde draadloze router om hsdpa internet te routeren maar die kosten rond de 200 euro...[/quote]

Juist, dat bedoel ik ook.
De mogelijkheden zijn er wel, maar baten wegen niet op tegen de kosten.
Daar zou zo\n USB Wi-Fi connector (van Nintendo, speciaal voor de DS en Wii) wel een goede oplossing zijn.
Die connector is in principe een soort mini-router, die de internetstroom van de computer draadloos doorzet via de stick naar de DS en/of Wii.

vicsnor
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2008 18:27

Bericht door vicsnor » 31-12-2008 18:49

ja daar heb je gelijk in, ergens een goedkoop adresje waar ik hem kan aanschaffen???


Juist, dat bedoel ik ook.
De mogelijkheden zijn er wel, maar baten wegen niet op tegen de kosten.
Daar zou zo\n USB Wi-Fi connector (van Nintendo, speciaal voor de DS en Wii) wel een goede oplossing zijn.
Die connector is in principe een soort mini-router, die de internetstroom van de computer draadloos doorzet via de stick naar de DS en/of Wii.[/quote]

Plaats reactie

Terug naar “DS - Wi-Fi - Algemeen”