3DS met illegale software kan onbruikbaar worden

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

3DS met illegale software kan onbruikbaar worden

Bericht door bramvlieg » 07-03-2011 20:26

Het is mogelijk dat een Nintendo 3DS waarop illegale software is afgespeeld, onbruikbaar wordt na een software-update. Dit is te lezen in de handleiding van de handheld.

"Nadat het Nintendo 3DS-systeem is bijgewerkt, kunnen bestaande of toekomstige ongeoorloofde technische modificaties van de hardware of software van je Nintendo 3DS-systeem, of het gebruik van ongeoorloofde apparatuur met je systeem, tot gevolg hebben dat het systeem permanent ophoudt te functioneren", waarschuwt de handleiding.

"Content die terug te voeren is op ongeoorloofde modificaties van de hardware of software van je Nintendo 3DS-systeem kan worden verwijderd. Als je deze update niet accepteert, kan dit tot gevolg hebben dat spellen onspeelbaar worden."

Volgens geruchten zou de Nintendo 3DS in een logbestand opslaan wanneer er gebruik wordt gemaakt van een flashkaart. Deze kaarten worden veelal gebruikt voor het afspelen van illegaal verkregen games.

Eind februari werd bekend dat de bekende R4-flashkaart reeds gebruikt kan worden om Nintendo DS-games op de 3DS af te spelen.
© Gamer.nl
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 07-03-2011 22:03

Bij de eerste Gameboy werd ik al gewaarschuwd om er geen illegale kaartjes met veel spellen in te doen, maar hij werkt nog steeds.
Ik denk niet dat het spel tussen hacker en Nintendo op zal houden, wat voor waarschuwing er ook op komt te staan.
Wel denk ik dat een eventuele automatische update functie Nintendo behoorlijk in het voordeel zal kunnen werken, al kun je die waarschijnlijk ook blokkeren net als op de Wii.

Waarschijnlijk blijft de makkelijkste manier gewoon geen verbinding van buitenaf te maken, al wordt het wel steeds interessanter om het wel te doen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”