'Regiolock 3DS door verschillen in regios'

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

'Regiolock 3DS door verschillen in regios'

Bericht door bramvlieg » 21-01-2011 19:20

Nintendo meldt dat de keuze om de 3DS niet regiovrij te maken aan verschillende factoren ligt, maar dat de verschillen tussen regio\s één van de hoofdredenen is. Dat meldt David Yarnton, directeur van Nintendo Engeland.


"Niet alle regio\s hebben dezelfde software en downloadbare content. Door onze verbeterde communicatiemiddelen bieden we automatisch content aan. Maar niet overal in de wereld wordt dezelfde content vrijgegeven", zegt Yarnton.

Een andere reden is het feit dat iedere regio weer zijn eigen leeftijdsclassifiseringsorganisatie heeft die verschillende leeftijden aan games toewijzen. "We zijn ons erg bewust hiervan en willen niet in een kwaad daglicht komen bij overheden", zo legt Yarnton uit.


De details rondom de lancering van de Nintendo 3DS zijn gisteren tijdens presentaties in Amsterdam en New York aangekondigd. De nieuwe draagbare spelcomputer van Nintendo ligt vanaf 25 maart in de winkels. Verwacht wordt dat winkels de console voor 250 euro gaan verkopen. De Nintendo DS was wel regiovrij.
© Gamer.nl
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”