Nintendo lanceert 3DS

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Nintendo lanceert 3DS

Bericht door bramvlieg » 19-01-2011 19:21

[b]Nintendo heeft woensdag de nieuwe handheld spelcomputer 3DS gelanceerd. Het apparaat verschijnt op 25 maart in Europa op de markt.[/b]
[size=9]© AFP[/size]

De 3DS kan spellen in 3D afspelen zonder dat daar een bril voor nodig is. De 3D-functie kan overigens ook worden uitgeschakeld en er is een mogelijk om spellen van oudere Nintendo handhelds op de nieuwe gadget te spelen.

Het apparaat moet in de Verenigde Staten 249 dollar gaan kosten en wordt op 27 maart beschikbaar. In Europa is de 3DS vanaf 25 maart beschikbaar, de Europese prijs is niet bekendgemaakt omdat de retailers dit zelf mogen bepalen.

Als gekeken wordt naar de Amerikaanse prijs, zal de 3DS mogelijk tussen de 250 en 300 euro gaan kosten. Bij Bartsmit is de 3DS 230 euro. Eerder was al bekendgemaakt dat de spelcomputer 26 februari op de Japanse markt zal verschijnen.

[b]Games[/b]

Pilotwings Resort, Nintendogs Cats, and Steeldriver zullen samen met de 3DS gelanceerd worden. Later volgen in ieder geval Zelda, Dead or Alive Dimonesions, Pro Evolution Soccer 2011 3D en Super Street Fighter IV 3D. In juni zullen er minimaal dertig titels beschikbaar zijn.

De 3DS draait niet alleen maar om gamen. Met het apparaat kunnen ook 3D-video\s bekeken worden en gebruikers kunnen bovendien 3D-foto\s maken door middel van drie camera\s. Ook krijgt het apparaat webfunctionaliteiten.

[b]StreetPass[/b]

Daarnaast is de handheld uitgerust met StreetPass, een dienst die ervoor zorgt dat de 3DS-apparaten onderling contact maken en gegevens uitwisselen als de gebruikers de StreetPass-stand hebben aanstaan.

Ook maakt StreetPass het mogelijk om met andere gamers te spelen terwijl je niet naast elkaar op de bank zit, zoals bijvoorbeeld bij de Wii, PlayStation en Xbox het geval is.

[size=9]© NU.nl [/size]

[color=red][b]Waarschuwing[/b][/color]

Onlangs waarschuwde Nintendo nog voor het gebruik van 3D door kinderen jonger dan zes jaar. Mogelijk is het kijken naar 3D-beelden schadelijk voor de ontwikkeling van de ogen van jonge kinderen.
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 19-01-2011 22:18

Als de 3DS uitkomt, dan ga ik hem niet direct halen, eerst even wachten welke spellen er nog meer voor uitkomen.
Wel is het erg waarschijnlijk dat er voor het einde van dit jaar minimaal 1 3DS hier in huis ligt, de prijs valt niet tegen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”