3DS toch niet schadelijk voor kinderen onder 6 jaar

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

3DS toch niet schadelijk voor kinderen onder 6 jaar

Bericht door bramvlieg » 06-01-2011 19:09

[b]Volgens de American Optometric Association is het voor kinderen onder de zes jaar niet schadelijk om met 3D-beelden van de Nintendo 3DS in contact te komen. De in de Verenigde Staten gevestigde organisatie reageert op berichten van Nintendo die eerder deze week juist het tegenovergestelde beweerde.[/b]

In een statement laat de organisatie weten dat het niet schadelijk is voor kinderen onder de zes jaar, en dat 3D-beelden juist bevorderlijk kunnen werken.

"De beelden kunnen lichte foutjes in de oog helpen ontdekken, waardoor deze foutjes behandeld kunnen worden", laat de instelling weten.

"Beide ogen werken samen en projecteren waar vervolgens je hersenen een beeld van maakt. Heb je een kleine afwijking in één van de twee ogen, dan wordt dat door de 3D-beelden eerder opgemerkt."

Nintendo heeft eerder deze week een waarschuwing afgegeven voor kinderen onder de zes jaar. Volgens het bedrijf kan het in contact komen met 3D-beelden slechte invloed hebben op de oogspieren van de kinderen, omdat die spieren dan nog in ontwikkeling zijn.

Echter kan de waarschuwing van Nintendo ook een bescherming zijn voor het eigen bedrijf, met betrekking tot mogelijke schadeclaims.

[size=9]© Gamer.nl[/size]
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”