Nintendo denkt over automatische updates tegen piraterij

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Nintendo denkt over automatische updates tegen piraterij

Bericht door bramvlieg » 11-10-2010 17:11

Nintendo overweegt om piraterij op zijn volgende handspelcomputer, de 3DS, te bestrijden aan de hand van automatische firmware-updates, die via de SpotPass-feature van het apparaat worden binnengehaald.


SpotPass maakt het mogelijk dat de 3DS updates en nieuwe content via een WiFi-netwerk downloadt, ook als het apparaat in standby-modus staat. “Als één van de functies van SpotPass overwegen we om de 3DS via het netwerk automatisch te updaten”, vertelde Nintendo-CEO Satoru Iwata aan investeerders.

“Maatregelen tegen piraterij zijn echter niet het enige doel natuurlijk. Wanneer we bijvoorbeeld nu een nieuwe aantrekkelijke functie willen aanbieden, moeten consumenten eerst hun spelsysteem aanzetten en een handmatige procedure doorlopen om de nieuwe update te downloaden en installeren”, vervolgt Iwata.


“Als gevolg hiervan zijn niet zoveel mensen bereid om hun apparaat te updaten. Dus we willen het zo doen dat de Nintendo 3DS-hardware automatisch wordt bijgewerkt via het netwerk. Op die manier kunnen zoveel mogelijk mensen gebruik maken van de nieuwe functies die we aanbieden.”

Niet alleen zullen updates middels het netwerk worden verstrekt, ook nieuwe games kunnen geleverd worden met aanvullende firmware, die geïnstalleerd moet worden om het spel in kwestie te kunnen spelen. Sony’s PSP werkt met een vergelijkbare updatesysteem.

Piraterij

Piraterij wordt gezien als een groot probleem op de Nintendo DS. Het illegaal downloaden van spellen en deze afspelen op een zogenaamde flash-kaart is een veelvoorkomend verschijnsel. Piraterij werd onder andere door uitgever Namco Bandai aangehaald als reden dat de Wii- en DS-markt is ingestort.

Uitgever Rockstar Games meende ook dat de teleurstellende verkoop van Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor te wijten was aan de vele gamers die spellen downloaden zonder ervoor te betalen. Ook Nintendo onderkent het probleem van piraterij, maar benadrukt wel dat dit niet de enige reden is dat de softwareverkopen van de Nintendo DS teleurstellen.
© Gamer.nl
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 12-10-2010 19:14

Het lijkt er op dat Nintendo er van uit gaat dat de 3DS gekraakt gaat worden!
Ben alleen erg nieuwschierig hoe lang dit gaat duren :wink:

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 12-10-2010 21:48

tjsa, de groep die de 3ds wil kraken is toch altijd groter dan hun ontwikkelteam, dus ja..
maar wat doet nintendo fout, als de ps3 nog niet gekraakt is? :roll:
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

automatisch updaten

Bericht door colja2002 » 15-12-2010 08:39

dus als ik het goed begrijp zal de 3ds automatisch op een netwerk inloggen ?

hoe zit dat dan als deze beveiligd is?

En een onbeveiligd netwerk in de buurt gaan gebruiken? waardoor je dus een automatisch strafbaar feit pleegt ..



lijkt mij niet haalbaar?
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 15-12-2010 16:52

tsja, maar ik neem aan dat je je 3ds wel altijd mee naar huis zult nemen, en je thuisnetwerk heb je dan als het goed is ingeschreven, net zoals je nu met de ds doet, dus ik denk dat de 3ds zomaar op een netwerk in gaat loggen...
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

rds

Bericht door colja2002 » 15-12-2010 17:02

(de 3DS, te bestrijden aan de hand van automatische firmware-updates)



als het zo gaat dat je deze eerst moet instellen dan is het dus niet automatisch en kan je lekker blijven spelen met je flashkaart ,
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 17-12-2010 17:46

ik neem aan dat je net zoals bij een nieuwe computer, je hem moet aansluiten op bijvoorbeeld je thuis netwerk.. dat lijkt me meer dan logisch, telefoons met wifi loggen toch ook niet lukraak overal in op internet?
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

logisch maar dus niet automatisch

Bericht door colja2002 » 17-12-2010 18:10

dan is het dus ook niet automatisch en zal het niet helepen tegen piraterij ..

dat wordt in deze post aangehaald


wel vreemd nu zeg je twee tegenovergestelde dingen


=====Nintendo overweegt om piraterij op zijn volgende handspelcomputer, de 3DS, te bestrijden aan de hand van automatische firmware-updates, die via de SpotPass-feature van het apparaat worden binnengehaald.



====telefoons met wifi loggen toch ook niet lukraak overal in op internet?
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 17-12-2010 19:37

Ten eerst, het is niet door mijzelf geschreven, en de functie houdt meer in dat je geen handmatige updates hoeft te installeren, wat nu dus wel het geval is bij de dsi, en waar door sommige dsi\s die wel een update hebben gehad, niet meer werken met flashkaartje, wat dus het uiteindelijke doel is van Nintendo.
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 17-12-2010 22:10

Voordat je een automatische update kunt instellen, moet je toch nog steeds een internet verbinding beschikbaar hebben voor je DS.
Op de Wii kun je deze auto update gewoon uit zetten, dat zou dan voor de DSi misschien ook mogelijk zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”