Eindelijk een 3D-gadget die doet wat hij belooft

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Eindelijk een 3D-gadget die doet wat hij belooft

Bericht door Hotmailer » 02-08-2010 16:29

[b]Wij weten al waar onze kinderen volgend jaar op de achterbank mee zoet worden gehouden. Met de 3DS krijgt gamen er een dimensie bij.[/b]

Dat zal even balen zijn geweest, op het Sony hoofdkantoor. Besluit je net om groot in te zetten op 3D-gaming en -tv kijken, kaapt je Japanse concurrent alle aandacht weg met een 3D-handcomputer. Heb je net de dure technologie uitgewerkt van een met de televisie gesynchroniseerde bril, blijkt het bij Nintendo ook zonder te kunnen. Dan voel je je toch een beetje als NASA, die na jaren van duur onderzoek een ballpoint met de astronauten meestuurde waarbij de inkt (tijdens gewichtloosheid) door middel van onderdruk naar de tip werd geleid. Briljant natuurlijk, al schreven hun Russische collegaÂ’s gewoon met potlood in de ruimte.

[b]Gadget [/b]

De Nintendo 3DS is de opvolger van de DS en DSi, NintendoÂ’s twee huidige handcomputers. Hij werd in juni gepresenteerd tijdens de grote elektronicabeurs E3 in Los Angeles, en was afgelopen week voor de pers beschikbaar in Nederland. En dus konden we voor het eerst zelf ervaren waar elke blogger sinds de E3 zo enthousiast over was: een 3D-gadget die werkt. De 3DS lijkt in alles op de DS, met als groot verschil dat het bovenste schermpje nu beelden in drie dimensies toont. Dat is mogelijk door autostereoscopie, een techniek waarbij telkens twee beelden over elkaar heen worden getoond, waardoor de illusie van een derde dimensie ontstaat.

En, werkt het? Ja, het werkt, tenminste, voor wat betreft de demo’s die de toegestroomde journalisten te zien kregen. Het apparaat komt pas in 2011 op de markt en de technologie wordt nu pas onder gameontwikkelaars verspreid, dus er zijn enkel korte schetsen te zien van wat mogelijk is. Dan gaat het bijvoorbeeld om een trailer van een aanstaande game, Kid Icarus Uprising, waarbij een heroïsch menneke het luchtruim kiest en daar het kwaad bevecht. Of Super Mario, die twee voorgeprogrammeerde rondjes mag karten, wat er in 3D overtuigend genoeg uitziet om benieuwd te zijn naar de game, als die straks klaar is.

[b]Filmdetails [/b]

De twee kleine spelletjes die al gespeeld konden worden (waaronder een leuke puzzelaar Hollywood 61) deden hun ding, net als de trailers van 3D-films, die we straks ook op de 3DS kunnen afspelen. Al moet daarbij wel worden vermeld dat film kijken op een schermpje van net geen negen centimeter breed geen recht doet aan de gedetailleerdheid van de filmopnames. Wat wel erg goed werkt, is 3D-fotografie: met twee camera’s aan de voorkant maak je één opname, die de stereoscopie van oude tijden doet herleven – mocht het mogelijk worden deze techniek straks ook op internet door te geven en op een computer te tonen, dan is 2D fotografie voorbij.

Maar het meest intrigerend is het schuifje aan de zijkant van het bovenscherm. Daarmee kun je de mate van 3D instellen: van 100 procent terug naar 2D. Is dat nu een briljante vondst van Nintendo, 3D die je even uit kunt zetten als je er geen zin meer in hebt? Of is het een schuifje dat je te veel gaat gebruiken als straks supersnelle race- en schietgames niet lekker doorkomen? De meeste demoÂ’s toonden langzame beelden, en die blijven gemakkelijk scherp. Benieuwd of we straks de motion blur van een voorbijrazende racewagen ook accepteren als realistisch, of dat het ons voor de ogen gaat tollen.

[img]http://www.3dtvreview.nl/images/stories/Nieuws/3D gaming/nintendo_3ds.jpeg[/img]

[size=9]Bron en ©: depers.nl[/size]

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 07-08-2010 14:29

Simpel is toch vaak beter, veel ontwikkelaars denken vaak te moeilijk.

Films kijken op 9cm is geen enkel probleem, nu kijken we ook vaak op GSM toestellen met kleinere schermen :lol:
Straks kunnen we onze pauzes in de avond en nacht diensten in 3D vullen 8)

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 08-08-2010 14:27

Dit is ook een goede oplossing voor de vele tussen uren die ik volgend schooljaar krijg :P
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Lucas
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-08-2010 18:37

Bericht door Lucas » 16-08-2010 18:44

Ga het zeker kopen, maakt niet uit hoe duur het is. Heb op dit moment alle soorten GameBoys en DSen dus deze kan er ook wel bij. (Mis alleen de DS Lite nog)

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 16-08-2010 19:51

Als de 3DS er is, dan worden de DS lites waarschijnlijk nog goedkoper, dus dan misschien je kans pakken!

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 16-08-2010 21:02

nu kan je een ds lite al voor rond de 120 euro kopen :roll: en ik ben heel erg benieuwd naar de 3ds :D
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 16-08-2010 22:05

Via internet nog al een stukje goedkoper, mijn goedkoopste was 105,- inc verzenden en nieuw :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”