Illegaal gamen wordt aangepakt met Nintendo 3DS

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Illegaal gamen wordt aangepakt met Nintendo 3DS

Bericht door bramvlieg » 10-05-2010 17:26

[b]Nintendo zegt dat het bedrijf voor de 3DS strengere maatregelen tegen gamepiraterij in gaat voeren dan het geval is bij de Nintendo DS.[/b]

Piraterij wordt gezien als een groot probleem op de Nintendo DS. “We zijn bang dat het algemene idee is ontstaan dat betalen voor software zinloos is”, zegt Nintendo-baas Satoru Iwata tegen Forbes.

“We zien dit probleem als een crisis.” Welke maatregelen Nintendo exact gaat nemen, wilde Iwata echter nog niet kwijt. Het is zeer gemakkelijk om illegaal te gamen op de Nintendo DS.

Games zijn alom verkrijgbaar op downloadsites en de speciale cartridges waarmee deze afgespeeld kunnen worden (waaronder de bekende R4-chip) zijn ook makkelijk om aan te komen. Games, een cartridge en een PC om de games op te downloaden is alles wat een gebruiker nodig heeft.

Anders dan bij de PSP of Xbox 360 hoeft de gebruiker verder niets te doen om zijn games illegaal te kunnen spelen.

[b]Strijd[/b]

Vorige maand gaf Nintendo aan dat de verkoopdaling van DS-games in Europa vooral komt door gamepiraterij. Ook de teleurstellende verkopen van Grand Theft Auto: Chinatown Wars op Nintendo DS zouden te wijten zijn aan dit probleem.

Nintendo strijdt al lang tegen de verkoop van R4- en vergelijkbare chips. In Japan is het zodoende inmiddels verboden, in Europa echter niet. Winkeliers die de cartridges verkopen verdedigen zich door te zeggen dat ze geen games illegaal verkopen, alleen lege informatiedragers.

[size=9]© Gamer.nl[/size]

[i]Zelf denk ik wel \\eerst zien, dan geloven.\\ Want bij de DSi zei Nintendo dat ook.[/i]
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”