Nintendo: nieuwe DS krijgt bewegingsdetectie

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Nintendo: nieuwe DS krijgt bewegingsdetectie

Bericht door Hotmailer » 06-01-2010 14:44

[b]Satoru Iwata, directeur van Nintendo, stelt in een Japanse krant dat de opvolger van de populaire DS \zeer gedetailleerde beelden\ moet kunnen weergeven en dat de nieuwe handheld \de bewegingen van spelers moet kunnen waarnemen\.[/b]

In een [url=http://kotaku.com/5441242/report-new-ze ... or-details][u]interview[/u][/url] met de Japanse krant Asahi Shimbun liet Satoru Iwata, directeur van Nintendo, zich uit over de toekomst van de DS. Volgens Iwata zal de opvolger van de succesvolle handheld beschikken over een scherm dat \zeer gedetailleerde beelden\ kan weergeven. De nieuwe handheld dient volgens de directeur verder te beschikken over een sensor die bewegingen van spelers waar kan nemen. Iwata liet niet los wanneer Nintendo een opvolger van de DS op de markt wil brengen. In Japan is eind 2009 de DS LL verschenen, een nieuwe versie van DSi, met een groter scherm. De nieuwe versie zal onder de naam DS XL in het eerste kwartaal van dit jaar in Europa op de markt komen.

Iwata maakte verder bekend dat zijn bedrijf het aantal hotspots in Japan uit wil breiden. In thuisland Japan heeft Nintendo een deal met McDonalds: alle eethuizen van de keten zijn daar voorzien van wifi waarop met een DS gratis ingelogd kan worden. Iwata wil met andere bedrijven in Japan vergelijkbare deals sluiten. De directeur ziet er echter niets in om de DS te voorzien van mobiel internet via het telefoonnetwerk. Ook toekomstige modellen van de handheld zullen die optie niet krijgen, volgens Iwata.

[size=9]Bron en ©: tweakers.net[/size]

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 06-01-2010 17:49

Is dit hetzelfde model, die volgens een vorige post eind 2010 uit zo komen?
groetjes Bram
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 06-01-2010 21:53

Nog even afwachten of hier meer nieuws over komt, maar ik denk eerst reden genoeg om nog geen DSi te kopen.
Als deze nieuwe variant duidelijk beter is, dan wacht ik liever nog een tijdje.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo 3DS”