DSi XL voor slechtziende mensen meer is het niet

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Plaats reactie
colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

DSi XL voor slechtziende mensen meer is het niet

Bericht door colja2002 » 05-03-2010 21:15

Heb de dsi xl vandaag aangeschaft . :D

Tja wat zal ik zeggen Deze is echt alleen bedoeld voor slechtziende mensen :?

Verder zou ik geen aanleiding zien om deze aan te schaffen.

beeld schermen zijn een heel stuk groter waardoor de spellen die er voor bedoeld zijn koreliger worden ten overstaande van de kleiner variant .


dus zelfde grafische chip en zelfde slechte camera

wel is het geluid een stuk harder.


dit weekend of volgend weekend ga ik hem ontleden om te kijken wat er van binnen veranderd is ten opzichte van de kleinere dsi.
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 05-03-2010 22:49

Oké, ik was niet van plan om de XL aan te schaffen en nu al helemaal niet meer...... ik heb een hekel aan korelerig beeld.

Ben benieuwd wat er uit je ontleed onderzoek komt.
Blijft leuk....gamen....!!!!

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 05-03-2010 23:51

Om je wat schroefwerk te besparen heb ik hier een link waar een Japanner deze actie al heeft uitgevoerd:

[url=http://pc.watch.impress.co.jp/docs/topi ... 30812.html][b][u]DSi LL (XL) Bodyparts[/u][/b][/url]

;-)

En ter verduidelijking mbt de post van Colja2002, de DSi XL is hardwarematig vergelijkbaar met de DSi, maar is duidelijk beter dan de DS Lite.
Indien je nu een DS Lite hebt en een DSi of DSi XL aan wilt schaffen, dan moet je de keuze maken of je een beduidend groter scherm wilt hebben, of alleen een iets groter scherm met daarnaast de camera\s en de extra opties mbt games, welke gebruik kunnen maken van de extra mogelijkheden die de DSi bied.

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 06-03-2010 01:03

In de toekomst zullen de nieuwe games aangepast worden voor het grotere scherm.
Persoonlijk vind ik een groter scherm wel fijner omdat je dan beter kan reageren ook al ben ik niet slechtziend :mario2:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 06-03-2010 01:23

[quote="HereIsTom"]In de toekomst zullen de nieuwe games aangepast worden voor het grotere scherm.
Persoonlijk vind ik een groter scherm wel fijner omdat je dan beter kan reageren ook al ben ik niet slechtziend :mario2:[/quote]

Tja, weet je wat het is...de resolutie van het scherm is gelijk gebleven tov voorgaande schermen en alleen de vernieuwde hardware mbt beeld/snelheid zou er inderdaad voor kunnen zorgen dat er op z\n minst anti-aliasing kan worden toegepast, waardoor de graphics er wat minder \blokkerig\ uit zien.

Het platform blijft hangen op de back-wards compatibiliteit mbt de oude (lees: DS/DS Lite) games en daardoor is het niet echt goed mogelijk om te veel te veranderen.

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 06-03-2010 14:30

Groter scherm lijkt mij wel lekkerder, nu spelen we nog met DS lites.
Ligt een Xl versie ook beter in de hand? De lite vind ik eigenlijk net wat te klein, hij is meer op kinderen gebouwd.

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

dsixl

Bericht door colja2002 » 06-03-2010 14:58

dsi ligt niet lekker in de hand

als je hem neerlegt op de tafel dan speelt hij wel lekker



dsi xl is zeker niet gemaakt voor kinderen daar zijn de handjes veels te klein voor
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Re: dsixl

Bericht door Hotmailer » 06-03-2010 17:20

[quote="colja2002"]dsi ligt niet lekker in de hand

als je hem neerlegt op de tafel dan speelt hij wel lekker



dsi xl is zeker niet gemaakt voor kinderen daar zijn de handjes veels te klein voor[/quote]

Ik heb em vandaag voor het eerst in mijn handen mogen hebben...vroeg er bij de plaatselijke Bart Smit even om..
Wat ik tegen vind vallen is met name de afstand tussen de rechterknoppen en de grootte van die knoppen en de control pad...die zijn exact gelijk aan die van de DS Lite!
Als ze dat nu aangepast hadden tov de nieuwe grootte van de DSi XL, dan was ik eerder overstag gegaan...ik vind die schermen iig wel een stuk prettiger en was sowieso verbaasd over het oppervlak verschil. :-P
Ik neem die blow-up graphics dan graag voor lief..want het gaat tenslotte met name toch om de gameplay..anders had ik ipv een Wii en DS Lite, wel een PS3 en PSP aangeschaft. ;-)

Gameplay op een DS blijft uniek, want er is geen alternatief wat hier in de buurt komt...alleen mis ik eigenlijk nog een analoge joypad...sommige spellen vragen hier gewoon om..kijk maar naar de racegames zoals \good old\ Mario Kart DS.
Ik vind €179,- vooralsnog niet gerechtvaardigd om mijn DS Lite in te ruilen voor een DSi XL..

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Re: dsixl

Bericht door HereIsTom » 06-03-2010 17:58

[quote="Hotmailer"][quote="colja2002"]
Gameplay op een DS blijft uniek, want er is geen alternatief wat hier in de buurt komt...[/quote]
Sorry hoor, misschien mag ik het niet zeggen hier op dit forum, maar ik heb nu enkele maanden de iPod touch en die bevalt me een stuk beter dan de DS, ik heb de DSi XL nu ook in m\n handen gehad maar viel me vies tegen van Nintendo!
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Re: dsixl

Bericht door Hotmailer » 06-03-2010 20:01

[quote="HereIsTom"][quote="Hotmailer"][quote="colja2002"]
Gameplay op een DS blijft uniek, want er is geen alternatief wat hier in de buurt komt...[/quote]
Sorry hoor, misschien mag ik het niet zeggen hier op dit forum, maar ik heb nu enkele maanden de iPod touch en die bevalt me een stuk beter dan de DS, ik heb de DSi XL nu ook in m\n handen gehad maar viel me vies tegen van Nintendo![/quote]

Hereistom, het gaat er niet om of je het hier wel of niet mag zeggen, want dat is tenslotte jouw mening.
Het gaat er alleen om dat je geen appels (lees: apple ;-)) met peren kunt vergelijken.
Dan moeten we ook de PSP, Gameboy (alle varianten), Atari Lynx, Sega GameGear, PPC (Pocket PC/Windows Mobile), Nokia, etc. etc. in die lijst opnemen..

Iedere handheld is uniek in zijn eigen soort en ieder persoon heeft zijn eigen smaak qua games en console.
Ik vind niet dat we die zaken als beter/slechter kunnen zien.

Kijk, de iPod Touch heeft weer een ander groot nadeel..geen knoppen, tja eentje...maar de \feeling\ van een stel echte knoppen (lees: keypad/trigger buttons) heeft weer duidelijk een voordeel tov alleen een touchscreen.
En zo is het met iedere handheld wel iets...

Hier gaat het er nu om of er überhaupt een meerwaarde is om een DSi XL wel of niet te kopen, dus overige zaken welke niet direct in verband staan met de 1st post zijn \offtopic\ en dus niet relevant.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo DSi”