Protection Kit (beeldscherm beschermfolie)

Voor en door gebruikers...
Margareth
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 804
Lid geworden op: 16-12-2007 17:03

Bericht door Margareth » 16-12-2007 21:19

Ik kan je helaas niet helpen...

Degene die dat bij mij gedaan heeft zal zich binnen nu en een dag hier ook aan melden en die kan het je vertellen. :lol:

Niekiegirl
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-12-2007 21:06

Bericht door Niekiegirl » 16-12-2007 21:25

oke. Nja ik ben er normaal heel precies in en heb er wel het geduld voor mja is zonde van het geld als het maar niet lukt...heb het beschermfolietje weg moeten gooien.
ik krijg met kerst een pakket met ds assesoires erin en daar zit ook weer protection kit in en dan wil ik het weer eens proberen.

Margareth
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 804
Lid geworden op: 16-12-2007 17:03

Bericht door Margareth » 16-12-2007 21:27

het enige wat ik er inderdaad van weet is dat het vrij lastig is om te doen .. en meer weet ik dan ook niet hahaha...

Maar Jeroen zal snel je vraag beantwoorden


( heb ik maar even weg gehaald , was een typ foutje haha )

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 16-12-2007 22:18

En dat doe ik (Jeroen) dan ook! ;-)

1st post en al meteen een lange! :lol:

Om te beginnen, ik ben blij dat er nu een normaal forum is ipv de berichten en krabbels op Hyves.
Het is ook veel beter te onderhouden en laagdrempeliger dan een Hyves pagina.
Velen die ik ken hebben geen Hyves page en daardoor wordt het ook niet makkelijk om de dslite Hyves page te bezoeken.

Anyway, enough about that...nu even wat tips over het bescherm folie.
Dit is een beschrijving voor jou Niekiegirl en meteen voor éénieder die er iets mee kan, dus sommige dingen zul je al weten...[list=1][*]Om te beginnen moet je er voor zorgen dat je (met het bijgeleverde doekje) de beide schermen zo schoon mogelijk maakt.
[*]Gebruik [b]geen[/b] reinigingsmiddelen als GlassEx oid, maar probeer eerst door het scherm wat te bevochten door tegen het scherm te ademen.
Je adem geeft voldoende vocht af om het scherm zodanig vochtig te krijgen dat je met het doekje, zonder te krassen, het scherm goed schoon krijgt.
Let wel, het ontvet op die manier niet en als je scherm echt vettig is door bv veel vingerafdrukken, moet je een zachte microvezel doek gebruiken die licht vochtig is door water. (let hier goed op dat deze niet te nat is, anders kan er water tussen het scherm en de DS lopen!)
[*]Voor het beste effect en om goed te kunnen zien of je het scherm goed schoon hebt gemaakt moet je zorgen dat je bovenstaande handelingen in een goed verlichte omgeving doet.
Tevens moet je er op letten dat je niet te hard wrijft, anders maak je alsnog krassen op het scherm.
[*]Indien je bovenstaande hebt uitgevoerd, ga je over tot het plaatsen van de folie.
[*]Je hebt twee verschillende folies gekregen (één voor het bovenste scherm, één voor het onderste) welke verschillen qua grootte.
[*]Afhankelijk van het merk bescherm folie, bestaat deze uit een beschermlaagje, de uiteindelijke folie en dan nog een beschermlaagje (sommige merken hebben maar één beschermlaag en deze zijn lastiger zonder krassen op de beschermfolie te plaatsen)
[*]Als tip kun je het beste de folie van het merk BigBen Interactive of SpeedLink (oa te krijgen bij de Media Markt) gebruiken. Deze hebben aan weerszijden deze beschermlaag en zijn goed helder.
[*]Eerst zorg je er voor dat je de juiste maat folie voor het desbetreffende scherm (in het volgende voorbeeld gebruik ik het touchscreen, oftewel het onderste scherm) hebt uitgekozen.
[*]Dan haal je de beschermlaag een klein beetje (een paar millimeter) los aan het plakgedeelte.
Meestal wordt dit aangeduid op een lipje aan de folie, met als tekst \Apply on backside\ oid.
[*]Plaats nu de folie aan één kant (als voorbeeld begin ik rechts) en let hierbij op dat je deze recht en uiterst een halve millimeter van de kant af plaatst.
[*]Met het bijgeleverde kunststof plaatje druk je nu de folie goed aan, zodat je geen luchtbellen ziet. (indien je geen kunststof plaatje bijgeleverd hebt gekregen kun je dit het beste doen met je duim of wijsvinger nagel)
[*]Deze handeling kun je nu herhalen door telkens de beschermlaag een paar millimeter los te trekken en weer met het kunststof plaatje het vlak goed aan te drukken.
[*]Let hier bij op dat je de handeling maar één keer uit kunt voeren, want over het algemeen is de plaklaag maar eenmalig te gebruiken! (maar dat had je zelf ook al gemerkt. ;-))
[*]Indien je de folie volledig hebt geplaatst, kun je het beste met het kunststof plaatje met trekkende bewegingen van links naar rechts en daarna van boven naar beneden nog de gehele folie goed na lopen.
[*]Indien je hier mee klaar bent en je ziet geen luchtbellen meer, kun je het bovenste beschermlaagje er voorzichtig af trekken.
[*]Indien je nog luchtbellen ziet, kun je het beste het volgende doen:
[*]Leg de DS opengeklapt voor 5 á 10 minuten in de koelkast.
Door de kou gaat de folie wat krimpen en de kans dat de luchtbel(len) weg trekt is zeer groot.

[b]Opgelet[/b], aangezien de DS in de koelkast heeft gelegen, moet je em eerst weer laten acclimatiseren oftwel op temperatuur laten komen, voordat je em weer aan zet!
Dit kun je het beste 15 á 20 minuten laten doen.
Dit is heel belangrijk, want de DS kan weliswaar de temperatuur van de koelkast makkelijk aan, maar door het temperatuursverschil achteraf kan het zijn dat de DS wat vochtig is en dat kan weer schade aan je DS geven.
[*]Indien je nu ook geen luchtbellen meer ziet, kun je het bovenste beschermlaagje verwijderen.
[*]Voila, de eerste bescherm folie is een feit!
[*]Nu kun je dezelfde handelingen ook verrichten voor het bovenste scherm, indien dat nog nodig is.[/list:o]Succes!!!

Edit: Ik heb nog een goed merk folie toegevoegd in mijn how-to.
Edit2: En nu ook een fatsoenlijke lijst aangemaakt, ipv dat onoverzichtelijke stukje.

Niekiegirl
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-12-2007 21:06

Bericht door Niekiegirl » 17-12-2007 18:52

dankjewel!

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 23-12-2007 06:13

Bedankt voor de mooie handleiding voor de beschermfolie!
Eerst die folie die jij zei eens kopen en dan ga ik het maar weer eens proberen. :lol:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 04-01-2008 21:17

Ik ben misschien weer dom geweest, maar had op Internet de screenprotector van Hori gekocht, die van BigBen waren uitverkocht.
Die Hori zag er ook goed uit met aan allebei de kanten een beschermfolie.

Maar goed ik heb ze volgens de aanwijzingen aangebracht en tevens de beschrijving hier gevolgd.
De luchtbelletjes zijn nu wel zo goed als weg, maar toen ik met m\n Stylus pennetje een beetje op het screen had zitten spelen zater er gelijk al allemaal strepen en krassen op.
Ook plakken de folies een beetje, zodat je ze moeilijk kan schoonmaken en er stof aan blijft zitten.
Al met al dus een flinke tegenvaller, zijn er meer mensen die deze Hori gebruiken?

Dus maar weer kijken of ik die van BigBen nog ergens kan vinden. :toad:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 04-01-2008 22:31

Je moet de screenprotectors van SpeedLink hebben. Te koop bij oa. de MediaMarkt, voor zes euro (boven en onderscherm). Die heb ik er ook op zitten en is helemaal super!!

Let er wel op dat je de juiste screen op het juiste scherm plakt... :wink:
Ik deed het namelijk bij het eerste screen verkeerdom. Kwam er achter toen ik de tweede er op wilde plakken. Maar waren goed te verwijderen en plakten daarna nog héél goed!! En dat zónder een plaklaag achter te laten!

Verder zijn de screens heel erg stevig. Ze zijn redelijk eenvoudig te plakken en gaan ook vrij lang mee. Dus ik zou je die willen aanraden!!

Groetjes, Mellie

bonny
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 76
Lid geworden op: 29-12-2007 13:48

Bericht door bonny » 04-01-2008 23:11

Ik heb 2 en half jaar een DS gehad zonder ooit een kras , nu heb ik een paar weken een lite ,en lees bij jullie dat ik daar folie over moet plakken
Is dat echt nodig krast hij gauw of komt het omdat er verkeert mee om word gegaan
Wil het best kopen , hoor er via jullie nu pas over
En vraag nu dus doen jullie dat allemaal .....

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 04-01-2008 23:15

Hoi Bonny,

Ik weet niet of dat écht nodig is... En hoe krasvast het touch-screen daadwerkelijk is... Ik heb er gewoon direct een screenprotector opgeplakt, omdat ik het risico gewoon niet wilde lopen op krassen. Dat zou ik namelijk zonde vinden als dat zou gebeuren...

Groetjes, Melanie

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de DS zelf”