usb wifi connector aansluiten

Hulp nodig? Hulp bieden? Dan moet je hier zijn!
Plaats reactie
franmull
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-12-2009 11:35

usb wifi connector aansluiten

Bericht door franmull » 13-12-2009 11:49

Hallo, ik heb een wifi connector van het merk ARCOR, maar kan met muin DSI geen verbinding maken met ineternet, kan iemand mij precies uitleggen hoe dit in zijn werk gaat, snap er niks van, ik heb deze connector gekocht om updates te downloaden voor de dsi omdat volgens nintendo ik deze nodig heb om amerikaanse spellen te spelen.
wie kan mij helpen aub.

mvg. Frans

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 13-12-2009 12:19

Hoi Frans,

Allereerst welkom op het Nintendo DS en Wii Forum! ;-)

Dat is een heel interessante vraag die je nu stelt, maar voordat we die kunnen beantwoorden zou ik graag nog wat meer informatie willen weten.
Kan je even doorgeven welk type Wi-Fi connector van Arcor het precies is?
Het is namelijk mogelijk dat niet ieder type Wi-Fi (ongeacht het merk) volledig compatible is met de DSi Wi-Fi module.

Verder zou je naar mijn weten (maar dat zoek ik zeker nog even voor je uit) met de DSi geen Amerikaanse of Japanse spellen kunnen spelen en dat zou geen verschil moeten maken met welke Wi-Fi verbinding je dan werkt.
En heb je een bron waarvan Nintendo aangeeft dat je op die manier met Amerikaanse spellen kunt werken?

Lijkt me namelijk dat ze dan hun eigen ruiten in zouden gooien, door enerzijds een regio protectie in te bouwen, maar van de andere kant via de juiste Wi-Fi connectie deze toch te kunnen omzeilen. ;-)
Maar goed, ik ga er van uit dat je het allemaal goed gelezen hebt, dus ik ben zeer nieuwsgierig wat je me er nog meer over kunt vertellen.

franmull
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-12-2009 11:35

Bericht door franmull » 13-12-2009 12:46

Hoi Hotmailer, de connector is ARCOR-EASY STICK A50 WLAN
ik heb een email naar de contactemail van nintendo gestuurd en kreeg de mededeling dat ik zonder problemen amerikaanse spellen kon spelen op de DSI, ik heb het spel uit Engeland en er staat onderaan het spel NTR-A2DE-USA op.
maar als ik het probeer te spelen krijg ik een ERROR mededeling, toen ik Nintendo dit meldde zeiden ze dat ik eerst updates moest downloaden en dat ik ze dan wel kon spelen, vind dit vreemd want een vriend van mij heeft de gewone DS en die hem zonder problemen af.
mvg. Frans

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 13-12-2009 12:55

Ah ja, de DS (Lite) spellen zouden wél speelbaar moeten zijn op de DSi en in jouw geval heb je een DS spel (New Super Mario Bros.).
Het is alleen zo dat DSi only spellen een regio protectie hebben en daar valt jouw spel niet onder.

Zeer vreemd dat je deze dan niet kunt spelen, om nog maar te zwijgen over het feit dat je een software update zou moeten doen om het spel te kunnen spelen.
Zoals ik het nu begrijp heeft het niet zo zeer met de Wi-Fi verbinding te maken, maar met een gebrekkige firmware van de DSi zelf.

Je hoort nog van me vwb de Wi-Fi verbinding met jouw Wi-Fi connecter.
Daar moet ik nog eea voor uitzoeken.

franmull
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-12-2009 11:35

Bericht door franmull » 13-12-2009 13:50

Geweldig bedankt, ik wacht af.
mvg. Frans

franmull
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-12-2009 11:35

Bericht door franmull » 20-12-2009 10:46

Hoi Hotmailer, heb je al wat meer info ?
mvg. Frans

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 20-12-2009 11:34

Hoi Frans,

Nee, helaas niet.
Ik heb wel informatie omtrent die Wi-Fi stick gevonden maar niet icm een DSi.

Veel van die sticks pretenderen dat ze ook met de Nintendo DS (Phat, Lite, i) en Wii kunnen werken, maar in de praktijk blijken er toch velen hiertoe niet in staat.
De verbinding met een Nintendo Wi-Fi USB Connector heeft namelijk een ander soort authenticatie dan de standaard Wi-Fi verbinding die je maakt als je bv een laptop wilt verbinden en het hangt dan met name van de programmatuur (software) af of deze authenticatie ondersteund wordt.
Het gaat er in ieder geval om dat de Wi-Fi USB stick de [url=http://en.wikipedia.org/wiki/AOSS][u]AOSS[/u][/url] standaard ondersteund.

Ik blijf in ieder geval verder zoeken en houd je op hoogte.

[color=blue]Edit: na wat onderzoek te hebben gedaan, ben ik er toch achter gekomen dat de AOSS standaard ontwikkeld is door het bedrijf Buffalo Technology en deze standaard word voor zover ik heb kunnen vinden ook alleen ondersteund door dat bedrijf.
Ik kan je nu eigenlijk alleen maar aanraden om een normale Wi-Fi router te kopen (al vanaf €25,- bij de Media Markt), waarbij je ook een draadloze verbinding met andere apparaten (computers, spelcomputers) kunt maken.
Verder heeft Nintendo de verkoop van de officiele Nintendo USB Wi-Fi Connector gestaakt, met name ivm een conflict met de maker en een ontwikkelaar van de 802.11g standaard.[/color]

Plaats reactie

Terug naar “DS - Help, Tips, Hints, Cheats”