Korg 10 ds

Hulp nodig? Hulp bieden? Dan moet je hier zijn!
Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Korg 10 ds

Bericht door bramvlieg » 12-11-2008 20:51

hallo allemaal:D ik heb het "spel"korg 10 ds.
kan iemand mij uitleggen hoe ik ritmes maak en zo?? :?:
of heeft iemand een handleiding?? heb op internet gezocht maar niks gevonden:(
al vast bedankt:D
GRTS BraM
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 12-11-2008 21:19

[color=red]dit vond ik, de rest is allemaal in het engels[/color]

KORG DS-10 voor de DS Lite
De wereldberoemde KORG synthesizer is binnenkort te verkrijgen op de Nintendo DS (Lite). De KORG DS-10 synthesizer kan op dezelfde wijze gebruikt worden als de originele KORG Synthesizer. Met de KORG Synthesizer beschikt een Nintendo DS bezitter over de mogelijkheid geheel nieuwe en unieke geluiden te creëren, waar en wanneer hij maar wil. De KORG DS-10 voor de Nintendo DS produceert dezelfde kwaliteit als het oorspronkelijke KORG product. Muzikanten kunnen met de Nintendo DS nu alleen of met andere muzikanten hun eigen muziek opnemen. De KORG DS-10 voor de Nintendo DS (Lite) wordt op 10 oktober in Europa gelanceerd.

Muzikanten gebruiken Nintendo DS en KORG DS-10 Synthesizer
Met de Nintendo DS KORG DS-10 kunnen zowel professionals, musicerende amateurs, als ‘gewone’ liefhebbers van elektronische muziek synthesizergeluiden en muzieksamples produceren. Door het formaat van de Nintendo DS (Lite) is het mogelijk dit te doen waar en wanneer je dat maar wilt. Het gedrag van de KORG MS-10 analoge synthesizer wordt nauwkeurig door de KORG DS-10 voor de Nintendo DS geïmiteerd. De functies van de KORG DS-10 kunnen via het touchscreen van de Nintendo DS (Lite) geactiveerd worden. De Nintendo DS KORG DS-10 biedt toegang tot het beroemde KORG KAOSS Pad. Het KORG KAOSS Pad was oorspronkelijk geen onderdeel van de KORG MS-10, maar hiermee kunnen eenvoudig beats en melodieën geïmproviseerd worden. Eenvoudig kunnen drumbeats geschreven worden en kunnen synthesizer geluiden worden gebruikt of toegevoegd. Op deze wijze ontstaat een elektronische melodie of ritme.

Nintendo DS spel KORG DS-10
De opstelling waarmee gebruikers muziek kunnen componeren is nagebootst van de originele KORG MS-10. De opstelling van de KORG DS-10 wordt weergegeven op beide schermen van de Nintendo DS. Op het touchscreen kunnen eigen geluiden gecreëerd worden door tussen interuptors te schakelen. De drumbeat kan aangepast worden door touchscreen vakjes aan te vinken.

KORG DS-10 Synthesizer voor de Nintendo DS
De toonkleur kan ook aangepast worden door aan knoppen te draaien of door kabels te tekeken tussen de ingangen op het KORG DS-10 Synthesizer Patch Panel. In totaal kunnen 18 sessies worden opgeslagen. Hierdoor kunnen muzikanten steeds nieuwe Electro tunes ontwikkelen. De Wi-Fi verbinding van de Nintendo DS zorgt ervoor dat de gebruiker van de KORG DS-10 kan communiceren met systemen van andere muzikanten.


Muziek maken met de KORG DS-10 Synthesizer
Takahiro Sato, divisiemanager van de ontwikkelafdeling van KORG Inc. zegt hierover: ‘We hebben met veel plezier samengewerkt met AQ Interactive, Cavia en Procyon Studio om KORG DS-10 voor de Nintendo DS te ontwikkelen. De unieke en innovatieve functies van het systeem, maken het mogelijk om deze geliefde synthesizer als portable apparaat te gebruiken, inclusief alle elementen die muzikanten nodig hebben om onderweg hun tracks te schrijven’.

DS-10 Korg Synthesizer - Nintendo DS muziek
Laurent Fisher, Managing Director voor Marketing & PR van Nintendo of Europe zegt: ‘KORG vormt al lange tijd een onderdeel van het hart van elektronische muziek en het doet ons groot genoegen dit nieuwe creatieve platform aan Nintendo DS-gebruikers te kunnen bieden. KORG DS-10 benadrukt de veelzijdigheid van de Nintendo DS en biedt muziekliefhebbers de kans om hun creativiteit ook buiten de studio te doen gelden. Daarnaast maakt de scherpe prijs, de unieke mogelijkheden van KORG toegankelijk voor alle liefhebbers van elektronische muziek’.


[size=9]bron: www.gadgetrider.eu[/size]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Re: Korg 10 ds

Bericht door Hotmailer » 19-01-2009 08:45

[quote="bramvlieg"]hallo allemaal:D ik heb het "spel"korg 10 ds.
kan iemand mij uitleggen hoe ik ritmes maak en zo?? :?:
of heeft iemand een handleiding?? heb op internet gezocht maar niks gevonden:(
al vast bedankt:D
GRTS BraM[/quote]

Hoi Bram,

Misschien wel een beetje laat met antwoorden, maar ik heb nog wat voor je gezocht.
De DS manual kan ik niet vinden, maar er is ook geen uitgebreide manual bij het originele programma.

De makers hebben een reden hiervoor gegeven, dat het een intuïtief stuk software is, waarbij de gebruiker met name zoveel mogelijk zelf dient te experimenteren.
De mogelijkheden zijn te divers om dit in een manual te bevatten.

Wel heb ik voor je de originele analoge Korg (waar de Korg DS 10 op is gebaseerd) manuals gevonden.
Hiermee zou je op z\n minst de functies van alle knoppen kunnen begrijpen.

Je kunt ze zien/downloaden op [url=http://www.korganalogue.net/korgms/msomans.html][b]KORG MS Monophonic Synthesizers - Owner\s Manuals[/b][/url]

Succes en laat eens een keer horen (via een opname) wat je hebt kunnen maken.
Ik ben wel benieuwd. ;-)

Plaats reactie

Terug naar “DS - Help, Tips, Hints, Cheats”