Favorieten op de SNES

Alles wat je wilt weten omtrent de SNES.
traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Favorieten op de SNES

Bericht door traptrede » 28-09-2008 22:52

Mijn eerste Nintendo was een Snes met daarop natuurlijk Super Mario World/ All Stars.
Nadat ik deze kocht, speelde ik er dagenlang op, vergat soms zelfs te gaan slapen.
Andere favoriten zijn ( nu nog steeds ) Donkey Kong en F-Zero.
Wat zijn jullie beste games op de Snes en speel je ze nog steeds?

Gast

Bericht door Gast » 29-09-2008 15:53

Ik heb/had er zelf geen maar wel eens bij vriend gedaan
Volgens mij was hij ook gek van Super Mario World
schijnt leuk spel te zijn

bonny
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 76
Lid geworden op: 29-12-2007 13:48

Bericht door bonny » 29-09-2008 17:18

Wij speelde ook heel graag Super Mario World op de SNES ..........en natuurlijk ZELDA........
Later alle RPG games ..........te lange lijst om op te noemen

De nederlandse Lufia was erg mooi ...... :D

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 26-02-2009 19:37

Oude post, maar toch nog leuk om er op te reageren.

Ik heb ook veel met de SNES gespeeld, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk het geld er niet uit heb gehaald met wat mij die SNES destijds gekost had.

Ik had (nog steeds overigens) de US (Amerikaanse versie dus) SNES, welke een betere beeldkwaliteit (RGB ipv Composite video) had en het beeld sneller opbouwde (60HZ ipv 50HZ) zodat de spellen veel soepeler speelden.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... em-USA.jpg[/img]
Daarnaast had ik bij aanschaf van de SNES meteen ook een copybox aangeschaft, te weten de ProFighter Q.
Die stelde me in staat om met de ingebouwde floppy drive alle gekopieerde spellen te kunnen spelen en zelfs om kopieën te kunnen maken van originele spellen.
[img]http://ucon64.sourceforge.net/ucon64/images/fig.png[/img]
Helaas kostte mij dat bij elkaar destijds 1000,- gulden. :shock:

Qua spellen was het zeer divers wat ik allemaal speelde, maar de platform games waren toch wel mijn favorieten, zoals Blues Brothers en...tja, ik weet ze ff niet meer bij naam...

Edit: Hmm...ik zie de spellen zo voor me, maar kan maar niet op de namen komen.
Het was iets met een kat waarbij je alá Sonic rond moet lopen.
Zeer verslavend en behoorlijk uitgebreid.

Verder had ik ook nog een paar originele spellen, waaronder Mario Kart (dit met name om de SuperFX chip die niet in de ProFighter Q zat) en StarFox (in Nederland heette deze StarWing, maar de NL versie was niet te spelen ivm regio protectie).

Verder was ik destijds zo verwend met de vele honderden games dat mijn aandacht vrij snel verslapte voor één bepaalde game en maar weer de volgende game ging spelen..
Tja, dat was dan ook meteen de doodsteek..ik ging op den duur steeds minder spelen, want ik was niet snel meer tevreden over het aanbod en kwaliteit van de spellen..

Dat is met name de reden waarvoor mijn Wii nog volledig origineel is...daar speel ik naar verhouding dan ook meer op...gewoon omdat ik de games voor veel geld gekocht had en hier dan ook zijn geld uit wil halen. ;-)

Nu is het ff genoeg geweest met l*llen over de SNES, ik ga weer ff wat anders doen... :lol:

bonny
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 76
Lid geworden op: 29-12-2007 13:48

Bericht door bonny » 26-02-2009 19:45

Ik heb toevallig voor een paar weken terug de SNES , Nes , Sega , met alle spellen ingeruild.

Heb nu alleen van de oudjes de playstation 1 staan , met natuurlijk de Final Fantasy spellen, vandaar dat ik hem nog niet wil missen.

Wat ik ook nog heb staan de MISKOOP van de vorige eeuw , de CD I met een hele stappel spellen en andere schijfjes.

Heb het ook pas nog een keer geprobeerd , het werkt nog prima , maar wat was dat een sof .

Wel het spel Lost of Eden was heel mooi gemaakt , en veel spellen waren nederlands.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 26-02-2009 20:17

:-) Grappig dat je het over de CDi hebt.

Philips (de maker en uitvinder van de CDi) heeft nog eens een kort samenwerkingsverband met Nintendo gehad ivm de uit te brengen CD-Rom unit voor de Super Nintendo (SNES).
Dit was helaas niets meer geworden, maar aangezien Philips nu nog wel rechten had om Nintendo gerelateerde spellen uit te brengen, hadden ze dit uiteindelijk gedaan voor de CDi.
Mario was dus ook op de CDi te spelen.

En die discs met Mario en nog een paar andere zijn (mits in goede staat) nu aardig wat geld waard. ;-)

Ik zal nog eens precies uitzoeken welke games het allemaal waren..
Een favoriete CDi game vond ik altijd nog Wings of Death (gemaakt door Thalion).
Aan dat spel had ik veel herinneringen door het origineel wat eerst voor de Atari ST werd gemaakt.

Ik zou nog wel eens een CDi speler willen hebben en dan met name voor dat Thalion spel en natuurlijk die Nintendo spellen (just for old time sake).

bonny
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 76
Lid geworden op: 29-12-2007 13:48

Bericht door bonny » 26-02-2009 23:22

Meen je dat ik heb een mario spel , meen dat het hotel mario heet , en ook 3 zelda spellen ,
Dus die zijn eventueel verkoop baar.

Ik dacht al kan ze wel weg gooien , maar ze waren inder tijd aardig duur en de CD i plus wat er bij hoorde , de CD i was al 1000 gld .

We hebben er zelfs nog een soort internet op gehad , waar je kon chatten met andere gebruikers.
Dat deden we dan s a\vonds een klein uurtje want was niet goed koop.
Dat werd ook ineens stop gezet.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 27-02-2009 00:21

Ik ging meteen nog even kijken wat er zoal nog voor gevraagd word op bv eBay en kwam tot de conclusie dat de prijs nu weer wat is gezakt, maar dat kan ook komen door mensen die niet weten wat het eventueel waard is.
Tja, let wel, je hebt er tenslotte een CDi speler voor nodig en die heeft niet iedereen, laat staan dat er nog aan te komen is. :-)

Hier de zoekresultaten per spel:

[url=http://shop.ebay.nl/items/_W0QQ_nkwZcdi ... R40QQ_mdoZ][b]Hotel Mario[/b][/url]

[url=http://shop.ebay.nl/items/_W0QQ_nkwZzel ... R40QQ_mdoZ][b]Zelda[/b][/url] (hier wordt wel meer voor gevraagd, zelfs eentje vraagt €225,- voor een gesealde versie van Zelda\s Adventure :shock:)

bonny
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 76
Lid geworden op: 29-12-2007 13:48

Bericht door bonny » 27-02-2009 00:28

Je kan wel wat vragen , maar denk niet dat ze dat er ooit voor krijgen .
Vind het daarom ook niet de moeite waard om op er op te zetten.

De andere spullen hem ik naar Ned Game gebracht en voor de RPG games kreeg ik toch nog wel geld.

Ik had wel 2 tassen vol maar dacht nou blij met 50 euro en kreeg er nog 180 euro voor .

Henk1
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 51
Lid geworden op: 15-04-2008 12:14

Bericht door Henk1 » 02-03-2009 17:08

Weet nog heel goed dat mijn vader altijd zei.....wie wat bewaard heeft wat, en hij had groot gelijk, want achteraf bekeken, ben ik maar wat blij dat ik al van af mijn eerste tot en met mijn nieuwste spelcomputers allemaal nog heb. Hier zijn ze dan de nes...de snes....de 64....de gamecube.....de Wij.....de oude ds.....en de ds lite.
Mijn leeftijd is 72 jaar en speel nog met veel plezier, en ben een goede bekende in de game shop bij ons in Heerenveen.
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVBVF_9][img]http://www.postimage.org/aVBVF_9.jpg[/img][/url]
Een echte gamer is een blij mens.

Plaats reactie

Terug naar “SNES”