Madagascar

Alle oude en gesloten topics worden hier geplaatst! Reageren is niet meer mogelijk!
Plaats reactie
roblover
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 52
Lid geworden op: 16-01-2008 10:32

Madagascar

Bericht door roblover » 25-01-2008 10:56

Mijn dochter (en ik eigenlijkook wel :wink: ) vindt het spel Madagascar erg leuk, maar het vreemde is dat hij de gegevens niet op slaat. Als je het spel afsluit, vraagt hij wel om je naam en geeft hij aan \saved\, maar als je het spel later weer wil spelen, is er niet opgeslagen :? .
Wie herkent dit?
Groetjes Gerry
Groetjes Gerry

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 25-01-2008 14:09

Hallo Gerry,

Is dit spel officieel gekocht, of wordt deze gestart via een backup-kaart (R4DS, DSTT, enz.)?
Dit is wel van belang om het probleem precies vast te kunnen stellen.

Officieel gekochte kaartjes met het spel hebben intern een geheugen waar de spelgegevens in opgeslagen kunnen worden.
De backup-kaarten maken gebruik van een zogenaamd \save bestand\, waarin alle gegevens in op worden geslagen.

Zo\n save bestand heet over het algemeen [b]naamspel.sav[/b], waarbij [b]naamspel[/b] staat voor de rom naam van het betreffende spel.

roblover
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 52
Lid geworden op: 16-01-2008 10:32

Bericht door roblover » 28-01-2008 09:37

Ik gebruik een DSTT-kaartje. Er wordt wel een .sav bestand gemaakt, maar blijkbaar gaat er toch iets mis. Dit is overigens het enige en eerste spel waar ik het bij heb. De rest functioneert allemaal prima.
Het is geen \wereldschokkend\ probleem hoor en ik lig er niet wakker van, maar ik vind het wel vreemd.
Groetjes Gerry

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 28-01-2008 09:44

Welk rom nummer gebruik je voor Madagascar?
1327 is het nummer voor de NL versie, maar er zijn in totaal 9 verschillende (incl. de Japanse, die iets anders heet)..

Gebruik je de laatste versie van de DSTT firmware (momenteel 1.07)?

roblover
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 52
Lid geworden op: 16-01-2008 10:32

Bericht door roblover » 28-01-2008 18:47

Ik gebruik inderdaad de laatste versie van de firmware. Ik had wel een ander nummer van Madagascar. Ga nu deze proberen....wie weet!? :wink:
Groetjes Gerry

Plaats reactie

Terug naar “Archief”