Nintendo: 'Verkoopdaling DS-games schuld van piraterij'

Het laatste nieuws over Nintendo in het algemeen vindt je hier.
Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Nintendo: 'Verkoopdaling DS-games schuld van piraterij'

Bericht door bramvlieg » 20-04-2010 20:52

De verkoop van games voor Nintendo DS is de afgelopen maanden in Europa gedaald met vijftig procent. Gamepiraterij is volgens Nintendo de grootste boosdoener, zo is te lezen in op de website van Japanse krant Asahi Shimbum.
Nintendo zegt miljarden te hebben verloren aan de piraterij.

Het bedrijf kwam tot deze conclusie via een onderzoek dat het vorig jaar heeft gedaan, waarin tien websites waarop mensen illegale software konden downloaden zijn gevolgd.
Nintendo claimt dat zijn software in totaal 238 miljoen keer illegaal gedownload is. Nintendo heeft dat aantal vermenigvuldigt met de gemiddelde prijs van een game, en komt uit op een verlies van 8 miljard euro.
De grootste boosdoeners in Europa zijn Italië, Spanje en Frankrijk.

De Nintendo DS heeft al langer veel problemen heeft met piraterij, omdat het eenvoudig is om gedownloade games te spelen op het apparaat.
Speciale cartridges zoals de zogenaamde R4-kaart kunnen volgezet worden met illegale games en vervolgens zonder enige aanpassingen in de DS gestoken worden.
Nintendo strijdt tegen de problemen met dit soort kaarten en in Japan zijn de R4-kaart en soortgelijke kaarten inmiddels verboden.
In Europa mogen ze nog wel verkocht worden, omdat ze zonder games geleverd worden.

Volgens Asahi Shimbum wijst het wijdverbreide gebruik van dit soort hardware erop dat vooral Amerikaanse en Europese gebruikers niet het gevoel hebben dat ze iets illegaal of fout doen.

"Als ik de software via de reguliere kanalen zou kopen, zou het zoveel kosten", zegt een Japanse studente in Los Angeles tegen de krant. "Iedereen gebruikt het en ik heb niet het gevoel dat ik echt iets fout doe."
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen nieuws over Nintendo”