Sony PSP en Nintendo DS verliezen marktaandeel aan iPhone

Het laatste nieuws over Nintendo in het algemeen vindt je hier.
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Sony PSP en Nintendo DS verliezen marktaandeel aan iPhone

Bericht door Hotmailer » 23-03-2010 13:22

[b]De handhelds van Nintendo en Sony verliezen in de Verenigde Staten marktaandeel aan de iPhone. In 2009 haalden iPhone-games 20 procent van de totale omzet in de handheldmarkt, een verviervoudiging ten opzichte van 2008.[/b]

De meeste omzet werd nog altijd behaald met games voor de verschillende versies van de Nintendo DS, [url=http://blog.flurry.com/bid/31566/Apple- ... rket-Share][u]blijkt[/u][/url] uit marktcijfers van Flurry Analytics. Flurry gebruikte openlijk toegankelijke omzetcijfers om de marktaandelen te berekenen. Van alle omzet uit handheldgames ging 70 procent naar ontwikkelaars van DS-games.

PSP-games hadden in 2009 een omzet van 11 procent, bijna een halvering ten opzichte van 2008. De grootste winst was voor iPhone-games, die in de markt van handheldgames de omzet zagen stijgen van 5 naar 19 procent.

De markt voor handheldgames steeg ten opzichte van die van consolegames, zo becijferde het analistenbureau. In totaal ging 29 procent van de omzet naar ontwikkelaars van handheldgames, tegenover 21 procent in 2008.

[size=9]Bron en ©: tweakers.net[/size]

[color=blue]Edit Hotmailer: Ik weet nu al wie er als eerste zal reageren op dit bericht, jij ook HereisTom? ;-)[/color]

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 23-03-2010 15:00

en toch ben ik hem voor :P ik vind het ook niet zo gek, de Iphone wordt steeds populairder. Maar is een iphone niet een soort van halve game ervaring? want het is toch een flink stuk kleiner, zo\n spelletje van 3 euro..
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen nieuws over Nintendo”