Winst Nintendo 9,4% omlaag door tegenvallende verkopen

Het laatste nieuws over Nintendo in het algemeen vindt je hier.
Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Winst Nintendo 9,4% omlaag door tegenvallende verkopen

Bericht door bramvlieg » 28-01-2010 15:24

Nintendo meldt een winstdaling van 9,4 procent in de periode tussen 1 april 2009 en 31 december 2009. De winst ging van 1,68 in 2008 naar 1,52 miljard euro in 2009.
De oorzaak van de gedaalde winst ligt volgens Nintendo bij de afgenomen verkopen in de eerste helft van het jaar en de waardedaling van de Yen.

Daar voegt het bedrijf wel aan toe dat de verkopen in het derde kwartaal goed waren en dat de verkopen voor de feestdagen beter waren dan die van vorig jaar.
De Wii is in de afgelopen periode 17,05 miljoen keer over de toonbank gegaan, wat het totaal aantal Wii\s in de wereld op 67 miljoen zet. 25,7 miljoen daarvan zijn verkocht in Europa. Inmiddels zijn er wereldwijd 156.64 miljoen games verkocht in de afgelopen drie financiële kwartalen van Nintendo.

New Super Mario Bros. Wii, Wii Fit en Wii Sports Resort zijn daarbij de grote succesverhalen met respectievelijk 10,55 miljoen, 10,16 miljoen en 13,58 miljoen verkochte exemplaren.

De DS is gedurende de negen maanden een groter verkoopsucces geweest dan de Wii. Er zijn in deze periode 23,35 miljoen exemplaren verkocht van de Nintendo DS, DSi en DSi XL. In totaal zijn de apparaten wereldwijd 125 miljoen keer verkocht, waarvan 50 miljoen keer in Europa.

De DS-games zijn echter minder succesvol als die op de Wii. Pokémon Platinum is wereldwijd 3,1 miljoen keer over de toonbank gegaan en The Legend of Zelda: Spirit Tracks 2,45 miljoen.
© Gamer.nl
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Yoepie
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-06-2009 11:29

Bericht door Yoepie » 29-01-2010 23:25

Tis jammer dat de dollar de wereld munt is en dat hun inkopen en verdiensten in dollars plaats vind. De Yen komt helemaal niet om de hoek kijken! Het zal ze eerder een pain in the ass zijn dat er zoveel ilegale DSen en Wii\s vanuit China en India in omloop zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen nieuws over Nintendo”