'Nintendo sloeg technologie Project Natal af'

Het laatste nieuws over Nintendo in het algemeen vindt je hier.
Plaats reactie
bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

'Nintendo sloeg technologie Project Natal af'

Bericht door bramvlieg » 27-01-2010 15:31

[b]HOOFDDORP - De technologie achter Microsoft\s Project Natal was eind 2007 eerst aangeboden aan Nintendo.[/b]

De directeur van het Japanse bedrijf, Satoru Iwata, sloeg het aanbod echter af, omdat het geloofde dat de techniek te duur zou zijn voor de massamarkt.

Dit zou een anonieme hooggeplaatste bron binnen Nintendo hebben verteld aan website CVG. "Iwata investeert alleen in iets waarvan hij kan garanderen dat het werkt voor een Nintendo-publiek", beweert de bron.

"3DV heeft een camera getoond die beweging in 3D kan detecteren en stemherkenning heeft - maar Iwata was er niet van overtuigd dat hij het kon verkopen voor een prijs die bij Nintendo paste. Ook was hij bang voor vertragingsproblemen tijdens het gamen."


Het is bijna zeker dat dit de techniek is die Microsoft nu verwerkt in Project Natal. Microsoft heeft nooit toegegeven dat het Israëlische 3DV bij de ontwikkeling van Natal betrokken is, maar in februari 2009 zette Microsoft de eerste stappen voor de koop van 3DV en in april was die koop voltrokken.

Tijdens de E3-gamesbeurs in juni 2009 werd Project Natal voor het eerst aan het publiek getoond. De Xbox 360-uitbreiding wordt rond de feestdagen in de winkels verwacht.

[b][color=blue]Admin edit: bron?[/color][/b]
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen nieuws over Nintendo”