Sony verwacht overstap Wii-gamers naar PS3

Het laatste nieuws over Nintendo in het algemeen vindt je hier.
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Sony verwacht overstap Wii-gamers naar PS3

Bericht door Hotmailer » 11-06-2009 09:47

[b]Sony PlayStation-president Andrew House verwacht dat veel Nintendo Wii-bezitters na verloop van tijd naar de PlayStation 3 zullen overstappen. House baseert deze verwachting op eerdere ontwikkelingen in de console-geschiedenis.[/b]

Volgens House blijkt uit onderzoeksgegevens van Sony dat veel gamers in het Nintendo 64- en PlayStation 2-tijdperk met de Nintendo 64 zijn begonnen, maar daarna overstapten naar de krachtigere PlayStation 2. House verwacht dat er een soortgelijke migratie van de Nintendo Wii naar de PlayStation 3 zal plaatsvinden. Tegen de tijd dat Wii-gamers op hun console zouden zijn uitgekeken, zal de PlayStation 3 op een voor hen aantrekkelijk prijsniveau zijn beland, denkt de president. Het feit dat de PS3 blu-ray-films kan afspelen speelt ook een rol, zo stelt hij in een interview met Official PlayStation Magazine UK, dat ook door Edge is [url=http://www.edge-online.com/features/int ... e?page=0,1][u]gepubliceerd[/u][/url].

House bespreekt in het interview verder de levenscyclus van de PlayStation 3, die volgens hem langer zal zijn dan de tien jaar die Sony eerder altijd noemde. Naarmate het prijsniveau daalt en er \nieuwe manieren van gamen\ naar de console worden gebracht, zal de PS3 volgens House steeds nieuwe consumenten aantrekken. Ook de groeiende netwerkmogelijkheden zouden daaraan bijdragen. Een levenscyclus van tien jaar of langer betekent overigens niet dat er al die tijd geen nieuwe console van Sony zal komen: de PlayStation 2 is ook nog steeds een \levende\ console, waar nog steeds nieuwe games voor worden uitgebracht.

[size=9]Bron: tweakers.net[/size]

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 11-06-2009 12:26

Ben ik een voorloper als ik ze beide al heb 8) .

PS3 is voor mij heeeel veel Gran Turismo, zit me al te verheugen op eind van het jaar, als het "echte" spel gaat uitkomen.
Zal wel weer uitgesteld worden in Europa, maar we zien wel.
Blijft leuk....gamen....!!!!

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 12-06-2009 18:42

ps3, kan je die modden? heb je die prijzen van die spellen gezien...65euro voor 1 spel.....dan is 40 voor ds spel beter...maar ja...kwaliteit he...
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 12-06-2009 19:28

De PS3 is daarentegen weer regiovrij in tegenstelling tot de Wii, dus je kunt ook import spellen kopen en spelen...scheelt stukken in de kosten.

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 12-06-2009 20:30

Nintendo trekt met de Wii niet alleen de hard-core gamers aan, dat is wel ongeveer de markt waar Sony op mikt.
Daarbij gingen voor de PS2 juist weer veel mensen over van PS1 naar N64...

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 12-06-2009 22:02

zelf heb ik geen tv-console..maar N64 is best mooi..heb er paar keer op gespeeld..
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen nieuws over Nintendo”