nederlandse games

Alles wat je maar wilt / moet weten omtrent DS Games!
Plaats reactie
Tjico30
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-12-2008 09:27

nederlandse games

Bericht door Tjico30 » 20-12-2008 10:24

Hoe kan ik aan een spel zien of die Nederlands is ?
Als de naam Nederlands is is het spel dan ook Nederlands ?
Of kan het zijn als de naam engels is dat het spel ook wel Nederlands kan zijn.
Ik heb een cd met heel veel spellen maar sommige zijn "EU" en anderen zijn "E" of "U"sommige zijn US.Kan het zijn dat deze games toch nederlands zijn?
Ik kan dit nog niet bekijken omdat ik de DS voor kerst aan mijn zoon wil geven en hij al is ingepakt.maar voor 25 december wil ik dit graag weten om hem hiermee te kunnen laten spelen .

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 20-12-2008 12:54

Hallo tjico,

op de achterkant van de spelletjes staat vaak of het nederlands is. er staat dan (meestal) helemaal onder aan
welke talen het spelletje heeft. als er duidelijk E of US staat dan is dit geen nederlands spel.
hoe het zit met EU weet ik niet precies, mar ik vertrouw erop dat iemand met het antwoord snel een reactie plaats!

Groetjes Niels

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 20-12-2008 14:51

Eu is een aanduiding dat het een spel voor de Europese markt is, sommige van deze spellen zijn voorzien van de Nederlandse taal, maar niet allemaal. Als je een doosje hebt, dan staat het er wel achterop, maar bij een cd is dat wat lastiger.

joshua
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31-08-2008 11:35

Bericht door joshua » 20-12-2008 18:39

de u is voor europa dus kan zijn dat nederland ook bij zit maar e is mer voor engels en andere landen

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 20-12-2008 18:42

Hoi Tjico30,

Als je wilt weten welke spellen allemaal Nederlandstalig zijn, dan kun je op dit forum een complete lijst zien, welke iedere dag bij wordt gehouden.

Kijk maar eens op [url=http://ndsforum.forum2go.nl/nederlandst ... -t304.html][b]Nederlandstalige NDS Roms Release Lijst[/b][/url]

Die nummers vóór de spellen zijn alleen maar ter indicatie wanneer een bepaald spel is uitgebracht buiten de normale winkelreleases.
Je hoeft daar verder niet naar te kijken indien je de spellen in de winkel koopt.

Plaats reactie

Terug naar “DS - Games Algemeen”