NDS en NDS3

Voor vragen over het forum. Kijk wel eerst of je vraag er nog niet bij staat.
Plaats reactie
xx-Suusjuhzz-xx
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-06-2011 13:19

NDS en NDS3

Bericht door xx-Suusjuhzz-xx » 01-06-2011 13:21

hallo ik heb even een vraagje

zijn de spelkaarten van NDS en NDS3 hetzelfde?

mvg

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 02-06-2011 12:19

Nee, voor de gewone DS (Lite) waren er kaarten die met op de DSi (XL) niet bleken te werken.
Voor de DSi zijn daarna kaarten met een i in de naam gekomen, zoals M3i Zero en Acecard 2i.
Sommige kaarten met een i werken ook op de 3DS, maar dan alleen met de DS spellen en niet de spellen in 3D.

Wel uitkijken met up-dates en flashkaarten, dit gaat niet altijd goed :wink:

xx-Suusjuhzz-xx
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-06-2011 13:19

Bericht door xx-Suusjuhzz-xx » 07-06-2011 18:44

Wat jij bedoelt is Met lite en DSi is dat R4 kaartje.
Ik heb namelijk thuis een Oude Ds (de1ste versie) en ik heb 1 der nieuwere DSi.

nu zat ik te overwegen om zo een spel van Nintendogs & cats te kopen, als dit kaartje ook in 1 van deze 2 Ds\en passen.
En ik ben ook nog op zoek naar een R4i kaartje. Maar een oom van mij heeft 4 cd\s en ik weet niet of daar inmiddels weer nieuwe spellen bij staan.

En in hoeverre ik wet passen alle gewone standaarspellen zowel in alle Ds\en, maar Die r4 en r4i dan weer niet. Maar verder moet de spelkaarten van 3DS volgens jou dus ook in de DSi passen?

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 07-06-2011 22:58

Er zijn nogal wat verschillende DSsen uitgekomen, dus dat kan verwarrend zijn.

Jouw eerste DS (een dikke of DS phat) speelt dezelfde kaarten af als de iets nieuwere DS lite. De DS lite is de versie die het meest in omloop is. Deze beide spelen flashkaarten af zonder i in de naam en die met i in de naam, bv de R4 en R4i.

Na deze 2 versies zijn de DSi en DSi XL uitgekomen. Originele spellen uit de winkel speelt hij van de gewone DS (lite), maar flashkaarten moeten er speciaal voor ontwikkeld zijn. Dit zijn de kaarten met de i, bv de R4i.

Nu is er sinds kort ook een 3DS uit. Deze speelt alle originele DS spellen, maar er zijn hiervoor ook speciale spellen in 3D uitgebracht. De 3D spellen werken alleen op de 3DS, hieronder val ook het Nintendogs & Cats spel. Deze speelt dus niet op jouw DS of DSi.
Wel zijn er verschillende Nintendogs versies voor de gewone DS uitgebracht, deze doen het dus ook op je DSi.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, laat maar even weten :)

xx-Suusjuhzz-xx
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-06-2011 13:19

NDS

Bericht door xx-Suusjuhzz-xx » 12-06-2011 19:13

ik had dus eigenlijk het idee om die nintendogs en cats te kopen. en die op mijn dsi te gebruiken. en dan hoeft van mij het3d gedeelte het niet te doen. ik hoef geen nintendo3ds voor alleen dat spel. maar als ik een R4i kaartje zou kopen, zou ik dan evt daar het spel op kunnen zetten zelfs al hoef ik geen 3d modus?

anders zou ik ook mijn oude ds wel willen inruilen voor evt een nieuwe al ben ik bang dat deze niks opleverd maar dan zou ik ook mijn huidige spellen en r4 kaart erbij doen

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 12-06-2011 22:15

De 3DS spellen draaien (nog) niet op R4, maar dat maakt voor jouw ook niet veel uit.
De 3DS spellen draaien niet op een oudere DS, ook niet als je het 3D effect uit zet.

De spelkaartjes voor alle DSsen zijn wel gelijk van formaat, maar de inhoud is gewoon anders.
Als je het spel echt wilt, dan zul je dus aan de 3DS moeten. Op zich ook geen straf natuurlijk, alleen misschien voor je portemonnee :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Forum Vragen”