Virtual Consule: persé classic controller nodig?

Voor alles rondom Nintendo Wii Online.
Plaats reactie
S7rin
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-01-2009 13:09

Virtual Consule: persé classic controller nodig?

Bericht door S7rin » 01-07-2009 01:08

Nou had ik mij er helemaal op verheugd om vanavond met mijn gespaarde punten de Super Mario World van de oude SNES te kopen op het winkelkanaal, krijg ik de mededeling dat dit spel alleen te spelen is met een classic controller (voor de Wii of de Gamecube). Nou heb ik geen zin om voor 20 euro nóg een controller aan te schaffen, dus wilde ik even checken of het inderdaad echt niet mogelijk is om met de WiiRemote Super Mario World te spelen?

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 01-07-2009 09:55

Sommige spellen zijn inderdaad helaas alleen te spelen met een Nintendo Classic Controller óf een GameCube Controller.
Die laatste is overigens voor minder geld te krijgen dan een Classic Controller en het geeft echt een meerwaarde aan het spelen van betreffende spellen.

Belangrijkste reden waarom vele spellen niet te spelen zijn middels de Wii-Mote (al dan niet icm de Nunchuck) is het ontbreken van het juiste aantal knoppen.
De SNES gebruikt alleen al 4 knoppen voor de standaard handelingen, daarnaast nog 2 knoppen aan de achterzijde en dan nog de Start/Select knoppen.

Deze zijn gewoonweg niet na te bootsen met de aantal knoppen die de standaard Wii-Mote heeft.

Kijk anders eens op Marktplaats of eBay, dan kun je vast wel een Classic of GameCube Controller voor weinig vinden.

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 01-07-2009 22:19

P.S. het is virtual console :wink:
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 01-07-2009 23:07

[quote="bramvlieg"]P.S. het is virtual console :wink:[/quote]

Ja, dat weet ik en daarom geef ik dan ook aan wat een SNES controller destijds aan knoppen had om dit samen te brengen met het aantal knoppen op een Wii-Mote icm Nunchuk, zodat je kunt zien dat die combinatie niet te gebruiken is voor diverse spellen, met name de SNES en N64 spellen.

Plaats reactie

Terug naar “Wii - Algemeen ( Online )”