Error code: 98020 bij online Wii games

Voor alles rondom Nintendo Wii Online.
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 07-02-2010 19:34

Ik heb nog even een aanvulling op het berichtje bij DS - Wi-Fi - Algemeen:

Ook met de Wii heb ik hetzelfde probleem.
In het verleden vele malen met oa Mario Kart Wii online gespeeld, maar dit keer kom ik tot het online scherm om een karakter te kiezen e.d. en een aantal seconden (ong. halve minuut) later krijg ik de error code: 98020

Dit blijf ik maar krijgen, ondanks dat ik zelfs de firewall van de router uit heb gezet, de Wii IP in het DMZ gezet, uiteindelijk een statisch IP adres heb ingesteld en de router nogmaals heb herstart.
De router betreft een Sitecom WL-306 en ik heb zelfs mijn oude wireless router (Level-One WEP router, weet zo even het type niet) opnieuw geprobeerd.
Beide geven hetzelfde probleem.

Indien ik de online shop, Nintendo channel, Nintendo Browser (Opera browser) en/of zelfs de spellen Grand Slam Tennis en Medal of Honor - Heroes 2 (beide overigens EA games, welke mogelijk via een andere poort of protocol werken) probeer, dan blijf ik wél online! :roll:
Sterker nog, ik heb vanmiddag nog een MoH DM (Death Match) van /- 2 uur gespeeld, zonder dat ik ook maar één disconnect of foutmelding kreeg.

Het gekke is dat ik iemand hier in mijn woonplaats had opgebeld om hetzelfde uit te proberen (die persoon heeft hetzelfde kabel abonnement als ik (Ziggo Alles-in-één Extra) en die kan wél online blijven met oa Mario Kart Wii.

Hetgeen ik nu nog ga proberen is mijn Wii mee te nemen naar die persoon en daar een connectie maken met de wi-fi router.
Indien ik dan geen foutmeldingen of disconnects krijg, dan weet ik tenminste dat ik toch in mijn lokale instellingen iets moet zoeken.

Anyway, indien iemand nog ingevingen heeft.....en let wel, ik heb al aardig wat (weken lang gezocht op meerdere termen en vele forums hierover geraadpleegd) items online hierover gelezen, maar dit keer is Google niet bepaald mijn vriend. :evil:
Vele komen met bepaalde antwoorden, maar aan geen van die antwoorden heb ik iets.

Het probleem doet zich dus voor bij bepaalde games op mijn Wii en alle games op de DS (ook daar heb ik nu error code 98020)

P.S. De DS kan ik wel online connecten en ook de Nintendo DS Internet Browser werkt perfect, alleen de games disconnecten met die error code.

Plaats reactie

Terug naar “Wii - Algemeen ( Online )”