Review Mario Party 8

Recenties van Wii Games.
Margareth
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 804
Lid geworden op: 16-12-2007 17:03

Review Mario Party 8

Bericht door Margareth » 27-12-2007 20:57

[i]Mario vind het weer tijd voor een feestje, inmiddels alweer voor de achtste keer. Welke reden erachter zit is voor mij nog steeds onbekend, maar dat maakt niet uit zolang het maar gezellig is. Met Mario, Luigi, Waluigi, Wario, Peach, Daisy, Toad, Toadette, Yoshi, Boo, Dry Bones, Birdo, Blooper, Bowser en Hammer Bro zouden er in ieder geval genoeg bekende figuren aanwezig moeten zijn om van het feestje een gezellige boel te maken. Of dat ook gelukt is lees je in de review van Mario Party 8[/i]

[b]Star Carnival [/b]
Mario Party 8 neemt ons mee naar de Star Carnival, waar ook dit keer het feest weer plaats zal vinden. Na verwelkomd te zijn door MC Ballyhoo en zijn pratende hoed Big Top heb je de keuze om op bezoek te gaan bij één van de vijf tenten op de carnival. De hoofdattractie is de Star Battle Arena. Hier wordt uitgemaakt wie de Superstar van de kermis is. Je kunt de uitdaging aangaan tegen computerbestuurde spelers om zo de hoofdprijs te winnen, een jaar voorraad aan snoep! Om dat te winnen zul je telkens één tegenstander moeten verslaan op vijf verschillende speelborden. Wanneer je denkt gewonnen te hebben komt Bowser roet in het eten gooien. Hij gaat er met je prijs vandoor en die krijg je pas terug als je ook het Bowser speelbord uitgespeeld hebt. Wanneer ook dat je gelukt is ben jij officieel dé Superstar.

Het kan natuurlijk gaan vervelen wanneer je altijd tegen de computer speelt. Daarom is er ook een heuse Party Tent neergezet. Hierin heb je de mogelijkheid om het je vrienden lastig te maken op de speelborden. Heb je genoeg van deze speelborden, dan kun je op bezoek gaan bij de Minigame Tent. Hier kun je minigames spelen zonder dat er dit keer ook maar een bord aan te pas komt. Nog meer minigames zijn te vinden in de Extras Zone. Hier vind je bovendien enkele minigames die nergens anders te spelen zijn. Overigens is dit ook meteen de enige plaats waar je MiiÂ’s in het spel kunt gebruiken. De laatste tent is de Fun Bazaar. Hier kun je de kermiskaarten die je tijdens het spelen verdient hebt uitgeven aan leuke goodies, zoals extra minigames of figuren die je in een optocht kunt laten meelopen.

[b]De vernieuwde speelborden [/b]
In Mario Party 8 vinden we enkele veranderingen ten opzichte van de voorgaande delen. De speelborden zijn namelijk niet allemaal meer zoals we gewend zijn. DK Treetop Temple is dat nog wel. Zoek de ster, betaal er 20 muntjes voor en ga op zoek naar de volgende ster. Het enige verschil is hier dat je nu ook omhoog en omlaag moet klimmen. In King Boo Haunted Hideway kost de ster slechts 10 muntjes, maar weet je niet waar deze is. Je moet hiervoor gaan ronddwalen in een doolhof. Heb je pech dan eindig je in één van de pitfalls en kun je weer opnieuw beginnen. Wordt de ster wel gevonden, dan wordt iedereen terug naar het begin geworpen en verandert het doolhof in een nieuwe vorm.



Het speelbord waarbij Nintendo echt creatief is geweest, is de Koopas Tycoon Town. Hierin is het niet langer de bedoeling om sterren te zoeken, maar om geld te investeren in hotels. De eigenaar van het hotel krijgt één ster. Wanneer een tegenstander meer geld in jouw hotel investeert wordt hij de eigenaar van het hotel. Oftewel, hij krijgt een ster en jij verliest een ster. Een erg leuke vernieuwing! Dat verandering niet altijd goed is blijkt helaas uit Goomba\s Booty Boardwalk. Dit is een speelbord dat bestaat uit een lange weg naar de ster. Bij de ster aangekomen word je simpelweg weer terug naar het begin geschoten, niet echt geweldig.

[b]En de vernieuwde besturing [/b]
De grootste verandering in Mario Party 8 is natuurlijk de besturing. Dankzij de Wiimote heeft Nintendo veel nieuwe minigames kunnen bedenken. Helaas valt het merendeel van de minigames wat tegen. Veel minigames zijn te kort en bestaan vooral uit hersenloos zwaaien met de controller. Zo is het de bedoeling een blikje fris luttele seconden zo hard mogelijk te schudden zodat het fris er zo hoog mogelijk uitspuit. Dat is één keer wel grappig, maar heel erg boeiend is deze minigame dus niet. En zo zijn er nog een paar minigames waarbij je exact dezelfde bewegingen moet maken.



Mario Party 8 heeft een indrukwekkend aantal van 65 minigames, maar helaas zijn ze dus niet allemaal even goed. Gelukkig bevat het spel ook wel een aantal nieuwe kwalitatief sterke minigames, maar die wegen helaas niet op tegen het aantal minigames dat uit weinig meer dan kort geschud of gedraai bestaat.

[b]Snoepjes winnen[/b]
Zoals elk deel bevat ook Mario Party 8 weer de nodige items. Deze items vind je dit keer terug in de vorm van snoepjes. Op verschillende plekken op de speelborden vind je snoepjes, maar ze zijn ook gewoon te koop in de winkels die je af en toe op een bord tegenkomt. Deze snoepjes zijn behoorlijk handig om te winnen. Bij een muntjes tekort komt bijvoorbeeld een Bowlo Candy van pas. De Bowlo Candy verandert je in een bal zodat je je tegenstanders omver kunt rollen om zo muntjes te stelen. Met de Vampire Candy is het ook mogelijk muntjes te jatten, maar dan zonder iemand omver te lopen. Andere snoepjes zoals Twice en Trice Candy´s laten je bijvoorbeeld twee of drie keer dobbelen.

[b]Graphics [/b]
Het is lastig om het uiterlijk van een echte Nintendo game te beoordelen. Waar je bij een serieuzer spel tegenwoordig de pukkels op een persoons gezicht moet kunnen tellen voordat het mooi gevonden wordt, is het bij Mario Party al genoeg wanneer de vrolijke sfeer goed op je scherm weergegeven wordt. Over het algemeen is dat ook wel het geval, want wanneer je het spel bekijkt zul je al gauw een glimlach op je gezicht krijgen. Het spel oogt allemaal net iets beter en mooier dan de voorgaande delen en er is dit keer meer gelet op de details. Vooral de minigames en de omgevingen zijn goed uitgewerkt, bij de speelborden is dit iets minder het geval.



Het voordeel van de Mario Party games is dat ze zo makkelijk zijn. Hierdoor is het spel voor zowel jong als oud toegankelijk. Daarnaast kun je als beginneling ook best van een ervaren iemand winnen, en dat maakt Mario Party zo leuk. De speelborden zitten altijd vol met mogelijkheden om opeens van de laatste naar de eerste plek te gaan, hierdoor blijft het altijd spannend tot aan het eind. Het is handig de minigames te winnen, maar met simpelweg wat geluk kom je in Mario Party een heel eind. Wel kan het soms natuurlijk ook voor flink wat frustratie zorgen.

[b]Conclusie [/b]
Mario Party feest gewoon door op dezelfde manier als dat ze begonnen zijn. Gezien de mogelijkheden van de Nintendo Wii is dat toch ergens jammer. De Wiimote had het feestje na acht delen weer wat nieuw leven in kunnen blazen, maar die kans heeft Nintendo helaas grotendeels aan zich voorbij laten gaan. De minigames zijn niet uitgebreid genoeg en vaak net iets te eenvoudig uitgewerkt om Mario Party 8 echt iets extraÂ’s mee te geven.

Toch is Mario Party 8 gewoon nog steeds een erg leuk spel. In je eentje zul je er misschien redelijk snel op uitgekeken zijn, maar de echte kracht van Mario Party games ligt toch in het spelen en plezier hebben met vrienden. Mocht je daarnaar op zoek zijn, dan is Mario Party 8 zeker een geschikte game, al is het de vraag of het achtste deel genoeg vernieuwing kent om een aanschaf te rechtvaardigen wanneer je ook de eerdere delen al in huis hebt liggen.

nieke65
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 03-08-2008 16:48

Mario party 8

Bericht door nieke65 » 22-08-2008 07:57

Vanmiddag gaan we het spel kopen.
Mijn zoontje is er helemaal aan verslaafd aan mario op zijn DS.
Hoop dat hij hier net zoveel plezier aan beleefd.
Zal zijn reactie later nog toevoegen.

Greetzzz,
Edwin

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 22-08-2008 08:38

Is zeker een aanrader speel Mario party best veel met m\n dochter.

Persoonlijk vind ik de Wii uitgave leuker als op de DS....dus dat moet goed gaan :yoshi:
Blijft leuk....gamen....!!!!

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 22-08-2008 09:10

Ja, wat Boo al zegt; Mario Party voor de Wii is echt super!
En mijn ervaring is dat kinderen vaak nog beter zijn met die mini-games als de volwassenen! ;-)

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 22-08-2008 14:56

[quote="Melleke"]En mijn ervaring is dat kinderen vaak nog beter zijn met die mini-games als de volwassenen! ;-)[/quote]

Hoooooooooooo, ik ben het vaak met je eens maar nu moet ik je toch terug fluiten :P .
Ik krijg bijna altijd de extra ster voor het meest minigames winnen.
En nee ik laat me kinderen bijn nooit expres winnen, ik wil er van genieten zolang het nog kan :twisted: .
Blijft leuk....gamen....!!!!

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 22-08-2008 15:25

[quote="Boo"]Hoooooooooooo, ik ben het vaak met je eens maar nu moet ik je toch terug fluiten :P .
Ik krijg bijna altijd de extra ster voor het meest minigames winnen.
En nee ik laat me kinderen bijn nooit expres winnen, ik wil er van genieten zolang het nog kan :twisted: .[/quote]

Hahaha! Nee, van mij winnen ze ook niet!! Maar van mijn vriend wel, whahaha!!!

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 22-08-2008 17:51

Ehmmm... :oops: :oops: :oops: ...tja, wat wil je...die rammen op die knoppen alsof hun leven ervan af hangt...en daarnaast...die hebben dag in dag uit in principe tijd zat om spellen te spelen...ikke niet.. :wink:

Maar goed...ik laat me weer kennen.... het blijft natuurlijk leuk te zien met hoeveel enthousiasme ze die spellen spelen..

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 22-08-2008 18:47

of...hotmailer..



ben jij...


gewoon...


een..



slechte...


gamer?











;)

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 22-08-2008 18:57

:oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Tja, ooit was ik goed in gamen...maar dat was vòòr het 3D tijdperk! ;-)
Ik speel tegenwoordig dan ook alleen maar spellen die meer in de point-and-click hoek zitten, zoals Lego Star-Wars en Indiana Jones..

Van race spellen (vroeger heel goed in) wordt ik licht en duizelig in mijn hoofd.
Van vechtspellen ala Mortal Combat achtige spellen wordt ik agressief.
En voor puzzel, RPG en MMORPG spellen heb ik geen geduld.

Blijft er niet veel over he! :lol:

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 22-08-2008 19:41

haha goh :D

maar rpg\s zijn juist de leukste :D

point\s and clicks ben ik altijd direct door heen, lego?
is die...wel..lastig genoeg voor de wat oudere gamers?

of zit je nog steeds in je kindertijd? :P

Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Wii - Reviews en Previews”