Dsgames op de wii

Hulp nodig? Hulp bieden? Dan moet je hier zijn!
Plaats reactie
bonensoep
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-10-2009 16:25

Dsgames op de wii

Bericht door bonensoep » 03-10-2009 16:52

Hallo Allemaal.

ik vraag me af of het mogelijk is DS games op een Wii te spelen

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 03-10-2009 22:04

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
Alleen de spellen van de oude Nintendo consoles kun je er op spelen, deze kun je met je Wii points van het winkelkanaal halen.
Wel heb je voor veel van deze spellen een classic of Game Cube controller nodig, maar bv Super Mario II van de Nes wil met de Wii mote ook heel goed.

Zelf zou ik echter gaan voor de console waarvoor de spellen zijn uitgebracht, dat speelt toch het beste meestal, de oudere apparaten het liefst ook nog op een beeldbuis televisie...

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 04-10-2009 02:19

Hoi Bonensoep :?:

Allereerst heb ik jouw vraag even opgesplitst van de andere vraag en tevens in het juiste sub-forum geplaatst.
Verder is het, zoals Traptrede al aangeeft niet mogelijk om DS spellen op de Wii te spelen.

Dit heeft met name met de bediening te maken.
Want de DS heeft naast de knoppen ook nog een touchscreen (aanraak scherm) wat moeilijk icm de knoppen te emuleren is.

Technisch gezien zou het natuurlijk wel kunnen, maar praktisch gezien dan weer niet.

bonensoep
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-10-2009 16:25

Bericht door bonensoep » 05-10-2009 19:22

bedankt voor jullie antwoord, logisch natuurlijk wii heeft geen touchscreen, ga binnenkort toch maar zo\n ds halen geloof ik, als ik dit allemaal lees is er veel mogelijk met de ds

Wii met balance board, hardware key en homebrew kanaal, pakt ALLES

Plaats reactie

Terug naar “Wii - Help, Tips, Hints, Cheats”