Dubbel beeld

Hulp nodig? Hulp bieden? Dan moet je hier zijn!
Plaats reactie
S7rin
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-01-2009 13:09

Dubbel beeld

Bericht door S7rin » 09-09-2009 19:17

Ik heb 2,5 maand geleden een nieuwe Wii gekocht. Ik heb er een aantal keren mee gespeeld (duh!), maar vandaag kwam ik er opeens achter dat het beeld van mijn Wii een beetje dubbel is. Héél lichtjes welliswaar (anders kijk je er natuurlijk geen 2,5 maand overheen), maar nu ik het eenmaal weet is het natuurlijk ontzettend irritant! Zijn er mensen die dit probleem kennen (ik heb alle kabeltjes al gechecked en het ligt ook niet aan de tv) of weten wat het misschien zou kunnen zijn? Ik ben bang dat wanneer ik er nu mee terug naar de winkel neem dat ze \m gaan opsturen naar Nintendo en daar heb ik niet echt zin in...

Hij heeft overigens ook wel eens kuren als ik \m uit heb staan: zowieso gaat mijn lampje niet op rood, maar blijft het een beetje gelig/oranje. Pas wanneer ik de stroom eraf haal wordt het echt rood. (Kwam ik ook pas na een poos achter). En soms gaat-ie als hij uit staat met z\n blauwe lampjes in de disk-gleuf knipperen. Ook irritant als je tv zit te kijken.

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 09-09-2009 20:13

Dat oranje lampje betekent dat je de verbinding met internet nog niet hebt verbroken, het blauwe flikkerlicht betekent dat er een bericht op je Wii binnenkomt.

Misschien voor het beeld een ander kanaal proberen. Als ik op S-Video speel, heb ik ook een raar beeld, terwijl hij op gewoon Video helemaal goed is.

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 10-09-2009 01:11

Ik neem aan dat je ondertaand wel goed hebt gedaan.
Wees er zeker van dat de bekabeling geen sluiting maakt en de kabels en stekkers dus goed zijn!


Het Wii-systeem aansluiten op een tv;

1. Steek de AV-stekker in de AV-uitgang, aan de achterzijde van het Wii-systeem.


[img]http://wii.nintendo-europe.com/uploads/ ... NOE_06.gif[/img]




2. Steek de gekleurde tulpstekkers van het AV-snoer voor Wii in de volgende aansluitingen op de televisie:

Geel = Videoaansluiting
Wit = Linker audioaansluiting (of mono)
Rood = Rechter audioaansluiting


3. Als de snoeren zijn aangesloten en het Wii-systeem is aangezet, dien je de \Invoerkeuze\-optie van je tv te vinden om de Wii te kunnen zien. Je bereikt deze instelling doorgaans door op de tv/video-knop te drukken, die zich voorop de televisie of op de afstandsbediening van de tv bevindt. Het invoerkanaal wordt vaak aangegeven door \AV\ of \EXT\. Als de tv over meerdere invoerkanalen beschikt, blijf je op de tv/video-knop drukken tot de tv de beelden van de Wii weergeeft.
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 10-09-2009 08:08

Dubbel beeld komt met name voor bij de standaard meegeleverde kabel (composiet video) en slechte RGB kabels, welke niet goed afgeschermd zijn.
Aan te raden is om een goede RGB Scart kabel (dubbel geïsoleerde aders) te gebruiken indien je een normale (met beeldbuis) TV hebt en een component kabel indien je een LCD of Plasma TV gebruikt. Hierdoor heb je een veel betere beeldkwaliteit dan met de standaard meegeleverde composiet (geel, rood, wit) kabel.

Verder een aanvulling op bovenstaande antwoorden:

Groen lampje = Wii staat aan en werkt
Oranje lampje = Wii staat op standby met internet verbinding en actieve USB poorten (je kunt bv een lader gebruiken)
Rood lampje = Wii staat op slaapstand zonder internet verbinding en zonder actieve USB poorten.

Om de Wii handmatig van oranje naar rood te zetten moet je de aan/uit knop een paar seconden in houden en dan gaat deze vanzelf in slaapstand.

Plaats reactie

Terug naar “Wii - Help, Tips, Hints, Cheats”