Welke spellen hebben jullie en wat vind je er van ?

Alles wat je maar wilt / moet weten omtrent Wii Games!
HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 11-02-2008 19:11

[quote="Margareth"]oja wij hebben sinds vorige week Donkey Kong Jet Race bij[/quote]
Ik las erg slechte recensie over dat spel?
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

Margareth
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 804
Lid geworden op: 16-12-2007 17:03

Bericht door Margareth » 11-02-2008 19:29

ik en Marc vinden het een erg leuk spel... maar iedereen heeft natuurlijk ook een andere smaak hahaha

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 11-02-2008 19:43

AMSTERDAM - Donkey Kong kan bij de gamers weinig fout doen, maar dan moet je als ontwikkelaar wel de tijd nemen om een degelijke game te maken. Helaas heeft Nintendo dat nagelaten...

Dag bongoÂ’s

Donkey Kong Jet Race zou oorspronkelijk als Donkey Kong Bongo Blast verschijnen op de GameCube. In de game zou je racen door Donkey en zijn vriendjes te besturen via speciale bongoÂ’s. Maar zo aan het einde van de levensduur van de GameCube besloot Nintendo de game door te schuiven naar de Wii. Helaas ging dat ook ten koste van de bongoÂ’s.

Uiteindelijk heeft Nintendo maar drie games uitgebracht die gebruik maakten van de bongoÂ’s, namelijk de ritmische games Donkey Konga en Donkey Konga 2 en de platformer Donkey Kong Jungle Beat. Donkey Kong Jet Race laat de bongoÂ’s links liggen en gaat voor een besturing met de Wii-afstandsbediening en de Nunchuck.

Hallo Wii-afstandsbediening en Nunchuck

Aan het begin van elke race moet de speler de Wii-afstandsbediening en Nunchuk om beurten op en neer bewegen, alsof een roffel op een trommel wordt gemaakt. Zo bereikt de speler in enkele seconden de topsnelheid, waarna het in theorie niet meer nodig is te trommelen.

Vervolgens geef je met het schudden van de Wii-afstandsbediening of Nunchuk aan of je naar rechts of naar links wilt. Spelers kunnen ook over obstakels springen door de Wii-afstandsbediening en Nunchuk tegelijk omhoog te bewegen. Na de sprong moet je meteen trommelen om een eindje door de lucht zweven.

Het trommelen met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk in het luchtledige wordt op den duur behoorlijk vermoeiend. Soms registreren ze ook niet goed wat je wilt. Dan spring je bijvoorbeeld in plaats van naar links te gaan. Met de bongoÂ’s was de besturing beter geweest en ook wat minder vermoeiend.

“Racegame”

Hoewel Donkey Kong Jet Race een racegame is heb je nooit echt het idee dat je ook snel gaat, ondanks dat je zo je best doet met het trommelen.

Je kunt ook samen racen tot vier personen voor meer uitdaging. Dat voelt ook beter aan omdat je het idee hebt dat het er dan eerlijker aan toe gaat. Het is namelijk vrij lastig om van de computer te winnen.

Voor wie “echt” wil racen, kan beter een andere game uitkiezen. Voorlopig voldoet Excite Truck nog prima en hopelijk komt daar snel Mario Kart Wii bij. Donkey Kong Jet Race is wel aardig, maar zeker niet meer dan dat. Met een prijs van 45 euro kun je deze game maar beter laten liggen.

[size=9]Bron: Telegraaf.nl[/size]
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

sjoerd
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-03-2008 13:52

Bericht door sjoerd » 20-04-2008 20:45

1. wii sports

2. wii play

3. fantastic four rise of the silver surfer

4. ratatouille

5. mario kart

maalLi
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-12-2007 19:05

Bericht door maalLi » 25-07-2008 19:42

Ik heb nu:

Crash of Titans - Ik zelf vind dit spel niet zo, niet echt mijn ding.
Super Mario Galaxy - Erg leuk!!
Super Smash Bros Brawl - Heb ik weinig tot niet gespeeld dus nog niet echt een mening.
Mario Party 8 - Heel leuk, vooral met meerdere mensen!
Mario Kart - Heel erg leuk, en vooral met het stuurtje erbij!
Wario Smooth Moves - Wel leuk voor eventjes maar erg vermoeiend.
Wii Sports - Tsja, wie heeft deze niet.

Henk1
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 51
Lid geworden op: 15-04-2008 12:14

Bericht door Henk1 » 26-07-2008 00:28

Sinds kort, heb ik....super smash bros brawl aangeschaft en heb het vanmiddag ook een poosje online gespeeld maar ik moet zeggen dat het alleen voor de handige gamers onder ons is weggelegd om het goed te kunnen spelen. Om de frustaties vanmiddag daar door opgelopen, ben ik aan het karten gegaan en heb punten verspeeld en natuurlijk er ook weer bij terug gewonnen.
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVTcdZr][img]http://www.postimage.org/aVTcdZr.gif[/img][/url]
Een echte gamer is een blij mens.

bassieb
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-01-2008 19:16

spellen

Bericht door bassieb » 20-08-2008 18:02

Sinds vorige week hebben we er 1. Daar zat de sport al bij. En we hebben Mario Kart erbij gekocht. Die is op de DS natuurlijk al leuk en deze is nog leuker. Ik ga me er nu een beetje in verdiepen.

Groeten bassieb.

Rensch
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-08-2008 12:47

Bericht door Rensch » 20-08-2008 21:09

[b]Wii Sports[/b] - Een leuke introductie tot de mogelijkheden van de Wii. Verder eigenlijk alleen leuk met meerdere spelers. Cijfer 7,5

[b]Super Mario Galaxy[/b] - Platformgamen zal nooit meer hetzelfde zijn. Dit spel experimenteert met verschillende zwaartekrachtvelden wat onwaarschijnlijke en verassende gameplay-elementen oplevert. Dit spel zit zo vol briljante nieuwe vondsten, en is zo gevarieerd dat eigenlijk geen Wii-bezitter dit spel mag missen. Tevens erg fraai. Beste game voor de Wii, punt uit! Cijfer: 9,8.

[b]The Legend of Zelda: Twilight Princess[/b] - De grootste tot nu toe, maar lijkt wel erg veel op eerdere delen, met name Ocarina of Time. Wii-besturing is goed geïmplementeerd maar wel op een manier die je verwacht dus heel verrassend wordt het niet. Verder is duidelijk te zien dat dit spel oorspronkelijk alleen voor de GameCube werd ontwikkeld en is het voor Wii begrippen wat minder. Nog steeds erg goed, maar verwacht in dit deel nog geen wereldschokkende vernieuwingen. Verder niet veel op aan te merken. Cijfer: 9,0

[b]Super Smash Bros. Brawl[/b] - Bij sommige games is kwantiteit ook kwaliteit. Dit is er zo een. Toegankelijk, en met alle controllers te spelen. Zo kunnen zowel beginners als oudgedienden dit spel spelen. De karakters zijn uiterst fraai uitgevoerd. De levels iets minder maar die ook nog wezen. De enorme variatie aan karakters, levels en unlockables maakt dit spel tot een festijn dat iedere Nintendo-fan zeer zal bekoren. Het is simpel om mee te beginnen maar blijkt op competitief niveau erg diepgaand. De multiplayer is wederom erg sterk maar ook is er nu meer aandacht voor de singleplayer besteedt. Noemenswaardig is de nieuwe adventure modus: The Subspace Emissary. Dit is een soort Beat \m up-achtige platformgame. Het is erg vermakelijk maar mist de nodige diepgang. Daardoor is het geen op zichzelf staande game maar als extra meer dan de moeite waard, ook door het goede, door erg fraaie filmpjes ondersteunde, verhaal. Cijfer: 9,5

Mario Kart Wii wil ik morgen nog gaan halen dus daar heb ik nog geen oordeel over.

phderop
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 24-07-2008 16:44

Bericht door phderop » 21-08-2008 10:13

Even mijn klassement

1. Guitar Hero III : Voor mij het leukste van allemaal - Ben nu op het einde van medium level en ben het absoluut nog niet beu
2. Mario Kart : Heel erg leuk, ook super om online tegen je vrienden te spelen
3. Wii Sports : Super, alleen jammer dat daar geen wifi mogelijkheden bij zijn
4. TomRaider Anniversary : Al jaren fan van Lara Croft, alleen zit ik nu al een beetje te lang vast in dezelfde stage
5. Ice Age II : Leuk voor de kids (4 en 6)
6. Cars : Alleen leuk voor de jongste, kan ie lekker tegen alles aanbotsten

Net nieuw gekocht : Wii fit - Ik ben nog niet fit genoeg om alles al vrij gespeeld te hebben en blijkbaar ben ik niet erg in balance, dus het zou nog even kunnen duren. Voorlopig plaats ik het dus nog niet in mijn klassement, maar ik denk dat het net voor Wii Sports zal komen.
Maar op zich weer een heel nieuwe manier van spelen. De bedoeling is echt je zwaartepunt te bewegen en niet alleen maar je bovenlichaam, er zitten enkele heel leuke dingetjes in, zoals het koppen, schansspringen, slalomskiën, zelfs het joggen is wel leuk. Maar de Yoga oefeningen en hoola hoop zijn alleen maar leuk voor de omstaanders. Mijn vrouw ligt volledig in een deuk als ik daarmee begin.

Rensch
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-08-2008 12:47

Bericht door Rensch » 21-08-2008 21:01

[b]Mario Kart Wii[/b] - Wederom een erg leuke funracer. Alleen vind ik dat de graphics een beetje tegenvallen. Erg veel verbetering ten opzichte van het, in 2003 op de GameCube uitgebrachte, Double Dash is er niet te bespeuren. Met name de figuren hebben nogal weinig polygonen. Dat was op de DS ook al, laat staan dat je je dat op de Wii kunt veroorloven. De online mogelijkheden zijn erg veelbelovend. Omdat mijn router het weer eens laat afweten heb ik het nog niet kunnen proberen, maar een mooie nieuwe functie is de mogelijkheid om een Mario Kart kanaal aan de Wii toe te voegen. Zo heb je meteen alle online opties en de rankinglijsten bij de hand. De kans dat je sterke wapens krijgt zoals de Bullet Bill of het blauwe schild is, vooral als je achter staat, nu stukken groter. Daardoor kun je de race ineens op zijn kop zetten en blijft het tot de laatste seconde spannend. Dat maakt de online races een stuk aantrekkelijker voor de nieuwkomers, zodat ook zij een redelijke kans hebben om de pro\s te verslaan. Ook is dat vervelende "snaken", een trucje uit Mario Kart DS, dat wel erg dicht in de buurt kwam van cheaten, nu verleden tijd. Cijfer: 9,0

Plaats reactie

Terug naar “Wii - Games Algemeen”