Ombouw Wii

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...
traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Ombouw Wii

Bericht door traptrede » 05-01-2009 10:28

Op diverse handel sites wordt aangeboden om een Wii om te bouwen voor ronde de 30 euro.
Wat gebeurt er dan met je Wii en wat voor voor- en nadelen heb je dan?
Kun je dan spellen downloaden net als voor bv een DSTT kaartje in je Ds?
Bij sommige adv. staat zelfs dat je garantie blijft behouden, kan dat?
Ik heb al een paar aanbieders om info gevraagd, maar wil ook graag wat advies van mensen die er geen commercieël belang bij hebben. :wink:

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 08-01-2009 19:45

Is er niemand met ervaring op dit gebied?
Ondertussen ben ik er wel achter dat het om een software mod gaat, misschien dat dit bekender overkomt?

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 08-01-2009 23:01

Sorry, was geheel vergeten op jouw vraag te reageren. :oops:
Ik zorg morgen voor een uitgebreidere uitleg, wat de voors en tegens zijn, etc.

M@rc
Part-time Admin
Part-time Admin
Berichten: 319
Lid geworden op: 16-12-2007 22:07

Bericht door M@rc » 09-01-2009 02:10

Hey hallo,

Ik heb mijn Wii laten "bewerken hier in de buurt voor € 110.00 euro, in een woord geweldig, had het eerder moeten doen."
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat ie niet andersom stond.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 09-01-2009 06:27

[quote="LammeTak"]Hey hallo,

Ik heb mijn Wii laten "bewerken hier in de buurt voor € 110.00 euro, in een woord geweldig, had het eerder moeten doen."[/quote]

Dat is mooi, maar aan die informatie heeft hij niet genoeg.. ;-)
Het is veel belangrijker te weten hoe het zit met garanties en wat de voor en tegens zijn, want het is tenslotte niet geheel zonder risico\s.
En niet te vergeten lokaties waar je de Wii überhaupt om kunt bouwen, want "hier in de buurt" staat niet in de telefoongids of gouden gids. :-D

Het ombouwen kan overigens al veel goedkoper, want €110,- voor de modchip en de arbeidskosten vind ik heel veel..

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 09-01-2009 09:47

Hot mailer : Alvast bedankt!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 24-01-2009 21:47

Oké, heb mijn Wii maar omgebouwd, Zelda spelletje kopen, SD kaartje met benodigde soft-ware erin, 20min prutsen en Zelda weer terug naar de winkel, was toch niet zo\n leuk spel voor kleine kinderen... Heb natuurlijk wel voor mezelf een back-up gemaakt :wink:

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 25-01-2009 02:17

[quote="traptrede"]Oké, heb mijn Wii maar omgebouwd, Zelda spelletje kopen, SD kaartje met benodigde soft-ware erin, 20min prutsen en Zelda weer terug naar de winkel, was toch niet zo\n leuk spel voor kleine kinderen... Heb natuurlijk wel voor mezelf een back-up gemaakt :wink:[/quote]

Hoe heb je je Wii om laten bouwen en wat koste het? En hoe werkt het en wat kan je er nu dan allemaal mee :?:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 25-01-2009 20:23

Mijn Wii is software matig omgebouwd, het kostte me alleen een SD kaartje.
Hierop moet wat software worden gezet, deze heb ik bij iemand anders uit een omgebouwde Wii gecopieeërd.
Verder heb je Zelda and the Twilight Princess nodig, deze heb ik gekocht en binnen 2 uur weer teruggebracht, dat was dus gratis :wink:
Je moet het spel en de SD kaart erin stoppen, even spelen en dan wat instellingn veranderen, o.a. een home-brew channel installeren.
Nu kan ik gewoon gedownloade spellen spelen, verder zou ik nu ook home-brew en andere dingen moeten kunnen draaien.
Het enige nadeel wat ik kon vinden is dat ik niet meer kan up-daten via Nintendo, dan schijnt hij te crashen. Maar up-daten vind ik voorlopig toch niet nodig, de nieuwste versie zat er al in.

Een preciezere beschrijving zal ik nog even maken.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 26-01-2009 00:34

Ah..dat verklaart het eea!

Dat is dan ook geen volledige ombouw, in de zin van het kunnen afspelen van alle gekopieerde commerciële Wii discs.
Om dat te kunnen doen heb je een mod-chip in de vorm van een Wii-key, DC2Pro of iets dergelijks nodig en deze dient dan bij de Wii intern aangesloten te worden middels een aantal draden.

Jouw \ombouw\ is een gepatchte save file van Zelda en staat beschreven op vele fora hoe je dit zelf kunt uitvoeren.
Handig om homebrew en de Wii download-play games te kunnen starten, maar meer ook niet.

En wat betreft het updaten van de Wii, dat kun je dan inderdaad niet uitvoeren.
Er zijn zelfs spellen (lees: retail discs waaronder Super Mario Galaxy) die een update vereisen, anders willen ze niet starten. Dus je neemt wel een risico dat je niet alle gekochte spellen meer kunt spelen.

Plaats reactie

Terug naar “Van alles wat over de Wii”