Ombouw Wii

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 26-01-2009 11:41

[quote="traptrede"]Het gaat mij er om dat ik goedkoop aan mijn spellen kan komen, dat kan nu.
Met mijn Wii kom ik niet online, de mogelijkheid heb ik wel, maar het is niet echt iets wat een grote meerwaarde voor mij heeft.
Als ik er wel problemen mee krijg, dan kan ik het wel weer terugdraaien en dus heb ik dan weer een orginele Wii.[/quote]

Ja ok, je kunt \goedkoop\ op die manier aan Wii Download-Play spellen komen, maar de reguliere Wii discs zijn niet te spelen.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Het is dan ook maar een gedeeltelijke mod.

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 13-02-2009 21:36

Inmiddels toch maar de Wiikey 2 in de Wii gezet, toch wel lastig dat spellen via een omweg moeten worden gestart.
Nu kan ik mijn orginele spellen back-uppen om deze helemaal netjes te houden, mijn dochters zijn niet altijd even zuinig op mijn spullen...
Wel is het home-brew channel blijven staan, zodat we hier nog wel gebruik van kunnen maken.

Enne met "hier in de buurt"op Google kom je een heel eind... :wink:

de_gekste
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27-09-2008 21:17

Bericht door de_gekste » 10-09-2009 16:34

ik ga mijn wii volgende wek om laten bouwen
maar ik wil via een exsternehardeschijf me spelen gaan spelen zo dat ik niet heelme la vol heb met spelen heb er nu 22 in liggen marr de copies wil ik op me hd hebben

Yoepie
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-06-2009 11:29

Bericht door Yoepie » 11-09-2009 11:57

Ik heb misschien wel commercieel belang maar uit dat oog punt schrijf ik niet.

Je kan je wii hardware en softwarematig omzetten.

Softwarematig.
Heel simpel werkt prima, maar bij een wii update ben je het kwijt! Dan heb je 20 a 50 euro voor niets betaald.
De laatse versie van de softwarematige manier ombouw heeft [b]geen [/b] Zelda nodig. Ze zijn ze ver dat ze het direct de kernal insturen.
Met de softwarematige manier heb je wel een voordeel je kan je iso\s op hd zetten en deze dmv een wad bestand activeren.

Hardwarematig
Er zijn 4 generaties op de markt, de eerste generatie is compleet afgeschreven. Daar valt de Wiikey 1 onder.
Generatie 2 zijn de keys die gesoldeerd worden.
Generatie 3 zijn de gene welke dmv van een clip op de chip bevestigt worden
Generatie 4 plak je tussen de bandkabel van de drivemoederbord naar de wii moederbord.

Alleen generatie 4 is ontzichtbaar voor de wii en de beste in de markt, bij een update van de Wii heb ik nog niet meegemaakt dat deze mod geupdate hoeften te worden.

Ik raad dan ook aan dat je kijkt voor een 4de generatie chip, zelf ben ik dik te vreden met de drivekey, ook om het feit dat er een stikker mee gelevert word die je over de chip heen plaats tegen sluiting van de drivekey en moederbord.
Het zelf plaatsen neemt ongeveer ruim een uurtje in beslag. Zelf doe ik er 20 tot 30 minuten over inc drie keer testen.

Garantie
Doe je het softwarematig en je wii gaat kapot, vergeet dan niet de software te verwijderen!!! Oeps de wii is kapot, hoe ga je nu de software verwijderen. kan je vertellen - garantie tot de deur! Dure rekening van Nintendo voor onderzoek, je had beter een nieuwe kunnen kopen.

Bij de hardware kan je alleen bij de drivekey een garantie verwachten mits deze netjes ingebouwd zit! dus geen tot minimaal beschadiging aan schroefen en plakkers.

Later meer ga eerst boodschappen doen...

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

wii ombouw zevenaar

Bericht door colja2002 » 17-03-2010 20:35

Ik heb 7 wii,s die omgebouwd willen gaan worden ( software matig)


wie kan mij helpen


natuurlijk tegen vergoeding
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Plaats reactie

Terug naar “Van alles wat over de Wii”