Eenvoudige vragen over de Wii

Voor en door gebruikers...
Plaats reactie
Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Eenvoudige vragen over de Wii

Bericht door Melleke » 27-12-2007 20:53

[b]Eenvoudige vragen over de Wii[/b]


[b]De Wii[/b]

[i]1. Mijn Wii ziet de disc niet![/i]
» Let wel op de manier hoe je de disc invoert, de bedrukte kant naar de POWER-knop toe. Dus naar rechts als hij staat, en naar boven als hij ligt.
» Haal de disc uit de Wii en doe het systeem uit. Wacht een korte tijd (5-10 sec) en probeer het opnieuw.

[i]2. Het lampje van mijn Wii staat op rood terwijl ik verbinding heb met het internet![/i]
» Het lampje staat alleen op oranje/geel wanneer je de Wii opdracht heb gegeven om een verbinding met \WiiConnect24\ te behouden. Dit doe je onder: Wii-instellingen » WiiConnect24 » Standby connectie » Aan.
» Let op: Het lampje blijft rood als je geen verbinding hebt met internet, ook al staat de optie Stanby connectie op \aan\.

[i]3. Mijn Wii loopt vast nadat ik gegevens kopieer van/naar een NGC Memory Card![/i]
» Let op: Het gebruik van een originele Memory Card is geen noodzaak maar verkleint dit probleem.

[i]4. Als ik mijn Wii aanzet \flasht\ de disc-ingang heel even blauw! Ook wordt hij zomaar blauw en niet wanneer ik wil![/i]
» Wanneer je de Wii aanzet test het systeem alles voordat hij opstart (vergelijkbaar met een boot-up van een PC) ook het backlight van de disc-drive wordt getest, vandaar de \flash\.
» De Wii heeft (nog) geen functie om het backlight continu aan te laten, het feit dat de disc-drive blauw verlicht wordt is omdat je een nieuw Wii-mailtje hebt ontvangen. Ook kan er een update van bijvoorbeeld WiiConnect24 plaatsgevonden hebben.

[i]5. Ik zie 2-usb aansluitingen op de achterkant van de Wii, kan ik er een usb-item op aansluiten?[/i]
» Dit kan. Alleen weet je usb-item wel wat het doen moet, maar je Wii helaas niet. Sluit je er bijvoorbeeld je Mobiele telefoon, mp3-speler of externe harde schijf erop aan dan zal er een \usb-verbinding\ indicatie te zien zijn op de item. De Wii weet echter (nog) niet wat hij ermee aanmoet.


[b]Wii Remote[/b]

[i]1. Mijn Wii Remote reageert niet meer op de Wii![/i]
» Sync. de beide items. Open het sd-klepje op je Wii en het batterijklepje van je Remote. Druk beide rode knoppen in en wacht tot de Remote stopt met knipperen.
» Haal de batterijen uit de Wii Remote en stop ze er na een korte tijd (5~10 sec) weer in. Doe ook je Wii uit, en unplug hem. Plug je stekker weer in het contact na een korte tijd en herstart het systeem.
» Voor de geduldige Wii-owner: Wacht ongeveer 5 minuten, dan werkt alles ook weer naar behoren.

» Let op: Zorg dat er geen storende apparaten in de buurt staan.

[i]2. Nadat ik een spel heb opgestart en meerdere Remotes wil gaan aansluiten, klopt de volgorde niet meer![/i]
» De Remote die het spel heeft gestart (Speler 1) moet ook als eerste de knoppen 1 & 2 indrukken. De Wii onthoud de vaste synchronisaties van de Remotes (verdere uitleg over de Vaste en Tijdelijke synchronisaties kun je vinden in de handleiding BLZ 152~153)


[b]WiiConnect24/Winkelkanaal, fotokanaal, weerkanaal, Mii-kanaal, Disc-kanaal, Nieuwskanaal en gedownloade kanalen/virtual games.[/b]

[i]1. Zijn deze kanalen wis-baar? Kosten ze geheugen?[/i]
» Het Disc-kanaal, Mii-kanaal, Winkelkanaal, fotokanaal, weerkanaal en het Nieuwskanaal zijn alle 6 standaard kanalen van de Wii. Deze kosten geen ruimte in het interne geheugen, ook kun je deze niet wissen.

[i]2. Waar zie ik hoe groot de kanalen die ik gedownload heb zijn? Hoe kan ik ze wissen?[/i]
» Bij het download venster in het Winkelkanaal staat aangegeven hoe groot het gedownloade item is, je kunt de grootte ook terugvinden in Wii options » Data beheer » Kanalen.
» Kanalen/Virtual games kun je wissen via: Data beheer » Kanalen » Wissen.

» Let op: De funtie \Kopiëren\ werkt alleen als je een SD-kaart in de Wii gestoken hebt.

[i]3. Waarom zie ik mijn foto\s/video\s niet in het foto-kanaal?[/i]
» Foto\s in het Wii kanaal kunnen alleen door de Wii gezien worden wanneer ze in het JPEG formaat zijn, video\s kunnen alleen afgespeeld worden MOV files/JPEG Motion.


[b]Allerlei[/b]

» Wanneer je gegevens naar een SD-kaart kopieert voor de eerste keer, maakt de Wii automatisch een nieuwe map aan in je SD-kaart.

» Foto\s die je vanuit het Foto-kanaal naar het Wii-plakbord brengt, komen te staan in je mail-vak. Je kunt ze hier bekijken en eventueel doorsturen, het \mailtje\ waarin ze staan kan echter niet beschreven worden.

» Mii\s in je Mii-kanaal met:

Een zwart broekje aan zijn zelfgemaakte Mii\s.
Een [color=brown]bruin[/color] broekje aan zijn zelfgemaakte favoriete Mii\s.
Een [color=blue]blauw[/color] broekje aan zijn Mii\s van andere Mensen.

» Mii\s in je Mii plaza kun je verwijderen, maar deze kunnen gerust nog een keer op bezoek komen!

» Je kan een disc ook in je Wii stoppen als deze op stanby staat. De disc wordt automatisch geladen en het systeem gaat aan.

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de Wii zelf”