Wii Mini FAQ

Voor en door gebruikers...
Plaats reactie
Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Wii Mini FAQ

Bericht door Melleke » 27-12-2007 17:01

[b]Welke videokabel kan ik het beste gebruiken om de Wii op mijn TV aan te sluiten?[/b]

Dat hangt van je TV af. Voor een wat oudere TV die geen scart aansluiting heeft maar wel een composiet aansluiting of een scart aansluiting heeft die geen RGB ondersteunt, zal de bij de Wii meegeleverde composietkabel voldoende zijn. De RGB-scartkabel zal dan geen kwaliteitsverbetering leveren. Als je TV een scart aansluiting heeft die RGB ondersteunt, dan zal de RGB-scartkabel de beste beeldkwaliteit leveren.

Als je een wat oudere TV hebt die nog geen composiet of scart aansluitingen heeft dan kun je de Wii (momenteel nog) niet op je TV aansluiten.

Als je een vrij moderne TV hebt die progressive scan aan kan, dan is er nog een derde optie. Je kunt dan gebruik maken van de component-kabel van Nintendo. De componentkabel heeft als voordeel boven de andere kabels dat je gebruik kunt maken van progressive scan. Normaal gesproken is een TV signaal interlaced, dat wil zeggen dat de beeldlijnen van het beeld om en om op het scherm gezet worden. De TV geeft dus 50 of 60(PAL of PAL-60) keer per seconde een half beeld weer. Je merkt hier weinig van op een normale TV, behalve dat het er soms op zal lijken dat het beeld trilt, met name bij tekst. Op een LCD of plasma TV vallen de effecten van het op deze manier opbouwen van het beeld veel meer op. Bij progressive scan wordt het TV beeld in één keer opgebouwd, waardoor het beeld veel rustiger oogt. Progressive scan wordt echter bijna alleen door HDTV toestellen ondersteund, het aantal beeldbuis TV toestellen dat progressive scan ondersteunt is op één hand te tellen.


[b]Hoe kan ik de Wii op een versterker aansluiten als ik de RGB-scartkabel gebruik?[/b]

Als je de RGB-scartkabel gebruikt, kun je de Wii alleen in combinatie met een versterker gebruiken als je TV een audio-uitgang heeft. Je moet dan de audio-uitgang van de TV op een audio-ingang van de versterker aansluiten. Het geluid van de Wii zal dan via de TV naar de versterker lopen. Als je TV geen audio-uitgang heeft, dan kun je ook eventueel de koptelefoonaansluiting met de audio-ingang van de versterker verbinden.


[b]Waarom krijg ik geen beeld met bepaalde VC games?[/b]

De meeste VC games ondersteunen in principe geen 480p. In die gevallen gebruikt de Wii alsnog 480i of 576i, wat je TV waarschijnlijk niet ondersteund over de component ingang. Vaak staan de ondersteunde resoluties per ingang beschreven in de handleiding van de TV. De RGB en composiet kabel hebben dit probleem niet, die kunnen alleen maar 480i of 576i gebruiken. Er zijn overigens van veel VC games geupdate versies te downloaden, waarmee het mogelijk is om de game toch in 480p te locken. Deze mode kan ingeschakeld worden door naar de Operations Guide van het spel te gaan, en tegelijk Z A 2 in te drukken. Om de mode uit te schakelen gebruik je Z A 1.


[b]Ik heb geen WiFi, hoe kom ik het internet op?[/b]

In dat geval zijn er twee oplossingen, de Wii ethernet adapter van Nintendo of de Nintendo WiFi USB Connector. De ethernet adapter sluit je aan op één van de USB poorten van de Wii en vervolgens kun je de Wii op een ethernet netwerk aansluiten. De Nintendo WiFi USB Connector sluit je aan op een USB poort van je PC om zo een draadloos netwerk te creëeren die alleen door een Wii of een DS bruikbaar is.


[b]Heb ik een memory card nodig voor de Wii?[/b]

Nee, voor Wii spellen heb je geen memory card nodig vanwege de 512 Mb flashgeheugen die in de console ingebouwd is. Als je Gamecube spellen op de Wii wilt kunnen spelen, dan heb je wel een Gamecube memory card nodig.


[b]Het nieuws/weer kanaal werkt niet! Wat nu?[/b]

Om het weer kanaal en het nieuws kanaal te kunnen gebruiken zul je eerst de allernieuwste firmware update op de Wii moeten installeren. Dan zou het icoontje van van beide kanalen veranderd moeten zijn en kun je er meteen gebruik van maken.


[b]Speelt de Wii DVD films af?[/b]

Nee, maar er komt volgend jaar een (duurdere) versie van de Wii die dat zal kunnen. Nintendo heeft aangegeven dat om de Wii DVD\s te laten afspelen er meer nodig is dan alleen een software update. Het is dus niet waarschijnlijk dat er een software update komt die DVD afspeelmogelijkheden toevoegt aan de huidige consoles, maar het is nog niet helemaal uitgesloten dat er een software update komt.


[b]Ik wil Virtual Console/Gamecube spellen spelen op de Wii, welke controller heb ik nodig?[/b]

Om Gamecube spellen te kunnen spelen op de Wii heb je altijd een Gamecube controller nodig en daarnaast nog een Gamecube memory card. Voor Virtual Console spellen kun je het onderstaande overzichtje raadplegen om te kijken welke controllers je zal kunnen gebruiken:

[img]http://i248.photobucket.com/albums/gg20 ... rsList.jpg[/img]

SNES spellen zijn speelbaar met de Gamecube controller, maar vanwege de afwijkende button-layout van de Gamecube controller is het vrij moeilijk om bepaalde knoppen-combinaties(B Y, Y X) te gebruiken die in sommige SNES spellen nodig zijn. Voor spellen die van deze combinaties gebruik maken valt het aan te bevelen de Classic Controller te gebruiken in plaats van de Gamecube controller.


[b]Kan ik spellen uit Japan of de V.S. spelen op mijn Europese Wii?[/b]

Nee, een Europese Wii speelt alleen spellen uit Europa af. Datel werkt aan een Wii versie van de populaire Freeloader, maar het is nog onduidelijk of en wanneer de Wii Freeloader zal worden uitgebracht.


[b]Ik wil mijn website geschikt maken voor het Wii Internet Kanaal, hoe doe ik dat?[/b]

Nintendo heeft een [url=http://wii.nintendo.com/wii_faq_internet2.jsp][color=blue]FAQ[/color][/url] gepubliceerd over het speciaal voor de Wii aanpassen van websites. Hierin wordt onder andere de schermresolutie van websites onder bepaalde omstandigheden besproken. In deze FAQ worden ook enkele Javascript extensies besproken, die het mogelijk maken om de status, hoek en afstand van de Wiimote ten opzichte van de TV uit te lezen en welke knoppen er op controllers 2-4 ingedrukt worden.

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de Wii zelf”