opladen batterijen voor de controller

Voor en door gebruikers...
Plaats reactie
gerrit1740
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-08-2010 09:28

opladen batterijen voor de controller

Bericht door gerrit1740 » 19-09-2010 20:52

Ik heb 2 controllers voor de WII met oplaadbare batterijen en een oplaadstation.
Nu is mijn vraag, kan ik de batterijen alleen opladen als de Wii aan staat?
Dit zou dus inhouden dat als ik aan het spelen ben en mijn batterrijen zijn leeg moet ik de wii aan laten staan anders worden ze niet opgeladen. :shock:
Iemand een idee? :wink:

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 19-09-2010 21:50

Dat probleem had ik ook, als je de Wii gebruikt, kun je niet laden omdat je de controller nodig hebt en als je niet speelt, dan laadt hij niet omdat de Wii uit staat :evil:

Hiervoor heb ik twee oplossingen, beide werken zeer goed hier.

1. De USB stekker van je oplader in je PC steken ipv in je Wii, dan laadt hij op als je de PC gebruikt.
Nadeel is wel dat je de PC tijdens het laden aan moet hebben, dus als je hier weinig achter zit, geen goede oplossing.
2. Een stekker voor in het stopkontact halen waar een USB poort in zit en dus je oplader via het lichtnet opladen.
Deze stekkers worden ook gebruikt als opladers voor bv MP3 spelers en zijn los te koop.

De tweede gebruik ik het meest, ook in mijn balance board zit een accu die ik op die manier op kan laden.
Zelf vind ik het ook een beetje raar dat je die dingen niet standaard via het lichtnet kunt opladen :?

Oja, nog vergeten te vermelden: Welkom hier! :D

Erik-M
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-11-2011 22:54

Bericht door Erik-M » 20-11-2011 23:07

Sinds een paar dagen hebben wij een Wii. Omdat we begrepen hebben dat de controllers batterijen "vreten" hebben we er ook een "wave USB charcing system" (laadstation voor 2 Wiimotes met accusets van 700 mAH ) erbij gekocht. Volgens de handleiding zijn de 2 accu\s "in minder dan 4 uur" opgeladen.

De vraag: [b]zijn de accu\s beveiligd tegen overladen[/b] (bijvoorbeeld als ik ze de hele nacht laat laden ? ) [b]en kunnen de accu\s bij niet gebruik van de controllers gewoon worden opgeladen of moet de accu eerst helemaal leeg gespeeld worden ?[/b]

Aangezien dit mijn eerste post is, bij voorbaat mijn excuses als de post in de verkeerde topic staat en alvast bedankt voor reacties.

Erik-M

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de Wii zelf”