Veelgestelde vragen & problemen

Voor en door gebruikers...
Plaats reactie
Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Veelgestelde vragen & problemen

Bericht door Melleke » 04-01-2008 23:56

[b]Veelgestelde vragen & problemen[/b]


[b][i]Hoelang heb ik garantie op mÂ’n Wii-hardware?[/i][/b]
Nintendo herstelt gratis je Wii-hardware tot 12 maanden, zie pagina 164 tot 167 voor extra informatie omtrent dit in de Handleiding (‘Systeeminstallatie’ (grijs)). Sommige winkels bieden een 24-maanden-garantie aan, dit staat op je kasticket/garantiebon van de winkel waar je je Wii hebt gekocht.

[b][i]Mijn WiiMote doet het niet meer![/i][/b]
Oplossing A. Jammer, de batterijen van je WiiMote zijn op. Haal ze uit de WiiMote en steek er nieuwe in.

Oplossing B. Om één of andere reden is je afstandsbediening gedesynchroniseerd, dus moet je die terug synchroniseren met je Wii-systeem. Om te weten hoe je dit doet, kijk in de handleiding ‘Systeeminstallatie’ (grijs) op pagina 152.

[b][i]Mag ik oplaadbare batterijen gebruiken in mijn WiiMote?[/i][/b]
Ja, dat mag je. Ook de handleiding vermeldt dat dit mag (Handleiding ‘Systeeminstallatie’ (grijs) pagina 131), dus doe het maar gerust. Ik raad je aan de batterijen pas te herladen indien ze volledig op zijn (verlengt de levensduur van batterij) en batterijen van hetzelfde merk te kopen.

[b][i]Verbruikt de WiiMote veel batterijen?[/i][/b]
Dit hangt af van op welke manier je de WiiMote gebruikt. Speel je een spel waarin je veel moet zwaaien, dan zal de batterij sneller leeg zijn, speel je een spel waarbij je ook de nun-chuck gebruikt, zal de batterij sneller leeg zijn. Het hangt ook af van welk merk je (oplaadbare) batterijen zijn.

[b][i]Waar zie ik hoeveel batterij mÂ’n WiiMote nog heeft?[/i][/b]
Je kan zien hoeveel batterij je WiiMote nog over heeft door op de HOME-knop van je WiiMote te klikken, dan zie je op je scherm een balkje met 4 WiiMote-batterij-resten. Het aantal streepjes duidt aan hoeveel batterij de WiiMote in kwestie nog heeft, 3 streepjes is het maximum.

[b][i]Hoe verbind ik mÂ’n Wii met het Internet?[/i][/b]
Hiervoor kan je ook in je Handleiding (‘Kanalen en Instellingen’ (wit) kijken vanaf pagina 227.
1. Ga naar het Wii-menu.
2. Kies linksonder ‘Wii-opties’
3. Kies het rechtse, ‘Wii-instellingen’
4. Klik 1x op het pijltje naar rechts.
5. Kies ‘Internet’
6. Stel je verbinding in, je moet één van de 4 volgende dingen tot je beschikking hebben, naast een breedbandverbinding met het Internet:
* Draadloos Internet (Wi-Fi)
* Nintendo WiFi USB Connector PC met Windows XP met Internetverbinding
* Ander systeem om draadloos Internet te creëren (bvb. Wi-Fi MAX van Datel)
* Nintendo LAN-Adapter (verbindingsstuk tussen Wii en router/modem) (pas in januari te koop)

[b][i]Wat is WiiConnect24?[/i][/b]
WiiConnect24 is de online-functie van de Nintendo Wii, zoals Nintendo WiFi Connection dat is voor de Nintendo DS. Je kan er o.a. online games mee spelen, berichten mee sturen, het weer mee bekijken, etc. Je kan de Wii toestemming geven om een continue verbinding te hebben met WiiConnect24.

[b][i]Hoe stel ik WiiConnect24 in?[/i][/b]
1. Ga naar het Wii-menu.
2. Kies linksonder ‘Wii-opties’
3. Kies het rechtse, ‘Wii-instellingen’
4. Klik 1x op het pijltje naar rechts.
5. Kies WiiConnect24
6. Hier kan je je instellingen veranderen van WiiConnect24 (sterkte blauwe LED, constante verbinding)

[b][i]Wat is de Firmware?[/i][/b]
De Firmware is het zogenaamde systeem waarop je Wii draait, het beste is altijd de meest recente versie te hebben.

[b][i]Hoe upgrade ik mijn Firmware?[/i][/b]
1. Ga naar het Wii-menu.
2. Kies linksonder ‘Wii-opties’
3. Kies het rechtse, ‘Wii-instellingen’
4. Klik 2x op het pijltje naar rechts en kies dan ‘Systeemsoftware’
5. Je Wii zal nu verbinding met het Internet proberen te maken om dan de meest recente firmware te downloaden.

[b][i]Waarom werken het Nieuwskanaal en het Weerkanaal niet?[/i][/b]
Momenteel zijn deze kanalen nog niet klaar, Nintendo werkt er nog aan. Binnenkort (geen datum) zullen ze wel werken, gewoon geduld hebben.

[b][i]Hoe (de)link ik mÂ’n account van Nintendo.be/Nintendo.nl aan mÂ’n Wii-winkelkanaal-account?[/i][/b]
Je kan je account van Nintendo.be of Nintendo.nl linken met je Wii-winkelkanaal-account om dan met je sterren bvb. Virtual Console Games aan te schaffen. Hoe te linken, lees je hieronder. Denk eraan dat je je account maar aan 1 Wii kan linken, je kan het wel delinken als je wilt.
1. Ga naar het Wii-menu
2. Kies het ‘Wii-winkelkanaal’ (normaal gezien rechtsboven in de hoek)
3. Je Wii maakt nu verbinding met het Internet, even geduld.
4a. Als dit je eerste keer is dat je het Winkelkanaal bezoekt, vraagt de Wii of je je Nintendo Club-account wil linken met de Wii. Vul onderaan de informatie in die je ook invoert om in te loggen op Nintendo.be / Nintendo.nl (Let op!: Het paswoord dat je typt verschijnt in beeld, anderen die in je omgeving zitten kunnen het dus ook lezen (éénmalig, enkel bij linken)).
4b. Is dit niet je eerste keer dat je het Winkelkanaal bezoekt, kies dan rechtsonder ‘Instellingen’
5b. Bovenaan kan je kiezen om je account te linken, of te delinken.
6b. Vul onderaan de informatie in die je ook invoert om in te loggen op Nintendo.be / Nintendo.nl (Let op!: Het paswoord dat je typt verschijnt in beeld, anderen die in je omgeving zitten kunnen het dus ook lezen (éénmalig, enkel bij linken)).

[b][i]Wat is een FriendCode?[/i][/b]
Een FriendCode is een 16-cijferig getal en hiermee kan je je Wii in verbinding stellen met andere WiiÂ’s van mensen waarvan jij de FriendCode kent. Als je iemands FriendCode hebt, kan je deze persoon berichten sturen, met deze persoon online spelen en MiiÂ’s uitwisselen. Je Wii moet een verbinding met WiiConnect24 hebben om een FriendCode te hebben en om de acties uit te voeren waarbij een FriendCode vereist is.

[b][i]Waar vind ik mijn FriendCode en hoe voeg ik FriendCodes toe?[/i][/b]
1. Ga naar het Wii-menu
2. Kies rechtsonderaan het ‘Wii-prikbord’
3. Kies linksonderaan ‘Bericht sturen’
4. Kies rechts ‘Adresboek’
5. In beeld verschijnt nu jouw FriendCode, schrijf deze ergens op (niet nodig, enkel handig)
6. Kies rechtsonder ‘Aanmelden’
7. Kies ‘Wii’
8. Voer de FriendCode in van je Friend (16 cijfers)
9. Voer een alias in van je Friend (willekeurig, maakt niet uit)
10. Klik op ‘Oké’, je hebt nu deze persoon als Friend

[b][i]Waarom kan ik mijn Friend geen brief sturen?[/i][/b]
Jij en je Friend moeten elkaar beiden toevoegen, anders lukt het zowieso niet. Heb enkele uurtjes geduld, de Wii’s moeten elkaar namelijk ‘vinden’ op het Internet. Ga na enkele uurtjes naar je ‘Adresboek’ (zie stap 5 van bovenstaande help) en kies daar voor de persoon die je een brief wil sturen. Kies ‘Brief sturen’ en je kan deze persoon nu een brief sturen, door middel van het Wii-toetsenbord te gebruiken.

[b][i]Waarom werkt de blauwe LED van de Wii niet altijd?[/i][/b]
Ja, de blauwe LED is erg mooi, maar hij werkt niet altijd. Hij knippert kort als je de Wii aanzet, maar hij blijft branden als je een bericht hebt ontvangen. Eenmaal je je Wii opzet, gaat het licht uit

[b][i]MÂ’n Wii registreert bewegingen die ik niet maak! / Wii registreert mÂ’n bewegingen niet![/i][/b]
Oplossing A. De batterijen van je WiiMote zijn bijna leeg, of helemaal leeg. Vervang deze.

Oplossing B. De Sensor Bar van je Wii is niet goed ingesteld, volg volgend stappenplan bij het herinstellen van je Sensor Bar.
1. Ga naar het Wii-menu
2. Kies ‘Wii-opties’
3. Kies ‘Wii-instellingen’
4. Klik 1x op het pijltje naar rechts
5. Kies Sensor Bar
6. Verander de instellingen indien nodig

Oplossing C. De lichtgevoeligheid van de aanwijzerfunctie staat te hoog of te laag, volg volgend stappenplan bij het herinstellen van je Sensor Bar
1. Ga naar het Wii-menu
2. Kies ‘Wii-opties’
3. Kies ‘Wii-instellingen’
4. Klik 1x op het pijltje naar rechts
5. Kies Sensor Bar
6. Verander de instellingen indien nodig

[b][i]Ik sloeg mÂ’n WiiMote ergens tegen / MÂ’n WiiMote viel / etc. Is hij nu stuk?[/i][/b]
Geen reden tot paniek, als de val/slag niet hard was dan is er niets aan de hand. De WiiMote is vrij stevig en kan dus wel tegen een stootje, maar dat betekent niet dat je ‘m zomaar in het rond moet gooien. Was de val/slag wel hard, dan is er kans dat je WiiMote stuk is. Voor meer informatie hierover, bel, schrijf of mail de Technische dienst van Nintendo (zie elders dit topic).

[b][i]Het beeld hangt, wat nu?[/i][/b]
De Wii is ook geen perfect systeem, het kan ook crashen. Probeer eerst en vooral je Wii uit te zetten door middel van de Power-knop vooraan op de Wii, oftewel de Power-knop van je controller (even inhouden). Werkt dit niet, druk dan achteraan de Wii op de Reset-knop (even inhouden). Werkt dit nog niet, trek dan de stekker uit het stopcontact.

[i][b]De blauwe LED van mijn Wii brandt, is dat erg?[/b][/i]
Nee, helemaal niet. Het betekent dat je een brief hebt gekregen van een Friend, je kan deze brief bekijken op je ‘Prikbord’.

[b][i]Als ik mijn Wii vastpak, is hij heel erg warm! Is dat slecht?[/i][/b]
Het is normaal dat je Wii warm is / wordt, hij krijgt namelijk een constante stroom van elektriciteit. Geen reden tot paniek, als je wilt dat hij afkoelt trek je gewoon de stekker uit het stopcontact voor een bepaalde tijd. Maar wordt je Wii echt héél warm, dan is er toch reden tot kleine paniek, neem dus het best contact op met de Technische dienst van Nintendo (zie elders dit topic).

[b][i]Hoe verbind ik een WiiMote met de Wii zelf?[/i][/b]
Open het klepje vooraan de Wii en haal het batterijklepje van je WiiMote eraf. Op beide dingen staat een rood SYNC-knopje. Druk deze knopjes tegelijkertijd in en je WiiMote is verbonden met je Wii.

[b][i]Hoe zet ik het trillen en/of geluid van mÂ’n WiiMote af of hoe verminder ik het?[/i][/b]
Het trillen en het geluid van de WiiMote kan je verminderen of helemaal af zetten, klik op de HOME-knop van je WiiMote en kies onderaan ‘Instellingen afstandsbediening’. Hier kan je je geluid van je WiiMote lager zetten en het trillen verminderen, oftewel helemaal afzetten.

huijinkjansen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-12-2007 00:15

Bericht door huijinkjansen » 05-01-2008 21:38

Heee, dank je wel! Hier kan ik wel wat mee.
Groetjes, Carry

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 05-01-2008 21:41

[quote="huijinkjansen"]Heee, dank je wel! Hier kan ik wel wat mee.[/quote]

Mooi zo!!
Daar doen we het voor!!
Fijn dat je dat laat weten!!

lowlander
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-02-2008 10:29

Bericht door lowlander » 28-02-2008 17:35

Hee goed zeg :) mijn vraag is hiermee beantwoord!

nieke65
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 03-08-2008 16:48

Disk fout

Bericht door nieke65 » 03-09-2008 21:07

Hallo ik heb een disk fout in mijn wii zitten.
Heb vanalles geprobeert maar niets hielp.
Nintendo gebeld, heb hem opgestuurt waar de laser zal worden vervangen.
Kort voor de storing hoorde ik de disk ook duidelijk brommen.
Dit blijkt een teken te zijn van slijtage.

Ik hoop dat mensen nu sneller bij een brommende wii Nintendo te bellen
en de laser laten vervangen.
Dit gebeurd overigens kosteloos.

Groeten
Edwin

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de Wii zelf”