problemen met vastlopende wii

Voor en door gebruikers...
Nightwish8
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-12-2008 19:12

problemen met vastlopende wii

Bericht door Nightwish8 » 17-05-2009 14:33

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik dit bericht in het juiste onderwerp heb. IK heb een probleem met mijn wii. De laaste tijd gebeurd het vaak waneer ik mijn wii opstart dat verloop na tijd de hele wii vastloopt. Als ik bijvoorbeeld naar kanalen. Voornamelijk het opstarten van kanalen en dergelijk. Ik vind dit ontzettend iritant omdat waneer dit gebeurd kan ik de wii niet meer met de mote uitzetten of met het aan/uit knopje. IK moet de volledige stroom eraf halen om weer normaal met de wii te kunnen. Het is echt van de laaste tijd. Weet iemand wat dit kan zijn miesschien want het wordt er niet leuker op als je elke keer de wii moet aan en uit zetten. IK hoop dat jullie kunnen helpen.


Groetjes Anneke :? :x

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 17-05-2009 15:45

Misschien ff proberen of er een update beschikbaar is....???
Blijft leuk....gamen....!!!!

Nightwish8
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-12-2008 19:12

Bericht door Nightwish8 » 24-05-2009 19:57

Heb ik geprobeerd maar ik heb de nieuwste update al op mijn wii staan. Ik begrijp er niets van. Ik vind het wel heer erg iritand hoor.

Groetjes Anneke

Nightwish8
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-12-2008 19:12

Bericht door Nightwish8 » 03-06-2009 22:03

Nu heb ik nog een probleem met de wii. Het andere probleem dus het vastlopen van de kanalen en dergelijk zou mieschien kunnen komen omdat ik het apparaat op een kastje van digitale tv stond waardoor de wii erg warm was. Ben nu aan het proberen of een andere plek het probleem oplost. Volgens de handleiding mocht de wii niet in de buurt van andere warmte bronnen. Hopen dat het helpt. Nu nog een probleem. Waneer ik een diks in de wii doe leest hij de disk niet. Wel als ik de wii aan en uit zet. Maar als ik bv later een ander spel wil doen vertikt de wii het weer om de disk te lezen. Kan de lens dan vies zijn of iets dergelijk. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!!!! Of moet ik een disk cleaner voor de wii kopen.


Groetjes Anneke ten Berge :x

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 04-06-2009 00:39

Hoi Anneke,

Allereerst sorry dat ik niet eerder op jouw post heb gereageerd, want wat ik zo lees, daar had ik duidelijk eerder op moeten reageren met een juiste vraag, te weten "hoe lang heb je de Wii nu?"
Indien je deze korter dan 1 jaar hebt, dan heb je nog volledige garantie bij Nintendo en kunnen ze jouw problemen kosteloos verhelpen.

Zelf heb ik ook problemen door warmte, maar ik kan er wel mee blijven spelen, alleen zie ik continue een soort van \gespikkelde waas\ op sommige plekken op het scherm, alsof de videokaart van de Wii defect is.
Maar ja, ik had dit probleem ook al binnen het 1e jaar, maar ik ben de aankoopbon kwijt. :oops:

Die is dus wel van belang om jouw Wii aan te kunnen bieden.

Vooralsnog wacht ik even op jouw antwoord voordat ik verder ga met een diagnose, want het lijkt me toch een duidelijk geval van reparatie.

En ja, een warmte probleem komt helaas vaker voor bij de Wii, evenals dat ook geldt voor de overige consoles (Xbox/360, PS2 en 3) en Nintendo lijkt er ook niets aan te willen doen..

Nightwish8
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-12-2008 19:12

Bericht door Nightwish8 » 04-06-2009 15:21

Hallo

Ik heb mijn wii in februari 2008 gekocht. Dus de garantie van 1 jaar is dus nu wel voorbij. Helaas heb ik deze problemen sinds een maand denk ik. Maar op de wii zit toch 2 jaar garantie op???? Ik wil nu zelf ook even bellen met nintendo hierover gelijk.... Vind het wel belachelijk snel naar een jaar.

Groetjes Anneke

Nightwish8
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-12-2008 19:12

Bericht door Nightwish8 » 04-06-2009 15:30

Net gebeld met nintendo en zij melden dat de wii moet opgestuurd worden. Echter zit er maar een jaar fabrieks garantie op. Dus waarschijnlijk ook nog kosten dusss.... Vind ik echt balen van de wii hoor.

Groetjes Anneke :x

Nightwish8
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-12-2008 19:12

Bericht door Nightwish8 » 05-06-2009 15:03

Ben vandaag bij de winkel geweest waar ik mijn wii gekocht heb. Vervolgens melde hij mij dat dit wel eens 100 euro gaat kosten. Dit vind ik veel te veel geld voor een reparatie hoor. Dus ik wacht nog wel even dat heb ik er echt niet voor over momenteel. Is er geen andere mogelijkheid om dit probleem te verhelpen???? En dan ook net 3 maanden na die stomme fabriek garantie.

Groetjes Anneke :cry: :cry:

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 05-06-2009 22:56

[quote="Nightwish8"]Ben vandaag bij de winkel geweest waar ik mijn wii gekocht heb. Vervolgens melde hij mij dat dit wel eens 100 euro gaat kosten. Dit vind ik veel te veel geld voor een reparatie hoor. Dus ik wacht nog wel even dat heb ik er echt niet voor over momenteel. Is er geen andere mogelijkheid om dit probleem te verhelpen???? En dan ook net 3 maanden na die stomme fabriek garantie.

Groetjes Anneke :cry: :cry:[/quote]

Nou, dat probleem ken ik dus ook...want het probleem met het beeld wat ik heb is waarschijnlijk een soortgelijk issue, want ze kunnen mij daar ook zo\n bedrag (of meer) voor rekenen..
In mijn geval kan ik nog met de Wii spelen, maar in jou geval word dat erg lastig..

Tja, Nintendo is niet zo goed in zijn aftersales..zeker niet als iets buiten de (mijns inziens veels te korte) garantie valt..

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 06-06-2009 13:10

als het alleen aan de koeling van de wii ligt, is dit wellicht een oplossing?http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3685
eigenlijk zocht een voor een completer ventilatie voor de wii, maar die kon ik niet vinden...
ik hoop dat ik kon helpen

grts Bram
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Help en Tips voor de Wii zelf”