Chirurgen opereren beter door de Wii

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!
Plaats reactie
Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Chirurgen opereren beter door de Wii

Bericht door Melleke » 19-01-2008 10:58

[b]Chirurgen opereren beter door de Wii[/b]


[b]De media heeft alleen belangstelling voor videogames wanneer een problematische puber weer eens wat klasgenootjes heeft neergeschoten. Maar in plaats van \moordsimulatoren\ kunnen games ook mensenlevens redden.[/b]

In games als Trauma Center voor de Nintendo DS en de Wii spelen gamers de rol van een chirurg die mensenlevens moet redden. Uit een recent onderzoek blijkt dat echte chirurgen hun echte vaardigheden door het spelen van deze games kunnen verhogen.

De medici Dr. Kanav Kohel en Dr. Marshall Smith, beiden verbonden aan de Banner Good Samaritan Medical Centre in de VS, hebben gemerkt dat het spelen van games zoals Marble Mania en Trauma Center een goede opwarmoefening is voor chirurgen. Na het spelen van een videogame presteerden chirurgen 48 procent beter in de virtuele 3D operatiesimulator ProMIS dan collega\s die niet eerst een Wii-game hadden gespeeld.

Volgens de onderzoekers komen de verbeterde prestaties door de subtiele bewegingen die gamers met de Wii-controller moeten doen om bepaalde games te spelen. Games die minder subtiele bewegingen met de controler nodig hebben, zoals first-person-shooters en sportgames, verbeteren niet de virtuele prestaties van chirurgen.

Het onderzoeksteam is nu bezig met de ontwikkeling van software voor de Wii waardoor chirurgen zich nog beter kunnen \opwarmen\. Deze software kan mogelijk op termijn een goedkope trainingstool zijn voor chirurgen die werken in faciliteiten die de dure simulatoren niet kunnen veroorloven.


[size=9]Bron: New Scientist[/size]

huggybear
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-01-2008 09:22

Bericht door huggybear » 19-01-2008 11:24

beetje verontrustend als doktoren een Wii nodig hebben om de "soepele bewegingen" uit te kunnen voeren....

Volgende keer als ik op de OK lig, zal ik vragen of de chirurg een Wii thuis heeft.... ga je blijkbaar toch de verdoving iets beter in ;)
Wat, Waarom, Hoe, Waar, Wii....

Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 19-01-2008 11:32

[quote="huggybear"]beetje verontrustend als doktoren een Wii nodig hebben om de "soepele bewegingen" uit te kunnen voeren....

Volgende keer als ik op de OK lig, zal ik vragen of de chirurg een Wii thuis heeft.... ga je blijkbaar toch de verdoving iets beter in ;)[/quote]

Whahaha!!

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 19-01-2008 14:02

Damn, ik zie de volgende stap al... [b]AMC sponsored by Nintendo[/b]!

Het moet niet gekker worden!

huggybear
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-01-2008 09:22

Bericht door huggybear » 19-01-2008 16:06

Volgende keer als iemand van dit forum geopereerd wordt door een dokter met een Mario snor... die neem je dan toch niet meer serieus :)

En in de pauzes zeker Mario Galaxy spelen....

Dokter : "telt u maar terug van 10 naar 0"
Jij : "1,2, ... is dat Mario en Sonic at the Oply*snurk*"
Wat, Waarom, Hoe, Waar, Wii....

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo Wii”