US tweaker maakt kerstverlichting met Wii en Guitar Hero

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

US tweaker maakt kerstverlichting met Wii en Guitar Hero

Bericht door Hotmailer » 16-12-2009 23:13

[b]Een Amerikaanse hobbyist heeft met behulp van programmeerbare lichtcontrollers en een verzameling lampen en leds een kerstverlichting gebouwd die aan het Guitar Hero-spel is gekoppeld. De opstelling fungeert als display voor de Wii-game.[/b]

De lichtshow is opgebouwd uit 21.268 gloeilampen en leds, en wordt aangesloten op de Wii, waarop Guitar Hero in de Easy-stand wordt gespeeld. De verlichting wordt aangestuurd door zeven lichtcontrollers met ieder zestien kanalen en enkele inputs op ttl-niveau. De lichtcontrollers worden via de pc geprogrammeerd en hebben ondersteuning gekregen voor verschillende scenario\s, waaronder Ready, Fail en Star power. De \choreografie\ van de lichteffecten-sequentie is gebaseerd op het Guitar Hero-nummer Cliffs of Dover van Eric Johnson.

De [url=http://blog.makezine.com/archive/2009/1 ... _hero.html][u]kerstverlichting[/u][/url] doet tijdens het spelen van het nummer dienst als beeldscherm. Om de synchronisatie intact te houden is het zaak geen fouten te maken en niet van de opgenomen sequentie af te wijken. De audio van Guitar Hero wordt niet alleen middels speakers ten gehore gebracht, maar is ook via een fm-zender te beluisteren. Voorbijgangers kunnen proberen het nummer te spelen en wie dat zonder hulp van een conventioneel beeldscherm volbrengt kan op een highscore-lijst komen. Met de vereenvoudigde display die door de verlichting wordt gevormd is het spel zelfs op Easy overigens nog behoorlijk lastig.



[size=9]Bron en ©: tweakers.net[/size]

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 16-12-2009 23:28

Hahaha geweldig, verzin het maar.
Blijft leuk....gamen....!!!!

bramvlieg
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 653
Lid geworden op: 24-09-2008 17:44

Bericht door bramvlieg » 17-12-2009 16:29

echt geweldig, en volgens mij het grootste led-scherm ter wereld :wink:
See me, Open me, Touch me, Play me!!!
Nintendo covers Tommy from The Who!!!!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 18-12-2009 12:09

Je zou haast kerstverlichting op je gevel willen, wel heel goed gedaan!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo Wii”