Nyko komt met alternatieve Wii-afstandsbediening

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Nyko komt met alternatieve Wii-afstandsbediening

Bericht door Hotmailer » 09-06-2009 09:58

[b]AMSTERDAM - Accessoiremaker Nyko heeft maandag de Nyko Wand Wii-controller uitgebracht in Nederland. Deze ‘toverstok’ doet hetzelfde als de officiële afstandsbediening van Nintendo, en kan volgens Nyko zelfs nog meer. [/b]

De Wand werkt via Bluetooth, wat volgens Nyko inhoudt dat de controller op een afstand van maximaal 7,5 meter tot de Wii te gebruiken is. Daarbij is ook deze afstandsbediening voorzien van een accelerometer, die bewegingsgevoelige besturing mogelijk maakt.

Nieuw is volgens Nyko de zogeheten ‘Trans-Port’-technologie. Hiermee wordt rumble-informatie doorgegeven aan andere besturingsaccessoires als pistoolgrepen, zodat ook deze accessoires zullen trillen in games die dat ondersteunen.

Om met de Wand op het beeldscherm te kunnen richten, heeft Nyko een infrarode cmos-camera ingebouwd. Of hierbij ook nog gebruik wordt gemaakt van de Wii-sensorbalk, is niet duidelijk.

[img]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... screen.jpg[/img]

Daarbij heeft de Wand een rubberen buitenkant die meer grip moet opleveren. De 1- en 2-knoppen zijn ondertussen extra groot uitgevoerd. Nyko is ervan overtuigd dat dit de controller beter geschikt maakt voor het spelen van klassieke games via NintendoÂ’s Virtual Console-dienst.

De [url=http://www.nyko.com/products/product-detail/?name=Wand][u]Wand[/u][/url] is sinds maandag verkrijgbaar in Nederland en kost ongeveer 33 euro. Daarmee is NykoÂ’s afstandsbediening iets goedkoper dan die van Nintendo.

[size=9]Bron: © NU.nl/Jeffrey Weller[/size]

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Harde Waren: de Nyko Wand (Wii)

Bericht door Hotmailer » 26-07-2009 13:05

[b]Wat Logitech ooit eens klaarspeelde met haar controller voor de Xbox Classic, doet Nyko nu voor de Wii; namelijk daadwerkelijk verbeteren op het originele ontwerp van de fabrikant. Hoewel de naam je misschien meteen doet denken aan \die-brillie-die-we-liever-niet-noemen\, heeft hij niets te maken met die filmfranchise waar op het moment van schrijven net een nieuwe film van uit is. Nee, Nyko doet weer eens saai. Wederom komen ze met kwaliteit, wederom vernieuwen ze en wederom zullen we vragen krijgen over de hoeveelheid aandelen we van dit bedrijf in bezit zouden hebben. Om die vraag vast te beantwoorden: geen. Tussen de hoeveelheid meuk die we dagelijks binnen krijgen zit gewoon niet zoveel kwaliteit als je zou hopen.[/b]

[b]Design[/b]
De eerste verbeteringen die de Nyko Wand door heeft gevoerd ten opzichte van de WiiMote vallen vanaf het moment van uitpakken meteen op. De rubberen grip aan zowel de achterkant als op de B-knop, het apart gevormde D-pad en de grotere duidelijk gekleurde knoppen, allemaal goede toevoegingen. Zodra je hem vastpakt beginnen je dan meteen nog meer dingen op te vallen. Hij voelt bijvoorbeeld stabieler aan dan zijn Nintendo tegenhanger, het trillen gaat harder, de speaker klinkt beter en kan luider ingesteld worden, knoppen zijn makkelijker te vinden, en de D-pad.. dat is pas een verbetering! Kruisvaarders zoals ik zullen blij zijn met de manier waarop deze gevormd is, en bovenal hoe hij aanvoelt bij het spelen. De vorm moet je maar even op de screenshot verderop goed bekijken. Hij zorgt er in ieder geval voor dat diagonaal gaan weer te doen is.

[b]Nyko Wand promo video[/b]


[b]Trans-Port[/b]
Trekkies zullen teleurgesteld zijn, maar andere Wii-eigenaren zullen de potentie van deze verbetering misschien wel inzien ten opzichte van hun Nintendo controller. De Trans-Port technologie maakt het namelijk mogelijk om de functie van knoppen door te geven aan accessoires. De eerste is al beschikbaar, de Kama. Deze Nunchuck-vervanger heeft de mogelijkheid om te trillen, dankzij Trans-Port gebeurt dit op een manier waar synchroonzwemmers jaloers van zouden worden.

[b]Pistool[/b]
De andere twee, die al tijdens [url=http://ces.cnet.com/]CES2009[/url] bekend waren, zijn wat interessanter dan de Kama. De pistool-houder die Nyko eerder uitbracht was toen een van de beste maar maakte nog steeds gebruik van een onhandig mechanisme om de trigger over te halen. Kneep je de haan in, dan drukte je indirect op de B-knop van de Wii-Mote. Met Trans-Port is dat niet meer nodig. De haan IS nu de B-Knop, hierdoor komt de grip ergonomisch een stuk beter uit de verf en hoef je dus niet meer je duimen te breken om een gun af te vuren.

[b]Keyboard[/b]
Toen ik de Xbox 360 chatpad voor het eerst binnenkreeg dacht ik hem na de review nooit meer uit de la te gaan vissen. Geheel onverwacht bleek het een verademing te zijn in gebruik, en zend ik nu regelmatig \Xbox SMS-jes\ met het ding. Controller en pad zijn onafscheidelijk geworden. Of diezelfde blijdschap en toevoeging te vinden zal zijn bij Nyko\s Type Pad is nog niet te zeggen, daarvoor moet we er eerst op los kunnen gaan. Toch kan ik me nu al wel voorstellen dat het gebruik van de Wii Browser (Opera) toe zal n.. correctie.. zo kan ik me voorstellen dat de browser zowaar gebruikt gaat worden met dat ding aan je controller.

Batterijen zijn niet nodig overigens, hij gebruikt net als de Xbox chatpad de batterij van de controller. Eén verschil durf ik je, ondanks dat ik hem nog niet aangeraakt (maar wel gezien) heb, al op te merken: door de vorm van de Type Pad zal je hem er telkens op en af moeten klikken wanneer je hem gaat gebruiken. Die van MS valt, dankzij de vorm van hun controller, mooi tussen je handen en kan je tijdens het spelen prima laten zitten. Hopelijk is het mogelijk om hem op een tweede controller te laten zitten zodat je hem er niet steeds op en af hoeft te halen. Maar goed, waarom dan niet meteen een stand-alone wireless chatpad? Nyko?

[img]http://www.gamert.nl/archives/images/gunnkeys.jpg[/img]

[b][size=18]Cijfer: Top[/size][/b]

[i]De kosten van de Nyko Wand, zo\n 30 tot 35 euro, zijn het zeker waard als je sowieso al een extra controller erbij wilde hebben. De WiiMote zelf kost toch ook al gauw 40 euro. De grote vraag is natuurlijk of je deze centen uit moet geven ter vervanging van het origineel. Als je van Trans-Port gebruik gaat maken, dan is het antwoord wel duidelijk. Doe je dit niet dan hoef je bij twijfel alleen maar te kijken naar hoe vaak je met je Wii speelt (en dat blijft een ranzig zinnetje, hoe vaak je het ook schrijft). In ons testhok zullen de oude Wii-motes alleen nog uit de la als we tijdelijk controllers te kort komen.[/i]

[size=9]Bron en (c) Gamert.nl[/size]

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo Wii”