Nintendo-topman: opvolger Wii ondersteunt waarschijnlijk HD

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!
Plaats reactie
Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Nintendo-topman: opvolger Wii ondersteunt waarschijnlijk HD

Bericht door Hotmailer » 08-06-2009 08:29

[b]De opvolger van Nintendo\s gameconsole Wii zal waarschijnlijk HD ondersteunen. Dat heeft de CEO van Nintendo in een interview gezegd. Het kan nog wel acht jaar duren voordat Nintendo met nieuwe hardware op de markt komt.[/b]

De ondersteuning van HD ligt voor de hand, omdat de techniek wereldwijd steeds vaker wordt toegepast, [url=http://venturebeat.com/2009/06/04/ninte ... ree-games/][u]zegt[/u][/url] ceo Satoru Iwata van Nintendo in een interview met Venturebeat. Toch ziet Nintendo nog geen reden om snel met nieuwe hardware te komen. "Zolang ontwikkelaars tevreden zijn met de mogelijkheid van de huidige techniek om belangwekkende verrassingen te brengen voor gebruikers, hebben we geen nieuwe hardware nodig."

Nintendo komt deze zomer met Wii Motion Plus, waarmee bewegingen van de Wiimote nauwkeuriger worden gesignaleerd. Daarnaast brengt Nintendo de Vitality Sensor op de markt, waarmee de hartslag en andere lichaamssignalen in de gaten worden gehouden, waardoor iemand gemoedstoestand gemeten kan worden. Mede door dit soort ontwikkelingen kan een nieuwe console jaren op zich laten wachten. "Wat betreft de timing kan dat nog drie jaar duren, het kan nog vijf jaar duren, maar het kan ook nog acht jaar duren."

De consolemaker ziet nog altijd Sony en Microsoft als concurrenten, maar heeft nog geen angst voor het groeiende aandeel van Apples iPhone op de markt voor handhelds. "Ik heb nog nooit gedacht dat Nintendo en Apple in concurrentiestrijd zitten. De features van de DSi en de iPhone overlappen elkaar misschien, maar dat gebeurt voor een klein gedeelte. Ik maak me er geen zorgen over."

[size=9]Bron: tweakers.net[/size]

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo Wii”