Wii krijgt Lens Cleaner door problemen met Super Smash Bros.

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!
Plaats reactie
Gast

Wii krijgt Lens Cleaner door problemen met Super Smash Bros.

Bericht door Gast » 15-10-2008 07:52

Nintendo heeft vandaag bekend gemaakt dat het een Wii Lens Cleaner zal gaan uitgeven. Door de verschillende problemen met het lezen van double-layered discs, zoals Super Smash Bros. Brawl, die hier veel problemen mee vertoont, heeft het Japanse moederbedrijf besloten deze Wii Lens Cleaner te ontwikkelen. Deze zal er voor zorgen dat jij de DVD-drive van je Nintendo Wii helemaal schoon te kan houden.

De oorzaak van dit probleem zou wellicht te maken hebben met dat er zich teveel rook, zoals sigarettenlucht, in de Wii bevindt wanneer deze in rokerige ruimtes staat.

Over de prijs en de releasedatum van de Wii Lens Cleaner is echter nog niets vrijgegeven.

[img]http://www.gamersnet.nl/images/nieuws/2 ... leaner.jpg[/img]

[size=8]Bron:gamersnet[/size]

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 16-10-2008 13:53

Prijs....pffff, ze hebben het zelf niet goed getest, dus gewoon gratis verstrekken....., maar Nintendo zal daar wel weer anders over denken.
Blijft leuk....gamen....!!!!

Gast

Bericht door Gast » 16-10-2008 15:48

Ja gratis geven ze niets weg meer tegenwoordig

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 16-10-2008 16:06

Lens cleaner discs zijn \killers\ voor je lens.
Ik snap niet dat ze dit soort zaken überhaupt nog verkopen.

Het probleem is namelijk dat er een soort van foam (schuim) sponsje of borsteltje met een hoge snelheid langs de zeer kwestbare lens schuurt/schaaft en hierdoor weliswaar het doel kan bereiken dat de lens schoon wordt gemaakt, maar tevens de lens kan bekrassen of in sommige gevallen de lens onherstelbaar kan ontregelen, waardoor je een nieuw DVD loopwerk moet laten installeren.

Lees [url=http://searchenterprisedesktop.techtarg ... 02,00.html][u]hier[/u][/url] (Engels) voor meer info.

Je kunt al voorkomen dat de lens vuil wordt door de volgende zaken in acht te nemen:[list][*]Niet roken in de ruimte waar de Wii staat.
[*]Zorg ervoor dat de discs niet vuil zijn/worden (geen stof en vingerafdrukken). Stof op de discs komt ook in het DVD loopwerk en wordt opgenomen door de lens.
[*]Zorg ervoor dat de ruimte waarin de Wii staat regelmatig wordt schoongemaakt en gestoft, zodat stof en pollen niet de kans krijgen in de Wii binnen te dringen.[/list:u]Indien je aan bovenstaande gehoor kunt geven, of altans hier zeker rekening mee kunt houden, dan hoef je de lens nooit schoon te maken.

Denk je dat het alsnog nodig is en de Wii (of CD/DVD speler, want die kunnen dezelfde problemen krijgen) geeft lees problemen en valt niet meer binnen de garantie, dan raad ik je aan het loopwerk door een professioneel bedrijf na te laten kijken en dus [b]niet[/b] bij de buurman op de hoek die oh zo handig is met electronische apparatuur of dat je hier zelf mee aan de slag gaat.
Als je de Wii weg brengt naar een professioneel bedrijf, vraag ze dan wel of ze ervaring hebben met reparatie/service van de Wii en dat ze daarvoor de juiste middelen hebben.
De Wii heeft namelijk afwijkende schroeven (Tri-Wing) in de kast zitten, welke niet met een standaard schroevendraaier te openen is.

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 16-10-2008 19:28

En volgens mij is het schoonmaken van je lens nog altijd het beste met een wattestaafje en alcohol.

:P
Blijft leuk....gamen....!!!!

Gast

Bericht door Gast » 16-10-2008 19:33

Ja, dat kan wel goed volgens mij zei hotmailer dat een tijd geleden

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 16-10-2008 22:56

[quote="Boo"]En volgens mij is het schoonmaken van je lens nog altijd het beste met een wattestaafje en alcohol.

:P[/quote]

Klopt, maar wattenstaafjes hebben als lastige bijverschijnsel dat ze pluizen achter kunnen laten en indien niet nat genoeg (van de alcohol) dan kunnen ze onherstelbare krassen op de lens veroorzaken.
Ik heb vele lenzen op die manier gereinigd (heb jarenlang in service centra gewerkt voor reparatie en service van elektronische apparatuur) en dat werkte perfect!
Maar een leek raad ik tenslotte af om dit zelf te doen, want één verkeerde beweging en je lens is alsnog naar de knoppen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over de Nintendo Wii”