Wat te kopen?

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...
Plaats reactie
jeroenjeroen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-07-2011 17:41

Wat te kopen?

Bericht door jeroenjeroen » 02-07-2011 17:47

Voor onze dochter willen we een ds aanschaffen voor haar 5e verjaardag.
Ik zit te denken aan een tweedehands. Tot ong. 50 euro

Omdat ik er totaal geen verstand van heb heb ik de volgende vragen:
is het sowieso wel leuk voor een 5 jarige.

wat te kopen: ds, dsi ds lite??
is er ook zoiets mogelijk dat je goedkoop spellen kan downloaden via minder legale weg en wat kost zoiets.
hopelijk heeft iemand hier antwoorden( denk het wel)
iemand ook nog tips voor leuke spelletjes voor deze leeftijd, 5 jaar en een meisje

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 02-07-2011 22:39

Voor 5-jarigen is een DS Lite volgens mij het meest geschikt, prima voor spellen en geen flauwekul verder.
Mijn jongste dochter heeft er vanaf haar 4e al erg veel plezier van, ze is nu 7 en speelt er nog steeds bijna elke dag mee.

Spellen die goed te spelen zijn vanaf een jaar of 5 zijn bv. Pluk van de Petteflat, K3 en het Ijsprinsesje, Barbie the Island Princess, Disney Prinsessen spel en natuurlijk de klassiekers zoals New Super Mario Bross en Mario Kart.

Vanaf 50 euro zijn ze wel te vinden waarschijnlijk 2e hands, wel raad ik je aan hem op te halen en te testen.

Spellen downloaden van internet is goed mogelijk, maar niet legaal. Hiervoor heb je een flash-card nodig met daarin een micro SD kaart.
De flash card lijkt op een spelcassette en past dus in de DS, de micro SD kaart gebruik je om via de computer de spellen op te zetten.
Je hebt veel verschillende van deze kaartjes, goed en ook erg slechte.
R4 kaarten zijn over het algemeen van mindere kwaliteit, goede kaarten zijn bv de Acekard 2i en de M3i Zero.
In Nederland mogen dergelijke kaarten niet verkocht worden, maar via internet zijn ze nog wel te vinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, meer vragen kun je natuurlijk altijd stellen!

jeroenjeroen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-07-2011 17:41

Bericht door jeroenjeroen » 03-07-2011 09:53

@traptrede
bedankt voor je reactie.
Is een ds het zelfde als een ds lite?
Ik laat het sowieso niet opsturen, maar zijn er nog bekende \zwakke\ plekken van zo\n apparaat waar ik op moet letten als ik er een ga bekijken?

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 03-07-2011 11:51

Fijn dat je er wat mee kunt!

Er zijn verschillende soorten DS, de eerste werd met alleen DS aangegeven. Later werd deze ook wel de DS phat genoemd, de eerste en dikke versie van het apparaat. Deze speelt minder prettig dan de nieuwere versies.
De DS lite is de meest verkochte, dunner en vierkanter dan de phat, ook vaak gewoon met DS aangegeven. Deze speelt veel prettiger, de knoppen zitten beter en het touchscreen werkt beter. Op bv. Marktplaats is dit verreweg het meest aangeboden model.
Daarna zijn de DSi versies en de 3DS uitgebracht.

Bij aanschaf een spel er in doen en kijken of alle knoppen en het touchscreen werken, bij veel gebruikte exemplaren kunnen de knoppen soms weigeren.

jeroenjeroen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-07-2011 17:41

Bericht door jeroenjeroen » 03-07-2011 13:37

Weer bedankt.
Ga op m\n gemak even zoeken.
heb nog tot eind augustus.... :D
Prettig om te merken dat er hier snel wordt gereageerd op een vraag... :lol:

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 03-07-2011 22:12

Geen dank, we horen wel wat de aankoop is geworden!

Succes met zoeken en gefeliciteerd alvast!

jeroenjeroen
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-07-2011 17:41

Bericht door jeroenjeroen » 09-07-2011 14:44

Kon het toch niet laten, vandaag op de zwarte markt een nieuwe roze dsi met r4 kaartje gekocht.

Plaats reactie

Terug naar “Van alles wat over de DS, DSi en 3DS”