DS lite schoonmaken

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...
Plaats reactie
Yoepie
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-06-2009 11:29

DS lite schoonmaken

Bericht door Yoepie » 04-09-2009 23:35

Door dat ik reparateur ben van onder andere de DS lite, hoor ik af en toe de meest waanzinigste verhalen en moet ik reparaties doen aan de geliefde handheld waarbij toeren uitgehaald zijn om de behuizing weer te sluiten na een "gelukte poging" van de ombouw naar een nieuwe behuizing.

Kreeg afgelopen week een email van een man, als de DS lite nog te redden was! Zijn zoon had de DS lite schoon gemaakt onder een stromende kraan en met een borstel de behuizing flink geschrobt, nadat de DS lite schoon was heeft zoon lief helaas de DSL geprobeerd weer in te schakelen.

Frank

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 05-09-2009 00:51

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Damn, dat er nog zulke personen op deze aardbol rondlopen!
Laat me raden..die DS was niet meer te redden? ;-)

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Bericht door HereIsTom » 05-09-2009 02:41

Ja je gelooft het soms niet, maar goed zijn net als die lui met een barbecue en spiritus :mario2:
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

water en ds lite

Bericht door colja2002 » 05-09-2009 08:57

Een ds lite die nat is geweest is best nog te redden mits de connectors van de flatkabels niet aangetast zijn ,,


:?



HAHA maar is niet echt slim nee om het op deze manier schoon te maken

Ik hou ze zelf ook regelmatig onder de kraan maar dan heb ik wel eerst al het binnenwerk verwijderd :wink:
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Yoepie
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-06-2009 11:29

Bericht door Yoepie » 05-09-2009 11:35

Heb nog even met de man zitten mailen, en zijn bevinding was zelfde als mijn. Alleen weet hij niet wat ik wel weet, als de ds in contact komt met water ondanks dat de DS uitstaat dan kan de spanningsregulator om zeep geholpen worden. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel water en waar het binnen komt. Maar een stromende kraan is funest!
Voor dat zoon lief de DS aan deed na de grondige schrob beurt was de DS al overleden.

De vraag was eigenlijk als er geen water tussen de platen van de displays gekomen is. Heb wel aangeboden om de boel te onderzoeken op nog werkende onderdelen na
een droog periode :D Als de man daar op in gaat? ik heb niets meer vernoemen...

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

water en ds lite

Bericht door colja2002 » 05-09-2009 12:16

Hmm jammer is dat als mensen je eerst om hulp vragen ,dan niks meer van zich laten horen.

Is een kleine moeite om even een berichtje te sturen dat er geen intresse meer is in en reparatie of oplossing..


Maak het inderdaad zelf ook af en toe mee ....

Heb zelfs al twee keer meegemaakt dat ik een ds ter reparatie aangeboden kreeg en een leen ds heb meegegeven, deze nooit meer heb teruggezien..


HAHA maar ja dat is het risico van het vak...
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 05-09-2009 12:41

Het grootste probleem met (kraan)water is het feit dat er zoveel kalk en zouten in zit, welke weer een geleidende laag kunnen vormen op een print board (met sluiting als gevolg).
Ik heb zelf enkele jaren (begin \90) in de reconditionering van elektronische apparatuur gezeten en daar dompelde ik oa volledige TV\s en videorecorders in een bad om ze volledig te reinigen.
Daarna werden ze nagespoeld met demiwater (gedemineraliseerd water) wat alle zout en kalk afzettingen tegen gaat.
Dan nog even 24 of 48 uur drogen (hangt van de soort apparatuur af) in een droogkamer met een lage luchtvochtigheid van max. 10% en een temperatuur van 58 graden Celsius en presto, de apparatuur kan er weer jaren tegen aan.

Daarvan uitgaande dat de apparatuur van tevoren nog functioneerde. ;-)

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

Bericht door colja2002 » 05-09-2009 14:36

Tjaka hier hebben wij niet van terug....

Helemaal juist ,en alle onduidelijkheden uit de wereld geholpem

:lol: :lol: :lol:
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Plaats reactie

Terug naar “Van alles wat over de DS, DSi en 3DS”