scharnier kapot

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...
Plaats reactie
Tjico30
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-12-2008 09:27

scharnier kapot

Bericht door Tjico30 » 31-05-2009 08:20

De DS van mijn zoontje heeft een kapotte scharnier waardoor het bovenste scherm alleen nog maar tot 180 graden open valt tov het onderste (blijven vast houden wil wel).
Ik heb deze DS in december 2008 gekocht, zou dit onder de garantie vallen en hoelang zou ik hem kwijt zijn als ik hem weg breng ?

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 31-05-2009 09:00

Een Nintendo DS heeft in principe 1 jaar beperkte garantie, maar de garantie vervalt indien je een kapot scharnier hebt.

[quote]Nintendo of Europe GmbH garandeert dat dit product op het moment van verkoop volledig vrij is van gebreken, zowel in materiaal als in afwerking, voor een periode van 12 maanden vanaf de dag van aankoop binnen de Europese Economische Ruimte. Als dit niet het geval is, biedt Nintendo de koper de keuze tussen reparatie of vervanging. In beide gevallen zullen de kosten voor Nintendo zijn. Nintendo accepteert geen enkele andere claims in relatie tot de garantie, in het bijzonder claims die betrekking hebben op beschadigingen die niet onder de garantieregeling vallen. Om van deze garantie gebruik te kunnen maken, moet de koper (a) Nintendo binnen 12 maanden na aankoop op de hoogte brengen van de beschadiging en (b) het product, inclusief het aankoopbewijs opsturen tezamen met de melding, of binnen 30 dagen ná de melding.

* De garantie is niet van toepassing op producten die buiten de Europese Economische Ruimte gekocht zijn.
* Tweedehands producten vallen niet onder de garantieregeling. Hetzelfde geldt voor producten die commercieel gebruikt zijn.
* [b]De garantie vervalt wanneer de beschadiging is veroorzaakt door onvoorzichtige behandeling, onredelijk gebruik in combinatie met producten die niet door Nintendo gemaakt of goedgekeurd zijn[/b] (inclusief onofficiële spellen), verbouwing of ieder ander gebruik dat niet overeenkomt met de instructies van Nintendo, zowel door de koper als door derden. De garantie is eveneens niet van toepassing als de beschadiging na aankoop is ontstaan of als de beschadiging niet het resultaat is van fouten in de gebruikte materialen of programma’s.

Het dient duidelijk te zijn dat deze garantie gerespecteerd dient te worden naast een eventuele wettelijke garantieverplichting van de winkel waar het product is gekocht. Deze wettelijke verplichting dient op geen enkele manier beperkt te worden door de garantie die door Nintendo wordt geboden.[/quote]

Het beste kun je even contact opnemen met Nintendo Benelux onder nummer: 030-6097166 (9.00-12.30 en 13.00-17.00 uur)

Hieronder nog wat meer contact gegevens:
[quote]De medewerker die je aan de lijn krijgt, zal eerst zo goed mogelijk proberen te achterhalen wat de aard van het probleem is. Blijkt het probleem toch niet direct op te lossen, dan zal de medewerker je adviseren om het product terug te brengen naar de winkel, dan wel deze voldoende gefrankeerd en verzekerd op te sturen naar Nintendo Benelux B.V.

Bedrijfsinformatie / Algemene inlichtingen
Nintendo Benelux B.V.
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein
Telefoon: 030-6097100
Fax: 030-6051110

De telefonist(e) zal proberen je vraag te beantwoorden. Indien nodig zal zij je doorverwijzen naar de juiste persoon binnen de organisatie.

E-mailadressen:
contact@nintendo.nl - voor algemene vragen, vragen met betrekking tot onze internetsite, registratieproblemen, sterrencatalogus.
TD@nintendo.nl - voor alle technische vragen, vragen over kapotte onderdelen of batterijklepjes, advies met betrekking tot onderhoud, vragen over de Nintendo Wi-Fi Connection, handleidingen, etc.[/quote]

Wat het precies zou kunnen kostten is me helaas niet duidelijk.
Wel zou ik je afraden zelf of door een niet geautoriseerde serviceplaats het scharnier te laten vervangen, aangezien je nu nog garantie hebt en de garantie geheel vervalt indien deze geopend en/of aangepast wordt, zonder dat Nintendo hier zelf mee bezig is geweest.

Laat maar even weten hoe het afgelopen is bij Nintendo.
Misschien dat we op die manier anderen hier ook mee kunnen helpen.

Boo
Nintendo Die Hard
Nintendo Die Hard
Berichten: 558
Lid geworden op: 06-01-2008 09:42

Bericht door Boo » 31-05-2009 09:14

Als het niet allemaal lukt, kan je " colja2002 " PB-en.

Misschien dat hij een oplossing heeft.


[size=9](@mods.....als dit niet mag .....deleted this please )[/size]
Blijft leuk....gamen....!!!!

Tjico30
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-12-2008 09:27

Bericht door Tjico30 » 31-05-2009 09:24

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb hem gekocht bij een groot winkelketen bij mij in de buurt.
Ik ga daar wel even naar toe voor uitleg en hoop dat zij hem opsturen.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 31-05-2009 10:25

@Boo: Vooralsnog zie ik geen problemen in het PBen van Colja2002.

@Tjico30: Dat was ik in de haast nog vergeten te vermelden, je kunt inderdaad het beste eerst contact opnemen met de winkel waar je de DS hebt gekocht, het is per slot van rekening een garantie zaak.
Wél goed informeren of er eventueel kosten aan het vervangen voor zo\n scharnier verbonden zijn en wat het mogelijk moet gaan kostten.

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 31-05-2009 12:10

Hier heb ik een soort hard-case om de Ds heenzitten, deze blijft er tijdens het spelen ook omheen.
Alleen bij de Guitar Hero grip haal ik het ding er af.
Voordeel is dat het scherm niet meer door kan slaan en dus ook beter bestand is tegen (kinder) gebruik.
Zelfs met een kapot scharnier blijft alles nog aardig in model met zo\n ding, misschien een idee als reparatie te duur wordt.

Tjico30
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-12-2008 09:27

Bericht door Tjico30 » 01-06-2009 07:34

traptede bedankt voor de info, daar kan ik iets mee.
Binnenkort ga ik maar eens verhaal halen

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 01-06-2009 19:02

Geen dank, we horen vast de oplossing wel!

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

kapot scharnier

Bericht door colja2002 » 01-06-2009 20:02

Een nieuwe behuizing monteren kost u 35 euro incl kleur naar keuze

Advies is om de ds niet meer te gebruiken.
dit omdat uw ds aan de rechterkant gescheurd is kan de kabel die aan de linkerkant zit (deze is van het bovenscherm) gaan scheuren.
Als dit gebeurd worden de kosten om dit alles te repareren alleen maar hoger

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven..
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Plaats reactie

Terug naar “Van alles wat over de DS, DSi en 3DS”