Een Nintendo DS heeft in principe 1 jaar beperkte garantie, maar de garantie vervalt indien je een kapot scharnier hebt.
[quote]Nintendo of Europe GmbH garandeert dat dit product op het moment van verkoop volledig vrij is van gebreken, zowel in materiaal als in afwerking, voor een periode van 12 maanden vanaf de dag van aankoop binnen de Europese Economische Ruimte. Als dit niet het geval is, biedt Nintendo de koper de keuze tussen reparatie of vervanging. In beide gevallen zullen de kosten voor Nintendo zijn. Nintendo accepteert geen enkele andere claims in relatie tot de garantie, in het bijzonder claims die betrekking hebben op beschadigingen die niet onder de garantieregeling vallen. Om van deze garantie gebruik te kunnen maken, moet de koper (a) Nintendo binnen 12 maanden na aankoop op de hoogte brengen van de beschadiging en (b) het product, inclusief het aankoopbewijs opsturen tezamen met de melding, of binnen 30 dagen ná de melding.
* De garantie is niet van toepassing op producten die buiten de Europese Economische Ruimte gekocht zijn.
* Tweedehands producten vallen niet onder de garantieregeling. Hetzelfde geldt voor producten die commercieel gebruikt zijn.
* [b]De garantie vervalt wanneer de beschadiging is veroorzaakt door onvoorzichtige behandeling, onredelijk gebruik in combinatie met producten die niet door Nintendo gemaakt of goedgekeurd zijn[/b] (inclusief onofficiële spellen), verbouwing of ieder ander gebruik dat niet overeenkomt met de instructies van Nintendo, zowel door de koper als door derden. De garantie is eveneens niet van toepassing als de beschadiging na aankoop is ontstaan of als de beschadiging niet het resultaat is van fouten in de gebruikte materialen of programma’s.
Het dient duidelijk te zijn dat deze garantie gerespecteerd dient te worden naast een eventuele wettelijke garantieverplichting van de winkel waar het product is gekocht. Deze wettelijke verplichting dient op geen enkele manier beperkt te worden door de garantie die door Nintendo wordt geboden.[/quote]
Het beste kun je even contact opnemen met Nintendo Benelux onder nummer: 030-6097166 (9.00-12.30 en 13.00-17.00 uur)
Hieronder nog wat meer contact gegevens:
[quote]De medewerker die je aan de lijn krijgt, zal eerst zo goed mogelijk proberen te achterhalen wat de aard van het probleem is. Blijkt het probleem toch niet direct op te lossen, dan zal de medewerker je adviseren om het product terug te brengen naar de winkel, dan wel deze voldoende gefrankeerd en verzekerd op te sturen naar Nintendo Benelux B.V.
Bedrijfsinformatie / Algemene inlichtingen
Nintendo Benelux B.V.
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein
Telefoon: 030-6097100
Fax: 030-6051110
De telefonist(e) zal proberen je vraag te beantwoorden. Indien nodig zal zij je doorverwijzen naar de juiste persoon binnen de organisatie.
E-mailadressen:
contact@nintendo.nl - voor algemene vragen, vragen met betrekking tot onze internetsite, registratieproblemen, sterrencatalogus.
TD@nintendo.nl - voor alle technische vragen, vragen over kapotte onderdelen of batterijklepjes, advies met betrekking tot onderhoud, vragen over de Nintendo Wi-Fi Connection, handleidingen, etc.[/quote]
Wat het precies zou kunnen kostten is me helaas niet duidelijk.
Wel zou ik je afraden zelf of door een niet geautoriseerde serviceplaats het scharnier te laten vervangen, aangezien je nu nog garantie hebt en de garantie geheel vervalt indien deze geopend en/of aangepast wordt, zonder dat Nintendo hier zelf mee bezig is geweest.
Laat maar even weten hoe het afgelopen is bij Nintendo.
Misschien dat we op die manier anderen hier ook mee kunnen helpen.