hard case vervangen

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...
Plaats reactie
nieke65
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 03-08-2008 16:48

hard case vervangen

Bericht door nieke65 » 22-02-2009 14:22

hallo,
heeft iemand ervaring met het vervangen van de shell van de ds?
ik heb er hier 1 liggen waarvan het bovenste scherm los ligt, via internet een nieuwe hardcase besteld.
Heb een paar voorbeelden hoe ik het moet gaan doen, maar heeft iemand hier al ervaring mee??

Groetjes Edwin

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 24-02-2009 08:12

Hoi Edwin,

Helaas heb ik er (nog) geen ervaring in.
Ik wilde ook al een ander case plaatsen, maar door de negatieve (en onderbouwde) info op diverse fora en de foto\s met wat er allemaal los gemaakt moet worden, ben ik nogal huiverig geworden voor die actie.

Ten eerste zijn vervangende cases over het algemeen van een slechtere kwaliteit tov de officiële Nintendo case.
Daarnaast is de kans op bv een (band)kabel breuk vrij groot tijdens het demonteren van de vorige case, wat ook weer een sluiting tot gevolg kan hebben. (volgens mij had jij hier al eens ervaring mee gehad)..

Ik zal zsm een goede how-to plaatsen, want ik merk wel dat er steeds meer mensen vragen om een case ombouw (al dan niet omdat de oorspronkelijke case kapot is).

Ik houd je op de hoogte....

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

hardcase ombouwen

Bericht door colja2002 » 15-05-2009 19:16

voor vragen over hoe en wat wil ik best adviseren

heb al heel wat ds jes van eeen nieuwe case voorzien
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

HereIsTom
Retired Moderator
Retired Moderator
Berichten: 1240
Lid geworden op: 23-12-2007 05:09

Re: hardcase ombouwen

Bericht door HereIsTom » 16-05-2009 01:09

[quote="colja2002"]voor vragen over hoe en wat wil ik best adviseren

heb al heel wat ds jes van eeen nieuwe case voorzien[/quote]

Nou misschien kun je hier een How-To plaatsen?
[url=http://home.versatel.nl/tomjutte/][img]http://i15.tinypic.com/6u5d4sz.gif[/img]Met vriendelijke groet, HereIsTom.
[img]http://i3.tinypic.com/868fhom.jpg[/img][/url]

colja2002
Nintendo Freak
Nintendo Freak
Berichten: 136
Lid geworden op: 24-09-2008 13:06

how to !!!!

Bericht door colja2002 » 16-05-2009 09:52

Er staan veel filmpjes op youtube hier haal je veel uit


wat er niet bij staat is dat je goed moet letten op de lengte van de schroeven deze hebben allemaal een verschillende lengte ,
Dus als je de verkeerde lengte gebruikt op de verkkeerde plek dan schroef je dwars door je mooie nieuwe behuizing heen.
Ook moet je er op letten bij het monteren van de onderkant van de ds dat je de powerknop niet afbreekt dus zorg ervoor dat je de bedieningsknop op de goede plek houd met monteren...

En natuurlijk de flatkabel van het bovenscherm deze is superdun en kan snel scheuren voorzichtig oprollen en dan door de behuizing duwen,..


een how to ga ik niet maken die zijn er al genoeg maar dit zijn de kleine dingetjes waar je op moet letten


mvg
Wat ik heb
1 maal dsi xl
1 maal ds lite blauw
1 maal ds grijs

ik repareer ds/ ds lite /dsi en iphone

Yoepie
Nintendo Lover
Nintendo Lover
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-06-2009 11:29

Bericht door Yoepie » 18-06-2009 00:23

Zal ik er nog een paar bij zetten.

Bij het doorsteken van de platekabel van het bovenscherm gebruik hiervoor een pincet geen tangetje of iets waardoor er schade aan de platte kabel ontstaat. Zorg dat je het strak er doorheen voert, Als er kartel randen aan de platte kabel komen kan je display gesloopt hebben. maar voor je de oude demonteerd let goed op hoe het inelkaar zit!!!!

Bij het inbrengen van de platte kabel in de connector, zorg er voor dat de nokjes aan de uiteinden van de platte kabel tegen de connector zitten, anders heb je strepen of flits het scherm alleen maar bij het aanzetten.

Als je het aan durft! als bijde schermen aan het moederbord vast zitten maar moederbordje nog niet in het kastje vast zit, kan je de boel controleren door de batterij tegen de pennen van de connecor te drukken en de power sswitch over te halen, zo kan je zien als alles tot zo ver goed verlopen is.

Plaats reactie

Terug naar “Van alles wat over de DS, DSi en 3DS”