Korg DS-10

Alle laatste nieuwtjes omtrent DS Games...
Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Korg DS-10

Bericht door Melleke » 04-09-2008 12:08

[b]Korg DS-10[/b]


Bij de Japanse ontwikkelstudio Cavia wordt momenteel gewerkt aan de Nintendo DS titel Korg DS-10. Korg DS-10 is een spel waarmee je DS in een muziekmachine verandert. Het touchscreen wordt gecombineerd met de MS-10 synthesizer om echte muziek te laten maken en delen.

Nintendo zal KORG DS-10 naar Europa brengen, de game verschijnt op 10 oktober. De game lijkt een aanrader te worden voor muziekfans.

[img]http://i208.photobucket.com/albums/bb13 ... 7/Nintendo DS Lite/79688.jpg[/img]

[size=8]Bron: Eurogamer[/size]


Gast

Bericht door Gast » 04-09-2008 16:47

Ziet er stoer uit




[color=blue]edit moderator: heb je filmpje even in het bericht geplaats[/color]

M@rc
Part-time Admin
Part-time Admin
Berichten: 319
Lid geworden op: 16-12-2007 22:07

Bericht door M@rc » 04-09-2008 18:08

Inmiddels staat deze op mijn DS
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat ie niet andersom stond.

Niels
Moderator
Moderator
Berichten: 1098
Lid geworden op: 15-01-2008 20:08

Bericht door Niels » 04-09-2008 18:38

En hoe speelt/werkt het lammetak?
Is het erg moeilijk?

Groetjes

Gast

Bericht door Gast » 04-09-2008 20:42

[quote="LammeTak"]Inmiddels staat deze op mijn DS[/quote]

Zeker in het japans

M@rc
Part-time Admin
Part-time Admin
Berichten: 319
Lid geworden op: 16-12-2007 22:07

Bericht door M@rc » 05-09-2008 00:20

Inmiddels heb ik het 2 keer mogen bespelen, echter nu heb ik een file reading error gekregen... dus je raad het al een bagger programma.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat ie niet andersom stond.

Gast

Bericht door Gast » 05-09-2008 15:13

Oh dat is wel balen maarja genoeg andere games.

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 05-09-2008 23:15

[quote="LammeTak"]Inmiddels heb ik het 2 keer mogen bespelen, echter nu heb ik een file reading error gekregen... dus je raad het al een bagger programma.[/quote]

Ik heb zelf al enkele songs gemaakt en zelfs eentje icm met de DS van Melleke.
Je kunt ze namelijk aan elkaar knopen via Wi-Fi, om op die manier nog veel meer sound moves uit te halen..

Ik had hier overigens al een paar weken geleden een uitgebreide review over willen geven, maar ben hier nog steeds niet aan toe gekomen. :oops:

Overigens is de software alles behalve bagger...het is heel intuïtief en het opslaan heeft me ook nooit problemen gegeven.
De enige nadelen wat ik tot nu toe gezien heb is het feit dat je de songs niet kunt exporteren naar bijvoorbeeld de PC, om via MIDI software de sounds te mergen en dat de Korg DS-10 software geen wireless MIDI ondersteund om deze direct te koppelen aan andere MIDI units middels de PC of MAC.
Er zijn namelijk al homebrew pakketten die het wel ondersteunen, vandaar...

Maar ja, het is dan ook verder een echte DS tool geworden..

Zeer binnenkort een uitgebreide review en daarnaast nog wat meer filmpjes....to be continued...

Oh ja, de software is volledig Engelstalig...bijna geen Japanse tekst te bekennen...

Edit: hier alvast een filmpje om te laten zien wat je kunt doen als je 4 DS consoles aan elkaar knoopt met Korg DS-10:


En een demo song kun je [url=http://aqi.nct.jp/ds10/ds10_demo_320kbps.mp3][b]hier[/b][/url] downloaden.

Maarre, er staat me iets van bij dat ik bovenstaande info al eens ergens gepost heb hier...maar mijn geheugen is de laatste tijd één grote gatenkaas, dus weet ik niet meer waar en wanneer. :roll: :?

Edit2: Ah, ik heb het gevonden: [url=http://ndsforum.forum2go.nl/muziek-t694 ... light=korg ds10]Offtopic post[/url]

En komt deze uit in Nederland, dan koop ik em officieel...is zeker de moeite waard en ik wil tenslotte ook de manual erbij hebben..
Er is zo veel te doen met deze muziek tool! ;-)

Gast

Bericht door Gast » 06-09-2008 12:58

Stoer ziet er zo wel beter uit

Plaats reactie

Terug naar “DS - Games Nieuws”