spelletjes in de trend van professor Layton

Alle laatste nieuwtjes omtrent DS Games...
Plaats reactie
repke
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 18-02-2009 21:07

spelletjes in de trend van professor Layton

Bericht door repke » 20-02-2009 20:48

Hey iedereen,

Aangezien de tweede titel van professor Layton nog niet uit is, ben ik op zoek naar een spel om in tussentijd te spelen.
Kent er iemand soortgelijke spelletjes?

Wat ik leuk vind zijn spelletjes waar je verborgen voorwerpen moet vinden, verschillende soorten quests/levels/opdrachten/ puzzels moet oplossen. En die verbonden zijn in een geheel, een verhaal als het ware. De pure braintraining spelletjes zijn ook wel leuk, maar worden saai op de lange duur.

Ik hoor graag tips omtrend dit soort spelletjes.

Grtz

Hotmailer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1947
Lid geworden op: 16-12-2007 21:28

Bericht door Hotmailer » 20-02-2009 23:04

Hoi Repke!

Ik ga zo nog jouw introductie beantwoorden, maar geef eerst even een tip hier.
Er zijn diverse spellen in het genre die je zeker leuk zal vinden, maar vooralsnog schiet er me maar één te binnen en dat is [url=http://www.myst-ds.com/][b]Myst DS[/b][/url]

Een ware klassieker op de PC en nu ook voor de DS verkrijgbaar.
Ik heb er zelf al uren (lees: dagen) mee gespeeld op de PC en zelfs ook op de DS en blijft het een van de origineelste spellen van de laatste twee decennia vinden.

Kijk hieronder maar eens naar een filmpje, misschien dat het je dan wel aanspreekt.
Let wel, het spel is volledig in het Engels en als je dat wat minder vindt dan zal ik nog eens goed kijken welk spel er nog beter bij je aansluit.


Melleke
Retired Admin
Retired Admin
Berichten: 1395
Lid geworden op: 17-12-2007 14:54

Bericht door Melleke » 21-02-2009 11:35

Hoi Repke,

Snuffel [url=http://ndsforum.forum2go.nl/ds-games-algemeen-f4.html]hier[/url] maar eens tussen de onderwerpen en de posts. Er worden héél veel tips voor spellen aan de hand gedaan, want er zijn meerdere leden die graag de spellen spelen waar jij zo van houdt!

Succes ermee!

traptrede
Nintendo Legend
Nintendo Legend
Berichten: 880
Lid geworden op: 10-03-2008 21:00

Bericht door traptrede » 21-02-2009 13:57

Misschien Zelda eens proberen. Dat is ook veel puzzelen in een verhaallijn. Zelf speel ik deze liever dan Layton.

repke
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 18-02-2009 21:07

Bericht door repke » 21-02-2009 16:46

hey iedereen,

Alvast bedankt voor de reacties.
Die Myst DC ga ik zeker proberen, ziet er leuk uit.
Het spel is in het Engels, maar dat was Layton ook dus echt ergerlijk vind ik het niet, hoewel ik nog zeer benieuwd ben wat er dan voor de rest nog aan Nederlandstalige spelletjes zijn in dit genre.

Ik ga ook zeker het forum rondsnuffelen op zoek naar nog meer goeje spelletjes, dankje Melleke.

Dankjewel alvast.
Kan er weer even tegen totdat de nieuwe layton uitkomt. :P

Groetjes
repke

repke
Nintendo Newbie
Nintendo Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 18-02-2009 21:07

Bericht door repke » 23-02-2009 15:05

hey,

Myst Ds is me na een demo niet echt bevallen.
Ik snap er helemaal niets van. Er staat ook niet echt bij wat je moet doen en wat de bedoeling is.
Jammer maar helaas.
Heb via dit forum wel picross leren kennen, dankjewel Melleke.

Dus moesten er nog andere titels te binnen schieten, dan hoor ik het graag.

Groetjes
Repke

Plaats reactie

Terug naar “DS - Games Nieuws”